וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרשון: "משחקים כאלה יכולים להזיק ולעזור"

מאמן מכבי תל אביב ביקר את שחקניו והחמיא לנתניה: "כל שנה יש איזשהו סוס שחור". פינוק: "עכשיו בגביע יהיה יותר מעניין"

יותם רונן

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

המחזור ה-11 בליגת העל נמשך הערב (ראשון) עם דרמת ענק בנתניה, שם גברה העולה החדשה המקומית 104:113 על מכבי תל אביב אחרי שתי הארכות מותחות במיוחד. גלבוע/גליל עליון לא התקשתה להביס את שכנתה הפועל עפולה 83:107, מכבי ראשון לציון המשיכה להתאושש עם 82:84 דרמטי על עירוני אשקלון המידרדרת, ועירוני נהריה רשמה ניצחון נדיר וחשוב 75:83 על בני השרון אחרי הארכה.

מאמן מכבי תל אביב, פיני גרשון, אמר אחרי ההפסד: "צריך לכבד את כל הניצחונות שלהם פה. הם ניצחו פה את גליל, ירושלים והם ניצחו אותנו. כל שנה יש איזשהו סוס שחור. זו הייתה הפועל חולון, עכשיו זו נתניה. הם עשו עבודה יפה. יש להם מאמן מצויין ומגיע לו הניצחון הזה. הם היו בפרוש יותר טובים מאיתנו. בדקות שהם היו צריכים לשחק נכון הם שיחקו טוב. אנחנו לא עשינו את העבודה כמו שצריך".

על ההשפעה של ההפסד לעתיד אמר גרשון: "משחקים כאלה יכולים להזיק ולעזור. אני מקווה שלמשחק הגביע נבוא אחרת. אני לא אספר לכם את כל הבעיות שיש לנו, אבל יש לא מעט. אנדרסון כבר שבוע לא מתאמן, אז לא הייתה לי סיבה להכניס אותו ולהכניס אותו. הייתה לנו בעיה עם פניני שמושך פציעה ודי מסוכן למתוח אותו יותר מידי, אבל זה בכלל לא משנה. השחקנים שהיו על המגרש לא עשו את העבודה כמו שצריך".

על יריבתו אמר גרשון: "לאף קבוצה לא היה פה משחק קל, זה לא גימיק, כנראה שהם משחקים טוב ואני חושב שבאנו מוכנים למשחק וידענו מה מצפה לנו. לא היינו צריכים להגיע למצב שהמשחק התגלגל כמו שהוא התגלגל. צריך לכבד את נתניה וצריך להביא להם קרדיט. זה קורה לקבוצות". בנוגע לאפשרות של גבוה נוסף שיגיע לקבוצה אמר גרשון: "אני לא מתכוון לענות על השאלה הזאת, זה לא בידיים שלי".

בנתניה חגגו את הניצחון ההיסטורי, והמאמן אריק אלפסי אמר: "אני שמח שאנחנו עושים טוב לתושבים של נתניה. אני חייב להביא שאפו לשחקנים שלי. כל משחק מחדש הם מראים אופי מדהים. היום הם התעלו על עצמם. עשינו טעויות שהחזרנו את מכבי למשחק. דיברנו על להיות אגרסיבים לקראת המשחק ולא לתת להם ריספקט. אנחנו כן מסוגלים לבוא ולהסתכל להם בלבן של העיניים וזה מה שניסינו לחלל להם כל השבוע. עוד מוקדם לדבר על פיינל פור, אנחנו רוצים להגיע ל 1-8, ואנחנו לא מתכוונים לוותר על אף משחק".

טוני וושהאם, שכיכב עם 34 נקודות, אמר: "זה ממש לא הייתי רק אני. אני חייב לתת קרדיט לכולם. שיחקנו היום טוב מאוד ביחד. יצא שהחברים שלי פשוט מצאו אותי ויצא לי לקלוע הרבה וללכת הרבה לעונשין. לא אנחנו ראינו את עצמנו כאנדרדוג, אלא אנשים אחרים. אנחנו משחקים חזק בכל משחק. היו לנו שני משחקים שלא שיחקנו טוב, אבל ברוב העונה אנחנו משחקים טוב. יש לנו שחקנים טובים, צוות מאמנים טוב ואנחנו משחקים טוב ביחד. כרגע אנחנו קצת מעל הציפיות שלנו, אבל זו עונה ארוכה ואני מקווה שעוד לא הגענו לשיא שלנו העונה". וושהאם התבקש להשוות את ברק נתניה להפועל חולון עמה זכה באליפות ואמר: "קשה לי להשוות. בחולון היה מצב נפלא, אולי לא שיחקתי את כמות הדקות שרציתי לשחק, אבל החבר'ה שהיו לנו בקבוצה היו חבר'ה נהדרים. למדתי הרבה באותה העונה. צריך ללמוד מכל מצב, גם אם אתה לא משחק מספיק. האווירה שם הייתה מצויינת, וכך גם פה השנה".

יושב ראש, ברק נתניה, צביקה בלנקיטיני: "אנחנו עוד בתחילת הדרך. יש לנו כבוד ענק למה שעשתה חיפה ומה שעשתה חולון. קודם צריך להיות צנועים ולעשות הישגים ואחרי זה להשוות אותנו לקבוצות אחרות. המטרה שלנו היא להגיע לפלייאוף העליון, זה לא פשוט".

בן שימול: "מאיר מלמד אותי המון"

ראשון לציון חזרה כאמור מאשקלון עם ניצחון נאה שהמשיך את המומנטום החיובי של הקבוצה. אפי בירנבוים התייחס בסיום לעליות ולירידות של הכתומים לאורך המשחק: "במחצית הראשונה הם לא שיחקו טוב, והיינו צריכים לגמור את זה ביתרון 16 או 20. כשיצאנו מחדר ההלבשה זו הייתה בושה, לא היינו אנחנו, והם קיבלו ביטחון. בתחילת הרבע הרביעי חזרנו לעצמנו, ובסוף ממש שיחקנו טוב, ושחקנים היו עם ביטחון וידעו מה הם רוצים על המגרש".

על ההתקדמות של קבוצתו לאורך העונה אמר בירנבוים: "שיחקנו בתחילת העונה עם הרבה פציעות, והרבה שחקנים לא שיחקו בתפקידים שלהם. עברנו טראומה לא קלה, והיינו צריכים לעשות הרבה שינויים".

אבי בן שימול, שהמשיך ביכולת הנהדרת שלו מהמחזורים האחרונים, אמר: "לא הייתי בחלק מהעונה פה, בכלל לא היינו פה כקבוצה בחלק העונה. כשבאו הניצחונות עבדנו על הדברים שלנו, זה בא לידי ביטוי גם אצלי, אני שמח שזה בא ככה". על השלשה המכריעה שלו בדקת הסיום אמר: "מאיר מלמד אותי המון, ובזכותו, זה נותן לי ולאחרים את המרחב היותר פנוי. כולם מכירים את מאיר כשחקן המאני טיים אז הלחץ יורד מאיתנו".

בצד המפסיד היה אריאל בית הלחמי, שאמר: "בסך הכל שילמנו את המחיר של הפתיחה המהוססת של הרבע הראשון, היינו צריכים בשני הרבעים אחרי זה לרדוף אחרי ראשון וזה לקח מאיתנו הרבה כוחות. במשחק צמוד עשינו שתי טעויות, וזה הפסד מאוד מאכזב, אבל אנחנו צריכים להמשיך לעבוד, יש לנו דרך ארוכה". לגבי מצבה של קבוצתו אמר בית הלחמי: "המיקום שלנו מאוד מאכזב. אבל יש עוד סיבוב וכולם צריכים לשחק מול כולם, אנחנו חייבים להשתפר, אין ספק".

קטש: "פארגו יכול להיות טוב לצד מקל"

בדרבי של עמק יזרעאל נהנתה גלבוע/גליל עליון מטיול קל מהצפוי, ועודד קטש אמר בסיום: "לא ציפינו שהמשחק יתפתח ככה, אבל עשינו את זה נכון, וזה הכי חשוב. שמרנו טוב, ברבע הראשון היה קצב מטורף. באנו מוכנים והשופטים ניהלו את המשחק בצורה יוצאת דופן לטובה. היה בחצי הראשון הרבה מגע ונגיעות, השופטים שלטו במשחק. אנחנו לוקחים מהמשחק את זה שאפשר להגיע למקומות האלה ולשחק כדורסל טוב, בניגוד למה שקרה לנו בנתניה. אני לוקח גם את העובדה שפארגו יכול להיות טוב כשגל מקל לידו".

גארד הפועל גלבוע/גליל, ג'רמי פארגו: "הייתי בזמן האחרון פחות אגרסיבי, והרגשתי שאני חייב להיות אגרסיבי הערב, ולשמחתי הקליעות נכנסו. דיברנו על משחק ההגנה שלנו ועל זה שצריך לחלוק בכדור בהתקפה, וזה הצליח. זה לא היה קל, הם נלחמו, אבל אנחנו גם נלחמנו ולנו זה הצליח יותר".

מאמן הפועל עפולה, אלי רבי: "כעסתי מאוד על כמה שריקות, אבל אי אפשר להפסיד ב-25 הפרש, ולהגיד שהפסדנו בגלל השופטים. הם שיחקו הרבה יותר טוב מאיתנו היום. יכולת קליעה זה לא דבר שעושים ביום אחד, והם עשו את זה. הגבנו אטי בהגנה, בתגובה לפיק אנד רול ובחילופים. גם ההתקפה לא שטפה במשך 40 דקות. אני לא מאושר מהמצב, אבל לקחתי את זה בחשבון. הצלחנו לנצח בחלק מהמשחקים בסיבוב הראשון, אנחנו עצובים שהפסדנו היום, וכבר ברבע השני לא היה ספק מי יותר טוב. השתדלנו לא להרים ידיים. ראו את פערי הרמות, אבל גם בעתיד אנחנו נבוא כדי לנצח אותם".

במשחק המפתיע של היום גברה עירוני נהריה על בני השרון במשחק שהחזיר את הצבע לפניהם של האוהדים בעין שרה אחרי תקופה קשה. המאמן יעקב ג'ינו אמר אחרי המשחק: "מגיע קרדיט לשחקנים, לא קל לשחק מול בני השרון עם חמישה מול שלושה. כל מי שעלה למגרש התעלה על עצמו, אני שמח שרוברט נכנס לעניניים ותרם לנו, גם דניאל גור אריה עשה המון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully