וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי תל אביב ניצחה 2:3 את הפועל עכו

שערים של יברויאן (48, 82) ושבחון (71) סידרו מהפך, לאחר שהצהובים פיגרו פעמיים ושיחקו ב-10 שחקנים. אדום לקומאץ'

הפועל עכו אירחה הערב (שבת) באצטדיון גרין בנצרת עילית את מכבי תל אביב במסגרת המחזור ה-20 של ליגת העל, ובסיום משחק מותח, בו הוליכו המארחים פעמיים, הצליחו שחקניו של אבי נמני לנצח 2:3, ולרשום ניצחון רביעי רצוף כשנותרו להם שני משחקים בליגה עד הדרבי התל אביבי הגדול. עכו, אלופת התיקו של ליגת העל נוצחה בקרב התחתית במחזור הקודם על ידי מכבי אחי נצרת והיא לא ניצחה זה שישה מחזורים, כך שאסור היה לה לאבד נקודות, אך למרות זאת היא לא עמדה במשימה. עכו הובילה פעמיים משערים של אדק מב'ה ושחר סימן טוב, למרות שהיתה פחות טובה מיריבתה, אך לא ידעה לשמור על היתרון. מכבי תל אביב חזרה פעמיים מפיגור בזכות צמד איליה יברויאן ויוסי שבחון. הצהובים שיחקו החל מהדקה ה-72 בעשרה שחקנים בעקבות הרחקתו של אנדריי קומאץ', אך למרות זאת שחקניו של אבי נמני הוכיחו אופי וחילצו שלוש נקודות במגרש קשה.

איליה יברויאן שחקן מכבי תל אביב חוגג שער. אדריאן הרבשטיין
חזר לעצמו ובגדול. יברויאן/אדריאן הרבשטיין

במכבי עשו את כל המאמצים כדי שהחלוץ הזמבי של הקבוצה עמנואל מאיוקה יגיע במועד ויוכל לשחק, אלא שמאיוקה, שהודח כבר ביום שני עם נבחרת זמביה על ידי נבחרת ניגריה ווינסנט אניימה לא הגיע בזמן ולא ישחק. לפיכך, מי שהמשיך לקבל את הקרדיט בחוד היה איליה יברויאן, שלא הרשים במשחק הקודם של הקבוצה נגד הפועל חיפה. אבל עכו זו לא חיפה. יברויאן היה חד ליד השער של עכו, נע היטב לצדדים וריווח את התקפת מכבי תל אביב, הטריד את הגנת עכו וקינח משחק מצוין בצמד שערים בדקות 48 ו-62, כשהוא מסיים את המשחק עם שישה שערי ליגה. מכבי תל אביב נעזרה גם בשער של יוסי שבחון (72), והתגברה על נחיתות מספרית בעקבות הרחקתו של אנדריי קומאץ', כדי לרשום עוד ניצחון.

להפועל עכו אין את מי להאשים מלבד את עצמה. עכו הוליכה פעמיים ולמרות שהייתה ביתרון מספרי, לא ניצלה זאת כדי לעקוץ שוב את הצהובים ולהשיג שלוש נקודות יקרות. עכו, שהתבצרה בהגנה דקות ארוכות, התעוררה מאוחר מדי, לא שמרה על ריכוז בדקות הסיום וסיבכה את עצמה עמוק יותר בתחתית.

מכבי תל אביב פתחה בלחץ גדול, והגיעה בשבע הדקות הראשונות לשני מצבי הבקעה - בעיטה של יברויאן ונגיחה של ראדלס - אבל שוער הפועל עכו, דודו גורש, מנע ממנה שער. הצהובים שלטו בקצב ובמרכז המגרש, ועכו בעיקר הסתגרה וניסתה לעקוץ במתפרצות. יוסי שבחון החמיץ הזדמנות פז להעלות את מכבי תל אביב ליתרון בדקה ה-25, אך דודו גורש, ביכולת טובה, השאיר אותו ואת חבריו הצהובים מתוסכלים. בניגוד גמור למהלך המשחק היו אלה דווקא העכואים שעלו ל-0:1 משער של אדק מב'ה, שכבש מול שטראובר. עד לשריקה למחצית מכבי תל אביב האטה את הקצב, ולא הצליחה להשוות.

מכבי תל אביב פתחה בסערה את המחצית השנייה והשיגה שוויון 1:1 מהיר משער של איליה יברויאן בדקה ה-48. אבל בניגוד למחצית הראשונה, עכו לא התסגרה והמשחק היה שקול יותר. בדקה ה-61 ניצל שחר סימן טוב טעות איומה של לירן שטראובר, שהשמיט כדור ברחבה, וכבש מזווית קשה כדי להחזיר את היתרון לעכו, שהובילה 1:2. אבי נמני הכניס את מאור בוזגלו בדקה ה-68 בתקווה להפיח רוח חיים בהתקפת מכבי תל אביב וזה הצליח. בוזגלו סידר ליוסי שבחון בישול נהדר, והאחרון בעט היטב וקבע שוויון 2:2 בדקה ה-71. דקתיים אחר כך ספג אנדריי קומאץ' צהוב שני ובעקבותיו כרטיס אדום, ומכבי תל אביב נשארה בעשרה שחקנים.

מהלך המשחק

דקה 6 - יברויאן בעט מזווית קשה, וגורש הדף לקרן והשאיר את הרשת של עכו נקייה.

דקה 7 - עוד הזדמנות טובה למכבי תל אביב. ראדלס נגח בחוזקה, גורש הדף, ז'אן בעט מקרוב וגורש שוב הדף והציל את עכו מספיגה.

דקה 20 - סימן טוב שלח כדור עומק נהדר לגיטא, אך שטראובר יצא מצוין ומנע מעכו לכבוש.

דקה 26 - כחלון השאיר את שבחון לבד מול גורש, שבחון בעט חלש, גורש הדף, שבחון בעט שוב ושחקן הגנה עכואי הרחיק מהקו.

דקה 29 - נגיחה טובה של שבחון שולחת את הכדור בסמוך למשקוף שערה של עכו.

דקה 30 - גורש תפס אוויר, אילייב נגח, הכדור עשה דרכו לשער, אבל ליאור לוי הציל מהקו.

דקה 31 - גול! משחק צירופים נהדר מסתיים בפריצה של אדק מב'ה לרחבת מכבי תל אביב. מב'ה הקפיץ מעל שטראובר, והעניק לעכו יתרון 0:1, שמנוגד למהלך המשחק.

דקה 39 - אילייב שלח כדור חופשי לחיבורים, אך דודו גורש התעופף נפלא והדף לקרן. היתרון של עכו נשמר.

דקה 48 - גול! הגנת עכו התקשתה להרחיק כדור, ליאור ז'אן מסר רוחב ואיליה יברויאן כבש מקרוב לזכות מכבי תל אביב וקבע 1:1.

דקה 58 - טעות בהגנת מכבי תל אביב אפשרה לשחר סימן טוב לבעוט מקרוב, אך שטראובר הדף ואחד משחקני ההגנה של מכבי תל אביב הרחיק.

דקה 61 - גול! שטראובר שמט כדור שהוגבה מהאגף, שחר סימן טוב בעט מזווית קשה וקבע 1:2 לזכות עכו.

דקה 71 - גול! בוזגלו השאיר כדור מדוד ליוסי שבחון, שבעט בעוצמה מחוץ לרחבה וקבע 2:2.

דקה 82 - גול! הגנת עכו הרחיקה לא טוב כדור שהוגבה לרחבה, איליה יברויאן שנותר חופשי בעט משבעה מטרים לפינה וקבע 2:3 למכבי תל אביב.

הרכב הפועל עכו: דודו גורש, גבע ברקאי, רון בן נחום, ליאור לוי, אדק מב'ה, ליעד אלמליח, עמנואל אמנגואה, שחר סימן טוב, איברהים עבדול ראזאק, אושרי גיטא, בן מרטין.

הרכב מכבי תל אביב: לירן שטראובר, דור מלול, רונלד ראלדס, ליאור ז'אן, רוני גפני, אנדריי קומאץ', גיז'רמו ישראלביץ', תמיר כחלון, יוסי שבחון, איביצה אילייב, איליה יברויאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully