וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כמה זמן בריטי לא לקח גרנד סלאם? 150 אלף שנה?"

אחרי הניצחון המוחץ 2:6, 3:6, 2:6 על צונגה, רוג'ר פדרר התייחס לציפיות הגבוהות מאנדי מארי, יריבו על התואר במלבורן

רוג'ר פדרר העפיל הבוקר (שישי) לגמר אליפות אוסטרליה עם ניצחון מוחץ 2:6, 3:6, 2:6 על ג'ו ווילפריד צונגה, וסידר לעצמו ולנו גמר מרתק מול אנדי מארי בעוד יומיים. המדורג ראשון ציפה לקרב עיקש יותר מצידו של הצרפתי שהדהים את מלבורן לפני שנתיים בדרך לגמר, אבל כבר מהפתיחה היה ברור שיחסי הכוחות נוטים בבירור לעברו של פדרר שפשוט לא ספר את יריבו.

השוויצרי, שנראה נחוש במיוחד במהלך הטורניר לחזור לגמר ולמחוק את הזכרונות ממופע הדמעות שלו אחרי ההפסד לרפאל נדאל בגמר אשתקד, הרים את רמת משחקו אחרי הניצחון המותח על ניקולאי דוידנקו ברבע הגמר, והסתער על המדורג עשירי מהרגע הראשון.

לאחר שצונגה אותת בפתיחה שהוא לא מתכוון להתבטל בפני פדרר עם כמה חבטות אגרסיביות אופייניות, הגיב פדרר עם משחק התקפי משלו, והשיג את השבירה הראשונה במשחק בדרך ליתרון 1:3. צונגה ניסה להישאר בתמונה אבל לא מצא תשובה לבק הנד הקטלני של השוויצרי, שביתרון 2:5 לחץ פעם נוספת על הדוושה וסגר את המערכה הראשונה על 2:6.

במערכה השנייה חזר על עצמו כמעט אותו תסריט, כשפדרר שבר הפעם במשחקון השישי ל-2:4, וצונגה שוב נותר אובד עצות בחבטות ההחזרה כשפדרר השלים 3:6 במערכה. לאחר מכן הפכו הדברים לקלים עוד יותר עבור המדורג ראשון, ששוב הסתפק בשתי שבירות ברגעים מכריעים כדי להשלים ניצחון 2:6 במערכה, ולסגור את הסיפור בתוך פחות משעה וחצי, כשצונגה לא מצליח לחלץ אפילו נקודת שבירה בודדת לרפואה.

אחרי הניצחון המרשים התייחס פדרר למפגש המצופה מול מארי, עליו גבר בגמר אליפות ארצות הברית ב-2008, ולתקוות העצומות המונחות על כתפיו של הסקוטי: "אני יודע שמארי רוצה לזכות בתואר גרנד סלאם ראשון לבריטניה אחרי, כמה? 150 אלף שנים? הבחור המסכן הזה צריך לעבור רגעים כאלה פעם אחר פעם", אמר פדרר בחיוך. "הוא מצליח בגדול עד כה בטורניר, ויש לנו מצ'אפ טוב, אז אני מחכה לגמר".

על הניצחון המוחץ מול צונגה המותש, ששרד שני מותחנים של חמש מערכות בדרך לחצי הגמר, אמר פדרר: "הוא היה מצוין בשני משחקיו הקודמים, וציפיתי ממנו לתת פייט עם האתלטיות שאנחנו מכירים ממנו, אבל אולי הוא היה עייף יותר מבחינה מנטלית ופחות מבחינה פיזית. היה נחמד לנצח בצורה כזאת, אבל אני יודע שהמשחק הבא לא יהיה דומה לזה בכלל".

* רפאל נדאל, אלוף השנה שעברה, הודיע היום כי בדיקה שעבר בברכו הפגועה גילתה כי הוא סובל מקרע קטן בשריר שייאלץ אותו לנוח ולהיעדר מהמגרשים לתקופה של שבועיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully