וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: מארי הדיח את נדאל ברבע הגמר

הטניסאי הבריטי הוביל 3:6, 6:7, 0:3 לפני שהאלוף מהשנה שעברה פרש בגלל פציעה בברך. סיליץ' הדיח את אנדי רודיק

במלבורן חגגו היום את קרב הענקים הראשון באליפות אוסטרליה הנוכחית, בסיומו הודח האלוף מהשנה שעברה, רפאל נדאל, אחרי שפרש במערכה השלישית במשחק נגד אנדי מארי (5 בטורניר). הטניסאי הבריטי שלט כמעט לחלוטין ברוב שלבי המשחק, והוביל 3:6, 6:7, 0:3 לפני שהשור ממאיורקה פרש, אחרי שסבל מכאבים בברך ימין. נדאל ניצח את מארי בחמישה מתוך שבעה מפגשים בין השניים עד עכשיו, אלא שהפעם מארי היה זה שהשפיל, בעיקר בזכות הגשות נהדרות ומשחק מגוון שכלל הרבה עליות לרשת, וחבטות בק-הנד מרהיבות.

המערכה הראשונה נפתחה בשתי שבירות לכל שחקן בדרך לשוויון 2:2, אלא שמארי הוסיף עוד שבירה כדי לעלות ל-2:4. במצב של 3:5 לטובתו, הוא ניצל את נקודת המערכה השלישית שהייתה לו כדי לנצח 3:6. במערכה השניה נדאל נכנס למשחק מצוין, ושני השחקנים השיגו שבירות הדדיות. לעומת זאת, שובר השוויון היה לגמרי בשליטתו של מארי וחבטות ההגשה שלו, והבריטי ניצח 2:7 בדרך ל-0:2 במערכות. במערכה השלישית מארי השיג שבירה מוקדמת במשחק שנראה חד צדדי לחלוטין, נדאל הבין את זה בשלב מהיר והודיע על פרישתו בפיגור של 3:0.

מארי יפגוש בחצי הגמר את מרין סיליץ' הקרואטי (14 בטורניר), שרשם את ההפתעה הגדולה ביותר של השלב הזה אחרי שניצח את אנדי רודיק בקרב דרמטי 6:7, 3:6, 6:3, 6:2, 3:6. סיליץ', שכבר הדיח בשלב מוקדם יותר את מחזיק תואר הגרנד סלאם האחרון, חואן מרטין דל פוטרו, חבט לא פחות מ-20 אייסים מוצלחים לכיוונו של רודיק, שבשלב מסויים גם נזקק לטיפול רפואי. הקרואטי פתח את המשחק מצוין, אבל מאמצע המערכה השלישית נראה היה כי רודיק חזר לעצמו ושום דבר לא יעצור אותו בדרך לחצי הגמר. בסופו של דבר, היו אלה אחוזי ההצלחה בהגשות הראשונות שהכריעו את המשחק, וסיליץ' פשוט נראה רענן יותר במערכה המכרעת. עבור סיליץ' מדובר בהישג השיא בקריירה בטורניר גרנד סלאם, אחרי שבקיץ האחרון הוא עלה לרבע גמר אליפות ארצות הברית הפתוחה.

נשים: הנין עצרה גם את פטרובה, ז'נג את קירילנקו

המשחק שפתח את היום ב"רוד לייבר ארינה" הפגיש את הסנסציה הבלגית ז'סטין הנין, שחזרתה ההרואית למגרשים אחרי היעדרות של 18 חודשים מעוררת השראה בכל חובב ספורט, מול נדיה פטרובה. הנין עברה מסלול מפרך עד עתה, אחרי ניצחונות על ויקמאייר, דמנטייבה וקלייבנובה. פטרובה, מנגד, גם לא טיילה עד עכשיו במלבורן, כשחלפה על פני משוכות גבוהות כמו קוזנצובה וקלייסטרס, כשהיא מציגה כושר נהדר. במפגש ביניהם הנין הוכיחה עד כמה היא חזקה וכישרונית, שכן היא גברה על פטרובה המצוינת בתוצאה 6:7 (3:7), 5:7, ועלתה לחצי הגמר.

אחרי דו קרב צמוד במערכה הראשונה, הנין שמרה על קור רוח בשובר השוויון, ואילו במערכה השנייה הוכיחה אופי וחזרה מפיגור 3:0 לניצחון. למרות שהנין הציגה משחק נמרץ, היא עדיין סבורה שלא מצאה את הקצב הנכון. "היה קשה לשחק בלילה לפני יומיים, ולפתוח היום את המשחק ב-11 בבוקר", אמרה הבלגית, "מוזר לי שאני צריכה להתרגל לקצב אחר". זהו הטורניר השני בלבד של הנין מאז חזרתה למגרשים, וזה שהיא העפילה כבר לחצי גמר גראנד סלאם, מראה כמה היא גדולה. "אני שמחה, זו הרגשה נפלאה להגיע לחצי גמר בגרנד סלאם הראשון שלי מאז שחזרתי".

הנין תפגוש בחצי הגמר את ז'יה ז'נג הסינית, שניצלה פציעה של מריה קירילנקו, כדי לנצח אותה 1:6, 3:6. ז'נג (35 בעולם), אחת משתי סיניות בין שמונה האחרונות (יחד עם נה לי), ניצחה רק פעם בחמשת מפגשיה מול קירילנקו (58 בעולם), אבל הפעם לא מעדה, שמרה על קור רוח והשיגה הישג שיא בכך שהייתה לסינית הראשונה אי פעם שמעפילה לחצי גמר אוסטרליה. ז'נג הציגה משחק שיא, שלטה לחלוטין בקצב ולא איבדה אותו גם כשקירילנקו טופלה.

בכך השוותה ז'נג את שיאה מווימבלדון 2008, אז הגיעה גם לחצי הגמר. ז'נג ביצעה רק תשע טעויות לא מחויבות לעומת 22 של קירלינקו, ניצלה 4 מ-6 נקודות השבירה שהשיגה, ובכל שמונה הפעמים שעלתה לרשת היא השיגה את הנקודה. קירילנקו, מנגד, שחגגה ביום ראשון את יום הולדתה ה-23, עלתה לראשונה לרבע גמר טורניר גרנד סלאם אחרי שהדיחה את מריה שראפובה ויכולה בסך הכל להיות מרוצה מהיכולת שלה לאורך הטורניר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully