וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסן: "אנחנו הטובים ביבשת, אין ויכוח"

קפטן מצרים בטוח לקראת גמר אליפות אפריקה מול גאנה (א', 18:00, יורוספורט), שם בונים על רוח הלחימה. ניגריה שלישית

שיא אפריקאי חדש תוצרת מצרים או המשכיות גילאים נוסח גאנה? התשובות מחר (ראשון, 18:00, יורוספורט) בגמר אליפות אפריקה באנגולה בין שתי המובילות בטבלת הזכיות של היבשת. מצרים, האלופה בשני הטורנירים הקודמים, תתייצב לגמר במטרה להשיג תואר שלישי רצוף ושביעי בסך הכל, בעוד גאנה רוצה להראות כמה פוטנציאל יש לסגל הצעיר שלה, המורכב משלד הנבחרת הצעירה שזכתה לא מכבר באליפות העולם עד גיל 20, ולהניף גביע חמישי בתולדותיה וראשון מאז 1982.

ניגריה סיימה במקום השלישי באליפות, כאשר גברה בקרב המאוכזבות של חצי הגמר, 0:1 על אלג'יריה. החלוץ ויקטור אובינה הכריע את המשחק עם שער בדקה ה-56, כאשר בשער הנשרים עמד כמובן וינסנט אניימה, שעכשיו יכול לחזור לישראל יחד עם מחליפיו, דלה איינוגבה ואוסטין אג'ידה . עבור ניגריה זוהי הפעם השביעית בה היא מסיימת שלישית את הטורניר, והיא עשתה זאת גם ב-2002, 2004 ו-2006.

"מה חשוב יותר: הכדורגל היפה או התוצאה?"

מצרים עשתה כברת דרך מרשימה עד מעמד הגמר, כאשר גברה בשלב הבתים על ניגריה, מוזמביק ובנין, ניצחה ברבע הגמר את קמרון והשפילה את היריבה השנואה אלג'יריה עם 0:4 מתוק בחצי הגמר. ניצחון שישי באנגולה יבטיח למצרים את התואר ויחתום טורניר מושלם שישכיח את שברון הלב שחוו בעקבות אי ההעפלה למונדיאל.

המאמן המעוטר חסן שחאטה, שהוביל את מצרים גם לזכיות הקודמות, לא לקח עימו לטורניר את הכוכבים הסוררים מידו ועאמר זאקי ונאלץ להשאיר בבית גם את מוחמד אבוטריקה הפצוע. כל זה לא הפריע לנבחרתו להציג כדורגל משכנע, עם סקוררים מצוינים שלא נספרו תחילה, כמו עימאד מוטעב וגדו, מלך השערים של האליפות (ארבעה כיבושים) שמקפיד לעלות כמחליף ולהבקיע.

"לא ניצחנו כאן חמישה משחקים רק כדי להפסיד בגמר", אמר החלוץ מוחמד זידאן, מכוכבי הניצחון הגדול על אלג'יריה. הקפטן הוותיק אחמד חסן, ששבר את שיא ההופעות ביבשת, מקווה להניף שוב את הגביע. "נשחק נגד גאנה כפי שהתחלנו את הטורניר, בלי להתחשב בסגנון המשחק שלהם", הודיע חסן. "אנחנו כאן כדי להגן על התואר שלנו ונעשה הכל על מנת להצליח במשימה ולחזור לקהיר עם הגביע. הניצחון על אלג'יריה הוכיח שאנחנו הטובים ביבשת, בלי שום ויכוח".

לגאנה, שאיבדה כבר במשחק הראשון את הכוכב מייקל אסיין והגיעה לאליפות ללא ג'ון פיינטסיל, ג'ון מנסה וסטפן אפייה הוותיקים, הכל הלך קשה יותר. הנבחרת של מילובאן רייבאץ' הפסידה במשחקה הראשון לחוף השנהב, אבל מאז התאוששה עם ניצחונות דחוקים בהם לא ממש הרשימה, אם כי שחקניה הראו רוח לחימה נדירה וגילו הרבה אופי ברבע הגמר מול אנגולה ובחצי הגמר עם ניגריה.

אסמואה גיאן, חלוצה של ראן והאיש האחראי לשערים המכריעים של גאנה עד כה, מאמין שנבחרתו תצליח ליצור רגעים שימחקו את האכזבה מ-2008, אז אירחה גאנה את הטורניר וסיימה רק במקום השלישי. "הרגשתי רע לפני שנתיים", הודה החלוץ, שהיה אז המוקד לביקורות מצד התקשורת והאוהדים. "אני אדם חזק והוכחתי את זה. אני מאמין ביכולות שלי, אני סקורר ואני בטוח שעכשיו האנשים בבית שמחים. אני עושה את מה שכולם מצפים ממני".

הנבחרת הנפלאה של חסן שחאטה הבקיע 14 שערים וספגה רק פעמיים בדרך לגמר, אבל רייבאץ' בטוח שהנתון הזה לא ישנה דבר. "כולם אומרים שמול מצרים צריך להבקיע פעמיים, אבל אני אומר שחצי שער יותר ממצרים יספיק", קבע הסרבי. "מצרים נבחרת מהוקצעת שמשחקת יחד במשך שנים ומאומנת על ידי אותו מאמן כבר זמן רב. שיחקנו נגדם משחק ידידות בקהיר ואנחנו מכירים אותם די טוב, אבל נצטרך להתכונן כראוי כדי להשיג את התוצאה הדרושה. הם אולי משחקים יפה יותר, אבל מה יותר חשוב: הכדורגל היפה או התוצאה?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully