וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: קלאסיקה בהתהוות

מארי שיחק טניס נפלא בדרך לגמר גראנד סלאם שני בקריירה, אחרי שניצח במלבורן את סיליץ’ 1:3. סרינה והנין בגמר הנשים

איך שלא מסתכלים על זה, הקרב בין סרינה וויליאמס לז'סטין הנין בגמר אליפות אוסטרליה היה פשוט בלתי נמנע. שתי טניסאיות סיניות, נה לי וז'י ז'נג, היו אמורות למנוע מהשתיים את ההעפלה לגמר הקלאסי לו כולם מצפים, אולם הלילה (בין רביעי לחמישי, שידורים ישירים ביורוספורט) שתיהן כשלו במשימתן.

נה לי הציגה טניס משובח במעמד חצי הגמר, הייתה אגרסיבית, מדויקת ונחושה, אבל כדי לנצח את סרינה וויליאמס דרוש, כנראה, אפילו יותר מזה. סרינה, אלופת 2009, נעזרה בניסיונה ובעוצמות חבטותיה וניצחה את הסינית בתום מותחן 6:7, 6:7. לז'י ז'נג היה טורניר נפלא, וכולם ציפו כי תקשה על הנין את הדרך אל הגמר, אבל הבלגית המצוינת גרמה לסינית לקרוס ורמסה אותה תוך פחות משעה 1:6, 0:6 כדי לעלות לגמר מול סרינה. גמר הנשים של אליפות אוסטרליה 2010 הוא קלאסיקה עוד בטרם נחבטה החבטה הראשונה, וחובבי הטניס בעולם יכולים רק לספור את הדקות עד לקרב הגדול בין שתיים מהטניסאיות הגדולות בהיסטוריה.

כאמור, ראשונה עלתה באיצטדיון "רוד לייבר" המדורגת מספר 1 בעולם, סרינה וויליאמס, שהוכיחה שאין שנייה לה בכל מה שקשור לקאמבקים. האמריקאית, שחזרה מפיגור עמוק נגד ויקטוריה אזרנקה ובכל זאת הצליחה להעפיל לגמר, הצליחה לפחות לכפר על היעדרותה של אחותה, ונוס, שנעצרה בשלב ארבע האחרונות. עד המשחק נגד הבלארוסית, סרינה לא איבדה אף מערכה בטורניר ונראתה בשלה מתמיד לקטוף תואר חמישי במלבורן (ושני רצוף) ו-12 תארי גרנד סלאם, וגם הפעם היא עברה חלק במשחק שני שני מערכות.

נה לי הגיעה עם פחות לחץ מבחינתה, וזה ניכר במשחקה. הסינית, שמדורגת 17 בעולם, שהצליחה לשלוח הביתה את דניאלה האנטוחובה וקרוליין ווז'ניאקי, העפילה לראשונה לחצי גמר בטורניר גרנד סלאם בכל שנותיה בסבב המקצועני. סרינה עצרה אותה שם. סרינה שברה כבר במשחקון הראשון של המערכה הראשונה, ועלתה ל-1:3 מבלי לבזבז אנרגיה מיותרת ותוך שהיא מציגה משחק יעיל ומדויק. סרינה הגיעה למצב של נקודת מערכה במערכון התשיעי, אבל לי שמרה על ההגשה, שברה במשחקון העשיריוהשוותה ל-5:5 בצורה מרשימה. השתיים הלכו לשובר שוויון בו סרינה השיגה שני מיני-ברייק, ניצלה את טעויות הסינית וניצחה בו 4:7 ו-6:7 במערכה כולה.

המערכה השנייה הייתה צמודה, השתיים שמרו לכל אורכה על ההגשות, וזאת למרות שסרינה נראתה מעט נראתה אטית והתקשתה לפתח התקפות אל מול האגרסיביות של הסינית. השתיים הלכו שוב לשובר שוויון, שגם בו סרינה השיגה מיני-ברייק ועלתה ל-1:4. בהמשך וויליאמס שלחה גב יד מצוינת שהעלתה אותה ל-1:6, נה לי הגישה כדי להציל את המשחק, אבל שלחה את הכדור לרשת, וזה היה של סרינה המנוסה, שניצחה 1:7 בשובר השוויון, 6:7 במערכה, ושחררה שאגת ניצחון שהרעידה את מלבורן. "היא שחקנית מדהימה", החמיאה סרינה ליריבתה, "ונוס אמרה לי איך לשחק ונתנה לי כמה עצות שעזרו. יש לי עוד חצי גמר בזוגות, ככה שלא יהיה לי הרבה זמן לנוח. אני שמחה להיות בגמר ואני מודה מאוד לקהל על התמיכה".

מיד לאחר מכן ז'סטין הנין המשיכה את הקאמבק המצוין שלה. הטניסאית הבלגית, שהצליחה להדהים אפילו את עצמה עם העפלתה לחצי הגמר, פגשה את ז'י ז'נג, שכבר הכניסה לרשימה שלה לא מעט טניסאיות שיצאו מאוכזבות מולה. ז'נג, שהגיעה למלבורן לא מדורגת ונמצאת במקום ה-35 בעולם, סיימה את הטורניר באוסטרליה בשנה שעברה בשמינית הגמר ובכל מקרה זו ההופעה השנייה שלה בחצי גמר של טורניר גרנד סלאם, אחרי שנעצרה לפני שנתיים בשלב הזה בווימבלדון. אבל כאן נגמר המסע הרומנטי שלה.

הנין הציגה את מיטב הרפרטואר שלה, עלתה ממוקדת למשחק ותוך 49 דקות רמסה את יריבתה 1:6, 0:6. ז'נג נראתה מעט עצבנית בפתיחה, אבל הצליחה לשמור על ההגשה במשחקון הראשון של המערכה הראשונה ולעלות ל-0:1. הנין הריחה זאת, ובהמשך המערכה דרסה את יריבתה, ניצחה שישה משחקונים רצופים ותוך 28 דקות בלבד רשמה 1:6. ז'נג קרסה מנטלית, הנין לא הרפתה, חבטה בכוח ובדיוק, תקפה את יריבתה בכל הזדמנות וניצחה עוד שישה משחקונים רצופים. תוך 21 דקות המערכה הסתיימה בניצחון 0:6 חלק ומרשים של הבלגית הנהדרת, שעולה לחצי הגמר.

"זה היה משחק שציפיתי לו, ידעתי שהיה לה טורניר מצוין, ואני שמחה שניצחתי", אמר הנין בסיום, "לא חשבתי שאגיע לגמר גראנד סלאם כל כך מהר. נהנתי מהמשחק שלי. היה יחסית קל היום, אבל אני צריכה לשמור על ריכוז בגמר". סרינה והנין שיחקו ביניהן 13 פעמים, אך זהו גמר ראשון בו הן נפגשות. "זה יהיה מיוחד, ואני מתרגשת לקראת המשחק", ענתה הנין, "אני אעשה הכל כדי לנצח".

מארי ממשיך את החלום

אצל הגברים התחרות האמיתית מתחילה אפשר לומר באופן רשמי. אז רפאל נדאל לא מרכיב את ארבעת האחרונים, אבל מארין סיליץ' ואנדי מארי, נלחמו על הכרטיס לגמר, במשחק מצוין שלא הותיר את הצופים ב"רוד לייבר" אדישים. בתום דו קרב שכלל מהפך מצדו של אנדי מארי, רשם הסקוטי ניצחון גדול על הקרואטי בתוצאה 6:3, 4:6, 4:6, 2:6. בכך, הבטיח מארי הופעה ראשונה בגמר אליפות אוסטרליה, והוא מצפה עתה למנצח בין רוג'ר פדרר לג'ו-ווילפריד צונגה בחצי הגמר השני. זהו גמר הגראנד סלאם השני של מארי בקריירה, אחרי שהפסיד לפדרר בגמר אליפות ארצות הברית 2008.

סיליץ' הקרואטי, שהגיע מהמקום ה-14 בעולם, כבר דאג להעיף הביתה את אנדי רודיק, אותו הוא ניצח בחמש מערכות. בכלל, מתוך חמשת המשחקים של סיליץ' עד כה, חמישה מהם נגררו למערכה חמישית מכרעת, מה שאולי מאותת מעט על העייפות שלו בחצי הגמר, אבל העובדה שגם חואן מרטין דל פוטרו עבר דרך הידיים שלו מעידה על הכושר שאיתו הוא הגיע לטורניר. סיליץ', שהישג השיא שלו בטורניר גרנד סלאם היה גם רבע הגמר בטורניר האחרון שבו הוא השתתף - הפלאשינג מדו בשנה שעברה - יכול להיות מרוצה מאוד מיכולתו, ונראה שהוא בדרך הבטוחה להפוך לאחד הטניסאים המובילים בעולם בשנים הקרובות.

השניים שמרו על ההגשות במערכה הראשונה, כשמארי הציג משחק התקפי והכתיב את הקצב, אולם סבל מחוסר ריכוז שמנע ממנו לשבור את יריבו. סיליץ' ניצל זאת במשחקון החמישי בו מארי נאבק כדי להעביר את ההגשות הראשונות, ושבר ל-2:3. מארי, שעלה לא מעט לרשת, ניסה בהמשך לערער את שיווי המשקל של יריבו, אך ללא הצלחה וסיליץ' ניצח 3:6 במערכה הראשונה.

במערכה השנייה מארי העלה את רמת משחקו. במשחקון החמישי הוא תקף את הסרב של סיליץ', כיסה לחלוטין את הרשת ושלח כדור עמוק מהקו האחורי בדרך לשבירה ויתרון 2:3. מארי, שזכה לתשואות על המהלך, שמר על ההגשות שלו, נראה חיוני ונמרץ וניצח 4:6 במערכה. מארי המשיך ביכולתו הטובה ובעבודת הרגליים המצוינת שלו גם בפתיחת המערכה השלישית, אז שבר במשחקון השלישי ועלה ל-1:2. סיליץ' הרגיש שהמשחק עומד לברוח לו, התעשת ושבר מיד בחזרה. בהמשך מארי נעזר בחבטות העברה מדויקות, שבר שוב במשחקון השביעי, ובעזרת ניצוצות של טניס גדול ניצח 4:6 במערכה השלישית וחולל מהפך במשחק. השניים שמרו על ההגשות בתחילת המערכה הרביעית, ומארי היה הראשון ששבר במשחקון השלישי. מארי הציג טניס מצוין, ערער כל העת את בטחונו העצמי של יריבו, והשיג שבירה נוספת במשחקון החמישי בדרך ליתרון 1:4.

"הוא הוכיח נחישות, והיה קצת עייף בסיום כי שיחק טניס מצוין השבוע", החמיא מארי לסיליץ' בסיום, "השתדלתי להכות כמה שיותר שטוח בכדור ולא להישאר רק מאחור". מארי יהנה מיומיים מנוחה, בהם יתכונן לגמר. "פדרר וצונגה שחקנים טובים, אני אנצל את הזמן להתאמן קצת ולנוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully