וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אפריקה: חוסני, מברוק

חוסני הוביל את מצרים ל-0:4 גדול על אלג'יריה בחצי הגמר, בדרך לנקמה מתוקה שתשמח גם את הנשיא. גאנה מחכה בגמר

חודשיים לאחר הקרבות הסוערים בין נבחרות הכדורגל של אלג'יריה ומצרים, התעמתו הערב (חמישי) השתיים במפגש לוהט במסגרת חצי גמר אליפות אפריקה 2010 הנערכת באנגולה. רבים משני הצדדים ניסו להרגיע את הרוחות לקראת המשחק המסקרן, אבל על כר הדשא עלתה רק נבחרת אחת - מצרים. הפרעונים, אלופי היבשת פעמיים ברציפות, העפילו לגמר נוסף והשיגו נקמה מתוקה, עם ניצחון אדיר 0:4. במשחק המוקדם העפילה גאנה לגמר ראשון מאז 1992 בדרך הייחודית שלה, שוב במשחק לא מרשים במיוחד, אך עם הרבה לחימה ואופי שהובילו אותה ל-0:1 על ניגריה ששוב תחזור הביתה מאוכזבת. מצרים מול גאנה - רק אחת תחגוג ביום ראשון.

אלג'יריה - מצרים 4:0

רק לפני כחודשיים הנחילה נבחרת הכדורגל אלג'יריה הפסד צורב לנבחרת המצרית במשחק ההעפלה לגביע העולם בדרום אפריקה. בתום הניצחון פרצו עימותים קשים בין אוהדי שתי הנבחרות, עשרות נפצעו, והיחסים הדיפלומטים בין שתי המדינות הידרדרו לשפל חסר תקדים, שכלל אף סילוק הדדי של השגרירים. הערב, מהר מכפי שחשבו כולם, הגיע סוג של מפגש חוזר, ועבור המצרים מדובר בנקמה מתוקה מאין כמותה.

"אם ננצח את הקבוצה שמנעה מאיתנו להגיע למונדיאל, אז נוכל לצפות באליפות העולם בקיץ בגאווה", אמר לפני המשחק מוחמד זידאן, ומילא את חלקו בצורה נהדרת עם שער ובישול שמאפשרים למצרים להמשיך לחלום על שיא אפריקאי עם אליפות יבשתית שלישית ברציפות. אלג'יריה, שאיבדה עשתונות עם הרחקות מיותרות וסיימה עם שמונה שחקנים בלבד, תתנחם בהעפלה למונדיאל, אבל לבטח תתקשה להתאושש מהתבוסה הקשה.

באווירה סטרילית, עם שוטרים אנגולים המקיפים את האיצטדיון ומנסים לשמור על הסדר, יצא המשחק לדרך. אלג'יריה התחילה טוב יותר, ובדקה ה-10 בעיטה שטוחה של קארים מטמור חלפה סמוך לקורת שערו של עיסאם אל חדארי. בדקה ה-24 גם מצרים איימה על השער, כשעימאד מוטעב ניסה לסובב לפינה וסחט הצלה גדולה מפאוזי שאושי. בדקה ה-39 הגיע רגע המפנה. רפיק חליש ספק הכשיל ברחבה את מוטעב, השופט מבנין לא חשב שמדובר בתיקול נקי, הצביע על הנקודה הלבנה ושלף צהוב שני לבלם האלגי'ראי. חוסני עבד ראבו לקח אחריות, ביצע פנדל שהיה צריך להיפסל כשעצר רגע לפני הבעיטה, והכניע את שאושי, שרץ לעבר השופט וכמעט נגח בו. 0:1 למצרים במחצית, עצבים במחנה האלגי'ראי.

למרות החסרון המספרי, אלג'יריה פתחה בסערה את המחצית השנייה וגרמה למצרים להתחיל להסתגר, כשבעיטה חופשית של חסן יבדה הייתה המצב המסוכן ביותר ונהדפה על ידי אל חדארי. בדקה ה-65 יצאה מצרים למתפרצת, ורגע קסם מצידו של מוחמד זידאן, שסובב כדור נהדר לחיבורים מחוץ לרחבה, נתן לפרעונים יתרון כפול אותו קשה הרבה יותר למחוק. בדקה ה-70 אלג'יריה הרימה סופית ידיים, כשנאדיר בלחאג' ביצע עבירה מכוערת וראה אדום ישיר שמותיר את נבחרתו בתשעה שחקנים.

מצרים לא הניחה ליריבתה, ובדקה ה-80 בישל זידאן המצוין למוחמד עבדל שאפי את השלישי בדרך להשפלה, דקה לאחר שהאחרון עלה כמחליף. שתי דקות לסיום החליט שאושי שנמאס לו ובעט בגדו. השופט שלף לו צהוב שני ועשה את מה שהיה צריך לעשות כבר אחרי הפנדל - שלח את השוער הסורר החוצה. בתוספת הזמן גדו נעץ את הרביעי וקבע: אלג'יריה מסיימת עם רביעייה ברשתה, מצרים משיגה את הקנמה עליה חלמה.

הרכב נבחרת אלג'יריה: פאוזי שאושי (הורחק, 88), מאג'יד בוגרה, נאדיר בלחאג' (הורחק, 70), ענתר יחיא, רפיק חליש (הורחק, 38), יאזיד מנסורי, חסן יבדה, קארים זיאני, מוראד מגני (עבדלקאדר לאיפאווי, 67), קארים מטמור (ג'אמל עבדון, 75), עבדלקאדר גזל (מוחמד זמאמוש, 89).

הרכב נבחרת מצרים: עיסאם אל חדארי, מחמוד פתחאלה (גדו, 59), האני סעיד, וועאל ג'ומע, אחמד אל מוחמדי, אחמד פתחי, חוסני עבד ראבו, סעיד מועד (מוחמד עבדל שאפי, 79), אחמד חסן, מוחמד זידאן, עימאד מוטעב (חוסאם גאלי, 53).

גאנה - ניגריה 0:1

המרדף אחר זכייה ראשונה מאז 1982 הוא זה שמניע את נבחרת גאנה, וימשיך לדחוף אותה גם במעמד הגמר. גאנה, עם ארבעה תארים יבשתיים, שנייה רק למצרים בטבלת הזכיות, תוכל למחוק את האכזבה מהטורניר הביתי הקודם אותו סיימה במקום השלישי, לאחר ניצחון יוקרתי 0:1 על ניגריה שהבטיח לה את המקום בגמר ביום ראשון. שוב גאנה מדיחה את ניגריה, כאשר בטורניר הקודם היה זה ברבע הגמר, והיא ממשיכה לגמר ראשון מאז 1992.

גאנה, למרות הסגל החסר וההתבססות על כוכבי הנבחרת הצעירה שזכתה באליפות העולם, שוב הוכיחה הרבה קשיחות ואופי, כמו במשחקים קודמים באליפות. מאמן ניגריה, שייבו אמודו, שהצליח להגיע לחצי הגמר ובכל זאת עשוי לסיים את תפקידו בקרוב, אכן ביצע שינויים בהרכב על מנת להשיג רעננות על המגרש, אך נבחרתו שוב הציגה חלק קדמי בעייתי וחוסר השראה מצד הקישור.

ניגריה נראתה טוב יותר בפתיחה, אבל בדקה ה-22 היה זה דווקא וינסנט אניימה שהוציא כדור מהרשת. כמו ברבע הגמר, שילוב בין צמד האסמואים הוביל לשער היתרון של הגנאים. קוואדו אסמואה, קשרה של אודינזה, הגביה קרן לפינה הקצרה והחלוץ אסמואה גיאן המשיך לרשת תוך כדי ניצול נמנום בהגנת ניגריה ומיקום לא טוב של שוער הפועל תל אביב. ניגריה, עם אובפמי מרטינס ופיטר אודמווינגי, ניסתה לחזור, אבל נתקלה ביום טוב של ריצרד קינגסון בשער גאנה. גם איגביני יעקובו, שנכנס כמחליף בדקה ה-70, לא הביא את הישועה לנשרים, שינסו להתנחם במקום השלישי, בו סיימו בשלושת הטורנירים בין 2002 ל-2006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully