וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אפריקה: אניימה ניצח את משחק העונה

ניגריה נגררה לפנדלים מול זמביה שם אניימה הציל וכבש בדרך לחצי הגמר. מצרים הדיחה את קמרון ותפגוש שוב את אלג'יריה

על הנייר, היה נדמה כי המפגש בין מצרים לקמרון, אותו שחזור של משחק גמר אליפות אפריקה מ-2008 יהווה ערב דרמטי בפני עצמו. ובכן, שתי הנבחרות סיפקו לא מעט דרמה, בדרך לניצחון מצרי, 1:3, עם צמד של אחמד חסן (שגם כבש שער עצמי), אבל עכשיו עושה רושם שהסיפור האמיתי הוא מה שהולך לקרות בחצי הגמר. מצרים סידרה לעצמה משחק חם אש מול לא אחרת מאשר אלג'יריה, אותה אלג'יריה מולה נרשמו מהומות במסגרת פלייאוף מוקדמות המונדיאל, ואותה אלג'יריה שמנעה ממצרים הופעה אפשרית בדרום אפריקה.

בהמשך הערב, משכה זמביה, אחת מהפתעות הטורניר ל-120 דקות מאופסות מול ניגריה, אבל בפנדלים וינסנט אניימה עצר את תומאס נוריינדה וכבש בעצמו את הבעיטה המכריעה והנשרים ניצחו 4:5 ויתמודדו בחצי הגמר עם גאנה. המשמעות מבחינת הקבוצות הישראליות: אניימה, דלה איינוגבה ואוסטין אג'ידה נשארים באנגולה, עמנואל מאיוקה (מכבי תל אביב) ו-וויליאם נג'ובו (קרית שמונה) חוזרים לישראל.

מצרים - קמרון 1:3

הקפטן של מצרים, אחמד חסן, הפך לשיאן ההופעות עם משחקו ה-170 ואת המשחק הזה הוא לא ישכח לעולם. בדקה ה-26 נגח הקפטן לשערו הוא לאחר כדור קרן של אשיל אמאנה, כדי להעלות את קמרון ליתרון. 13 דקות מאוחר יותר הגיע רגע הגאולה של חסן. הקפטן שחרר בעיטה מפתיעה מ-25 מטרים, שחדרה פנימה בעזרתו האדיבה של קרלוס קאמני, שמצידו המשיך את היכולת האיומה של שוערי האליפות.

המחצית השניה נפתחה בקצב מסחרר. קאמני החזיר על הטעות בשער כשמנע שערים בטוחים ממוטאב וזידאן. מנגד, מנדג'ק ניסה כדור מסובב ממרחק ופספס בסנטימטרים את הקורה. קמרון השתלטה בהמשך על המשחק. אמאנה וסמואל אטו טיווחו את השער ממרחק ומצאו את עיסאן אל חדארי מוכן. מוטאב המצרי קיבל הזמדנות אדירה לנצח את המשחק בזמן החוקי, אך הוא בעט לרשת החיצונית ושתי הקבוצות הלכו להארכה. לא עברה דקה בתוך ההארכה, ומצרים מצאה את הרשת, ועוד איך מצאה. ג'רמי מהגנת קמרון ניסה להחזיר את הכדור אל השוער, אבל לא שם לב לנאג'י גדו שריחף סביב הרחבה, המצרי הודה על הכדור וגלגל בקלות מול השוער, כדי לקבוע 1:2.

קמרון ניסתה לצאת מההלם, אבל דקה ה-95 היא חטפה מהלומה כואבת עוד יותר: מצרים זכתה לבעיטה חופשית, אחמד חסן שלח כדור מצויין אל השער, קאמני הדף אל המשקוף, והכדור ניתז אל מחוץ לקו השער והחוצה, אלא שהשופט סימן שער לא מוצדק, והמצרים חגגו יתרון 1:3. בדקה ה-112 התנפצו סופית סיכוייהם של קמרון לחזור למשחק, כשהרחקה מהרחבה של מצרים הגיעה עד ג'דו, זה ניסה לעבור אבל הוכשל על ידי שדג'ו, שהיה האיש האחרון של הקמרונים לפני השוער, ולפיכך ראה את הכרטיס האדום והותיר את נבחרתו ב-10 שחקנים. מצרים חוגגת עלייה, ומסדרת לכולנו מפגש מסקרן במיוחד, מול הנבחרת שכרגע היא השנואה עליה ביותר. יהיה חם.

זמביה - ניגריה 0:0 (5:4 בפנדלים)

ההפתעה הגדולה של בית ד', זמביה הצנועה, הגיעה למשחק רבע הגמר מול ניגריה המאיימת עם וינסנט אניימה, כשהיא מקווה להמשיך ולהפיל את התותחים הכבדים. המחצית הראשונה היתה נטולת אירועים, אבל בדקה ה-43 קיבלה זמביה הזדמנות נהדרת, כשעמנואל מבולה שלח כדור רוחב נהדר, אבל ג'יימס צ'מנגה לא הצליח לדחוק פנימה. במחצית השניה קיבל אייגביני יעקובו הזדמנות טובה מן העבר השני בדקה ה-66, אבל הבעיטה שלו נהדפה. חלוץ מכבי תל אביב עמנואל מאיוקה נכנס למשחק בדקה ה-68, וקיבל הזדמנות פז, רגע לפני שהשתיים הולכות להארכה. זמביה קיבלה קרן בדקה ה-90, הכדור הוגבה, אבל מאיוקה לא הצליח לנגוח היטב, ושתי הקבוצות הלכו ל-30 דקות נוספות של כדורגל.

בדקה ה-106 קיבלה זמביה הזדמנות נוספת להשתלט על החלק השני של ההארכה, כשבלם ניגריה, אונייקאצ'י אפם, ראה את הכרטיס הצהוב השני שלו במשחק, והותיר את ניגריה ב-10 שחקנים. למרות החיסרון המספרי, שערים לא הובקעו ושתי הקבוצות הלכו להכרעה מהנקודה הלבנה.

דו קרב הפנדלים היה דרמטי. שלוש הבעיטות הראשונות של כל קבוצה הלכו פנימה, כשגם מאיוקה מכניע את אניימה. השוער הפועל תל אביב עצר את הבעיטה הרביעית אותה לקח תומאס נוריינדה וכבש בעצמו את הפנדל המכריע כדי לקבוע 4:5 ומפגש לוהט עם גאנה בחצי הגמר. אבי נמני ישמח לראות את מאיוקה חוזר לישראל לקראת המשחק מול הפועל עכו בשבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully