וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים ניצחה 75:79 את ולנסיה בספרד

גודס וירושלים חזרו מפיגור 14 על מנת להשיג ניצחון חוץ ענק, 75:79 על ולנסיה ונבן ספאחיה, תחתיו שימש גודס כעוזר בעבר

מאני טיים. כך, וודאי, יגדירו בהפועל ירושלים את משחקי הקבוצה מעתה והלאה. לאחר שניצחו את מכבי חיפה ביום שבת בדרמטיות, במשחק שנעל את הסיבוב הראשון של ליגת העל, פתחה הערב (שלישי) קבוצתו של גיא גודס את שלב הבתים השני של היורוקאפ עם משחק חוץ קשה בולנסיה. ואיזו פתיחה זו היתה; חבורת הדוקטור-ג'קיל ומיסטר הייד של גיא גודס הראתה אופי מדהים, כדי לסגור פיגור 14 נקודות במגרש חוץ קשה מול קבוצה מצוינת, שרק ביום שבת גברה אולי על הקבוצה הטובה ביבשת, ברצלונה, על מנת לנצח 75:79 ולפתוח את שלב הבתים השני ברגל ימין. ועוד איך.

כאמור, אם יש אלמנט אחד שמאפיין העונה את הפועל ירושלים זה ככל הנראה יהיה חוסר היציבות שלה. לצד נצחונות ותצוגות כדורסל גדולות, האדומים הצליחו גם לאכזב העונה, כשהודחו מגביע המדינה, הושפלו במשחק העונה והציגו יכולת מאכזבת במשחקי ליגה רבים. אלא שכל מי שצפה בקבוצה הזו העונה יכול היה לזהות כישרון גדול ופוטנציאל רב, וידע שבין אותו פוטנציאל בדיוק והיכולת על הפרקט קיים פער גדול, בו העבירו גיא גודס ושחקניו את רוב העונה עד כה.

אלא שהערב, כאמור, קיבלנו את ירושלים הטובה. ולנסיה פתחה חזק את המשחק, כשננדו דה קולו הפנטסטי ורפא מרטינז הפציצו מבחוץ כדי להעניק למארחת יתרון דו-ספרתי כבר ברבע הראשון. הספרדים עוד עלו להפרש של 14 במהלך הרבע השני, אלא ירושלים חזרה, לאט לאט, ואז בבום - בריצת 0:13 בפתיחת הרבע הרביעי, כששרון ששון וטרה סימונס השתלטו על המשחק, והפכו את הקערה על פיה. ירושלים כבר הובילה ב-9 הפרש, ועל אף שולנסיה הצליחה לחזור ולכפות משחק צמוד, זו בסך הכל היתה הזדמנות נוספת לירושלמים להראות את האופי החדש שלהם. האדומים משיגים ניצחון חוץ ענק, ששוב מראה כמה פוטנציאל קיים בקבוצה הזאת. בעונת 2006/07 שימש נבן ספאחיה כמאמן מכבי תל אביב, ועוזרו שם היה גיא גודס. הערב הם נפגשו בשני צידי המגרש, ועל אף שלא צריך לרוץ ולהצהיר על נוק-אאוט לישראלי הצעיר, התוצאה הסופית מדברת בעד עצמה. הולך להיות חורף חם במלחה השנה.

מהלך המשחק

הספרדים הלכו פנימה פעם אחר פעם אל מול האין-הגנה של ירושלים, ועלו ל-2:8 מהיר אחרי שלוש דקות. אלא שירושלים חזרה במהירות עם לחץ בהגנה, ודאנק של ליאו ליונס בצירוף פתיחה מצוינת של פינקני השלים ריצת 0:8, כדי להעניק לאדומים יתרון. מנגד, נאנדו דה קולו המצוין המשיך לשלוט בנעשה כדי להשיב לקבוצתו את היתרון, ולעלות ל-10:17. גודס לקח פסק זמן וחזר עם יוגב אוחיון, אלא שמנגד הפציץ רפא מרטינז מבחוץ את נקודתו השביעית, ולרבע הראשון ירדה ולנסיה ביתרון 14:25.

בפתיחת הרבע השני הגיע תור מרקו מרינוביץ' להפציץ מבחוץ, כאשר נקודות של חוזה סימאון קבעו 16:30. ברנדון האנטר קם מהספסל אך הרבה להחטיא מתחת לסל, ובדקות האלה היחידים שתפקדו בשורות ירושלים היו דיז'ון תומפסון וטרה סימונס. פו ג'טר קם היטב מהספסל והפציץ שלשה כדי לצמק ל-33:23, אלא שמנגד צלף מרטינז אחת משלו. חילופי השלשות נמשכו גם בדקות הבאות, ובשלב הזה נכנס גם שרון ששון למשחק, לשם שינוי, ועם חמש נקודות רצופות צימק ל-38:33 בלבד. יובל נעימי הוסיף סל גדול בסיבוב, ואל חדרי ההלבשה ירדו האדומים בפיגור מינימלי, 40:35.

המחצית השניה נפתחה בדאנק גדול של קוסטה פרוביץ', ולאחר שלשה של דה קולו עלו הספרדים ל-37:45. ירושלים חזרה עם סימונס, אלא שדה קולו, מי אם לא, דאג לשמור את היתרון הספרדי בעינו. פרוביץ' המשיך לשלוט בצבע, ומרטינז, עם שלשה שלישית במשחק, העלה את ולנסיה ל-48:59. נעימי עוד הצליח לצמק מעט, והאדומים ירדו לרבע בפיגור 63:54.

פו ג'טר התחיל את הרבע המכריע עם חמש נקודות רצופות וחשובות, ונקודות נוספות של נעימי צימקו ל-63:61 בלבד. ירושלים, ואורי קוקיה בפרט המשיכו לשרוט את דרכם אל כל כדור אבוד, ושלשה אדירה של ששון העלתה את האדומים ליתרון ראשון מאז הפתיחה, 63:66. הפורוורד הישראלי, שאכזב עד כה העונה, נכנס לזון מטורף, ועם שלשה נוספת קבע 65:71, שלוש וחצי דקות לסיום. סימונס הוסיף שלשה ענקית משלו כדי להעלות את ירושלים ל-65:74, אלא שולנסיה חזרה, וצימקה ל-74:70. השופטים נחלצו לעזרת הספרדים עם שריקה מפוקפקת לעבירה בלתי ספורטיבית, ו-20 שניות לסיום הובילה ירושלים 75:78. דה קולו הלך פנימה אך החטיא ליי-אפ, ומשם ולנסיה כבר לא חזרה. זה נגמר ב-75:79 ענק לירושלים, שרושמת ניצחון חוץ יוקרתי, חשוב, וראוי.

סטטיסטיקה

קלעו לירושלים: טרה סימונס 17 (3 מ-4 ל-3, 6 ריבאונדים), פו ג'טר 15, שרון ששון 13, יובל נעימי 6 (4 חטיפות, 8 אסיסטים), ברנדון האנטר 6, קווין פינקני 6, אורי קוקיה 4, יוגב אוחיון 2, ליאו ליונס 2.

קלעו לולנסיה: ננדו דה קולו 23, רפא מרטינז 15, קוסטה פרוביץ' 12, תומאס קלאטי 8, מאט נילסן 7, מרקו מרינוביץ' 5, ויקטור קלאבר 2, חוזה סימאון 2, סרגיי לישצ'וק 1.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully