וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פדרר, יש לך 48 שעות לשמוח

מחץ את יואיט, אך יפגוש ברבע את דוידנקו, שהביך אותו לאחרונה. דג'וקוביץ' טייל לרבע, צונגה מחכה. הוויליאמסיות עלו

אוסטרליה, כמו כל עולם הטניס, מאוהבת ברוג'ר פדרר, אבל היום (שני) היא קצת כועסת עליו, לאחר שהגאון השוויצרי הדיח את לייטון יואיט מאליפות אוסטרליה הפתוחה אחרי שגבר עליו בשלוש מערכות 2:6, 3:6, 4:6.

יואיט רשם הפסד 15 ברציפות מול פדרר, וגם הפעם הוא היה מוחץ. המשחק נמשך פחות משעתיים, והיה בדומיננטיות מוחלטת של הפיינליסט מאשתקד. פדרר חבט 49 מכות ללא מענה (ווינרים) לעומת 18 בלבד של יואיט, אך גם הכה 27 שגיאות לא מחויבות. פדרר נשבר רק פעם אחת במהלך המשחק, אך שבר חמש פעמים את מכות ההגשה של יריבו, המדורג 22 בעולם.

ברבע הגמר מצפה לפדרר כבר סיפור אחר לחלוטין, כשיפגוש את ניקולאי דוידנקו החד, שהביך אותו לאחרונה פעמיים. דוידנקו, המדורג 6 בטורניר, שזכה בטורניר המאסטרס בסיום העונה שעברה ופתח את 2010 מצוין עם זכייה בטורניר דוחא (שמהלך הזכיות הללו גבר פעמיים על פדרר), עלה בפעם הרביעית בקריירה שלו לרבע הגמר במלבורן, אבל הפעם הוא עבד קשה ואיבד את שתי המערכות הראשונות שלו בטורניר מול יריבו פרננדו ורדאסקו. היריב, שזכור בעיקר מהקרב האדיר נגד נדאל בשנה שעברה, התעורר לחיים במערכה השלישית, אחרי שדוידנקו הוביל 2:6, 5:7. ורדאסקו ניצח בשלישית 4:6, וחזר מפיגור בשובר השוויון של המערכה הרביעית כדי לנצח 6:7 ולהשוות. במערכה החמישית דוידנקו שלט לגמרי, וניצח 3:6 בדרך לרבע הגמר.

המדורג 3 בעולם, נובאק דג'וקוביץ', שהפסיד מערכה אחת בסיבוב השני של הטורניר, המשיך בדרכו הקלילה כתוצאה מההגרלה הנוחה במלבורן, וניצח הפעם את לוקאש קובוט הפולני 1:6, 2:6, 5:7. הסרבי, שזכה בטורניר לפני שנתיים, יתמודד בשלב הבא נגד ג'ו ווילפריד צונגה, שהפסיד לו באותו גמר ב-2008. צונגה היה למעשה הטניסאי שעבד היום קשה יותר מכולם, כשניצח את ניקולס אלמגרו הספרדי (26 בטורניר) 3:6, 4:6, 6:4, 7:6, 7:9, במשחק שארך כמעט ארבע שעות. אלמגרו בעל חבטות ההגשה המהירות התאושש מצויין מפיגור של 0:2, ובמערכה המכריעה הוא כבר השיג שתי נקודות שבירה במצב של 6:6. בסופו של דבר הוא לא הצליח לנצל אותן, והצרפתי, במשחק עלייה לרשת נהדר, השיג את השבירה במשחקון ה-16 בדרך לניצחון גדול.

משחקי רבע גמר הגברים:
רוג'ר פדרר (1) - ניקולאי דוידנקו (6)
נובאק דג'וקוביץ' (3) - ג'ו ווילפריד צונגה (10)
אנדי רודיק (7) - מרין סיליץ' (14)
אנדי מארי (5) - רפאל נדאל (2)

נשים: ונוס וסרינה ברבע הגמר

טניסאית אוסטרלית נוספת ששיחקה תחת לחץ הקהל המקומי הייתה סמנתה סטוסור (13 בטורניר), שפגשה בשמינית הגמר לא אחרת מאשר אלופת הטורניר סרינה וויליאמס. סטוסור הגיעה למשחק הזה עם זכרונות מהניצחון על וויליאמס בטורניר סטנפורד בשנה שעברה, אלא שהפעם זה לא ממש עזר לה והיא הפסידה 6:4, 6:2. וויליאמס תתמודד ברבע הגמר נגד ויקטוריה אזרנקה (7 בטורניר) שגברה לאחר שעתיים ו-28 דקות על ורה זבונרבה (9 בטורניר) בשלוש מערכות, 6:4, 4:6, 0:6.

הראשונה ממשפחת וויליאמס שהבטיחה את מקומה ברבע הגמר הייתה האחות הגדולה ונוס (6 בטורניר), שהתגברה על קרב לא קל בשמינית הגמר, וניצחה את פרנצ'סקה סקיאבונה האיטלקיה (17 בטורניר) 6:3, 2:6, 1:6. ונוס שמרה למעשה על מאזן מושלם מול סקיאבונה, וזה היה ניצחונה השישי על האיטלקיה. בשלב הבא תתמודד ונוס וויליאמס נגד לי נה הסינית (16 בטורניר), שעצרה את דרכה של קרולינה ווז'ניאקי (4 בטורניר), שניצחה את שחר פאר בסיבוב הקודם. הסינית שלטה במשחק וניצחה 4:6, 3:6.

משחקי רבע גמר הנשים:

ז'יה ז'אנג (35) - מריה קירילנקו (58)
נדיה פטרובה (19) - ז'סטין הנין
ונוס וויליאמס (6) - נה לי (16)
סרינה וויליאמס (1) - ויקטוריה אזרנקה (7)

זוגות מעורבים: אנחנו בתמונה

שחר פאר ודודי סלע הודחו מטורניר היחידים והזוגות, אולם עדיין יש ישראלים שמשחקים באוסטרליה. אנדי רם ובת זוגו הרוסיה אלנה וסנינה עלו לרבע גמר טורניר הזוגות המעורבים, אחרי שניצחו את הצמד הגרמני, כריסטופר קס ואנה לנה גרונוולד, בתוצאה 6:3, 5:7, 6:10. בשלב הבא הם ימתינו לצמד המדורג 1, קארה בלאק מזימבבואה ולאנדר פאאס מהודו, שגברו 4:6, 2:6 על אקגול אמנמורדובה מאוזבקיסטן וריק דה ווסט מדרום אפריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully