וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק נתניה הדהימה את מכבי תל אביב 103:114

העולה החדשה הציגה משחק ענק וניצחה את האלופה אחרי 2 הארכות. נצחונות גם לגלבוע/גליל, ראשון לציון ועירוני נהריה

אחרי המשחק המרתק בין הפועל ירושלים ומכבי חיפה, המחזור ה-11 בליגת העל נמשך הערב (ראשון) עם ארבעה משחקים נוספים, כשבמוקד המפגש המסקרן בין ברק נתניה המלהיבה למכבי תל אביב. ובכן, מה נגיד ומה נאמר. ערב המחזור ניתן היה לשער כי מדובר במשחק מרכזי, שעשוי להתפתח למשהו מיוחד, אבל ספק אם מישהו היה מסוגל לחזות את הדרמה הענקית שהתרחשה באולם ישורון הערב. ברק נתניה הציגה משחק ענק מול האלופה הצהובה, על מנת לנצח 103:114 אחרי שתי הארכות, ולהוכיח כמה קסם יש העונה בקבוצה של אריק אלפסי.

משחק נוסף שהבטיח הרבה היה דרבי העמק, שקיים בעיקר לצד אחד - גלבוע/גליל, שחזרה מעפולה עם 83:107 מוחץ על הפועל המקומית של אלי רבי, שממשיכה לשקוע. מכבי ראשון לציון, שמגלה סימני התאוששות, המשיכה את המומנטום המצוין עם 82:84 על אשקלון החלשה, שרושמת את הפסדה החמישי ברציפות. עירוני נהריה, שכבר שכחה מתי ניצחה לאחרונה, הראתה המון אופי והשיגה ניצחון בית יוקרתי על בני השרון, 75:83 אחרי הארכה.

ברק נתניה – מכבי תל אביב 103:114 (אחרי 2 הארכות)

הפתיחה של הנתנייתים היתה מוחצת, הרבה בזכות טוני וושהאם המצוין ודנילו פינוק, שהריצו את המארחת ל-6:13, ארבע דקות מהפתיחה. הפתעת העונה של אריק אלפסי המשיכה לרוץ, הפעם עם מרקו קילינגסוורת' ושמוליק ברנר, כשמנגד היה צ'אק איידסון היחיד שהחזיק את הצהובים במשחק. אלא שדווקא בשלב הזה נתניה נתקעה, ופרקינס עלה מצוין מהספסל כדי להשלים מהפך, ולהוריד את האלופה ביתרון 26:27 עם תום הרבע.

קילינגסוורת' פתח היטב את הרבע השני בצוותא עם וושהאם, אלא שמנגד המשיך פרקינס לשלוט בקו האחורי של האורחת, ו-3:30 דקות מפתיחת הרבע הראה לוח התוצאות 34:34. המשחק הצמוד נמשך גם בדקות הבאות, כשדנילו פינוק הוכיח מדוע הוא אחד השחקנים הטובים בליגה, אלא שמנגד נתן לאזמה את הטון בצבע. שתי הקבוצות המשיכו להציג בעיקר התקפה לצד הגנות חדירות, מה שהוביל למשחק מהנה למדי, וקילינגסוורת' דייק לקראת המחצית על מנת להוריד את העולה החדשה לחדרי ההלבשה עם יתרון 48:50.

ההתקפה הצהובה מצאה סל שדה ראשון ברבע השלישי רק שלוש דקות מפתיחתו, מה שאפשר לנתניה לשמור על יתרונה הקטן. נדנדת הסלים המשיכה גם בדקות הבאות, כשמצד אחד היו אלה הזרים הנתייתים המצוינים שהחזיקו את העולה החדשה במשחק, ומנגד איידסון, כאשר גם יניב גרין הציג יכולת טובה. אלא שבדקות האלה גם ניכר ההבדל בין קבוצה שפוגעת בול בזרים שלה, וכזו שמפספסת. החבורה המלהיבה של אריק אלפסי הציגה לראווה את טוני וושהאם, שסחט סל ועבירה (כולל פאול טכני של פניני), כדי להעלות את נתניה ליתרונה הגדול ביותר עד אותו רגע, 61:69, כאשר סל יפהפה של ערן אסנטי העניק לעולה החדשה יתרון 64:73 עם העליה לרבע האחרון.

מי שהיה אחראי על החזרה של הצהובים בפתיחת הרבע האחרון היה דורון פרקינס, שעם שלשה גדולה ושתי נקודות מריבאונד התקפה צימק ל-75:73 בלבד, שבע דקות לסיום. האלופה השלימה את המהפך וסגרה ריצת 3:13, על מנת לעלות ל-76:77, 4 דקות לסיום. קילינגסוורת' השיב עם סל משלו, ועבירה טכנית טפשית של לאזמה אפשרה לנתניה לפתוח מחדש יתרון, 77:82, עם דאנק נהדר של קילינגסוורת' המצוין. שון ויינשטיין הצעיר החטיא שתי זריקות קריטיות מהעונשין, אלא שמנגד בלות'נטאל הפציץ איירבול אומלל מבחוץ, והצהובים ביצעו עבירה על וושהאם, שקלע פעם אחת, ו-25 שניות לסיום הובילה נתניה 82:85. איידסון קלע פעמיים מהקו וצימק לפיגור נקודה בלבד, ומנגד הגיע תורו של יאנגר, שקלע רק פעם אחת, ומהעבר השני ויז'נייבסקי סידר אסיסט ענק לבלות'נטאל, שהשווה ל-86:86, שניה לסיום. קילינגסוורת' קיבל הזדמנות לנצח את המשחק, אך הזריקה שלו בסיבוב קפצה על הטבעת, יצאה החוצה, והמשחק הלך להארכה.

ויז'נייבסקי היה האיש של הצהובים גם בפתיחת ההארכה, כשקבע 88:91 לאלופה. אלא שמנגד וושהאם קלע סל ועבירה משוגע , ולפתע נתניה מובילה שוב, 93:96. גמור? ממש, ממש לא. ויז'נייבסקי, איש הקלאץ' של האלופה, קלע שלשה ענקית ואיזן ל-96:96, 45 שניות לסיום. נתניה הנאיבית איבדה כדור, והפעם מכבי תל אביב קיבלה הזדמנות לנצח את המשחק. אלא שבלות'נטאל לקח זריקה קשה, החטיא, ופינוק כמעט קלע מחצי מגרש זריקת ניצחון משוגעת. אבל רק כמעט, והמשחק המשוגע הזה הולך להארכה שניה. נתניה דייקה מעונשין בפתיחת ההארכה השניה, כאשר שתי הקבוצות כמעט נפלו מהרגליים, ‏אלא שמנגד שוב היה ויז'נייבסקי, מי לא, שצימק ל-100:99, שלוש וחצי דקות לסיום. ויז'נייבסקי יצא בחמש עבירות, וסל ענק של פינוק הגדול קבע 101:106, דקה וחצי לסיום. משם מכבי תל אביב כבר לא חזרה. נתניה שרטה, קפצה, נלחמה על כל כדור, ולשם שינוי שמרה על קור רוח כדי לנצח 103:114 מדהים. גבירותי ורבותי, הקבוצה הזו היא לא בלון וגם לא תופעה חולפת. אריק אלפסי בנה חבורה נפלאה, מלאת אופי, ועם אסופת זרים אדירה שביום נתון יכולה לנצח כל קבוצה. ומהיום, ניתן לומר בבירור: כן, גם את מכבי תל אביב.

קלעו לנתניה: טוני וושהאם 34 נקודות, מרקו קילינגסוורת (11 ריבאונדים) ודנילו פינוק (9 ריבאונדים) 26 כל אחד, ערן אסנטי 12, טוני יאנגר 6, שמוליק ברנר 5, ליאור חכמון 3, רוברט רות'בארט 2, שון ויינשטיין שיחק ולא קלע.

קלעו למכבי תל אביב: אנדרו ויז'נייבסקי 26 נקודות, צ'אק איידסון ודורון פרקינס (9 ריבאונדים) 18 כל אחד, דייויד בלות'נטאל 15, סטפון לאזמה 9, יניב גרין 8, גיא פניני 7, דיאור פישר 2, דרק שארפ שיחק ולא קלע.

הפועל עפולה – הפועל גלבוע/גליל עליון 107:83

המארחת פתחה עם הרבה התלהבות, כשדיונטה כריסמס הראה חלק מהפוטנציאל הגדול שגלום בו, אלא שמנגד פארגו וסוואן השיבו עם נקודות משלהם, ואחרי חמש דקות הראה לוח התוצאות 9:10 לאורחים. המשך הרבע היה מעט מפוזר, אלא שאלישי כדיר הנפלא הציג יכולת סיום טובה בצבע, ועם סל ועבירה קבע 12:20 לגלבוע/גליל, ובתום הרבע 14:22 לחבורה של קטש. האורחת פתחה היטב גם את הרבע השני, הרבה בזכות אבישי גורדון וגוני יזרעאלי הטיסו את קבוצתם למפתרצות וסלים קלים. עודד ברנדווין קם מהספסל היטב בהופעת הבכורה שלו והצליח להתחיל מיני-קאמבק של המארחת, אלא שג'רמי פארגו דאג לקטוע את הנסיון הזה כבר בהתחלתו עם שלשה אופיינית, שקבעה 31:45. מופע השלשות של פארגו נמשך גם בדקות הבאות, ‏ואל חדרי ההלבשה הרכז הנפלא הוריד את קבוצתו ביתרון 33:53.

גלבוע/גליל המשיכה לשטוף את האתר גם בפתיחת הרבע השלישי עם משחק קבוצתי מצוין, ונקודות של דאוול סגרו ריצת 0:10 מהירה ועצרו את התוצאה על 33:63 מוחץ. החבורה של קטש המשיכה לרוץ וללהטט, ולעפולה לא נותר אלא לצמק מעט בזכות ג'ייקוב ג'אקס וניר כהן, אלא שעם העליה לרבע האחרון הובילה גלבוע/גליל 58:81. הרבע האחרון נפתח באותה צורה בדיוק, כשכדיר ורנדל ממשיכים לשלוט בלי בעיות ברחבות ולמנוע כל נסיון קאמבק אפשרי של עפולה. בשלב הזה מצא עודד קטש זמן לשלב את שחקנוי הצעירים והמחליפים, ובסיום 83:107 לגלבוע/גליל המצוינת.

קלעו לגלבוע/גליל: ג'רמי פארגו 23 (5 מ-8 ל-3, 8 אסיסטים), אלישי כדיר 19 (7 מ-8 מהשדה), בריאן רנדל 17, אבישי גורדון 13, גל מקל 8 (8 אסיסטים), אייזאה סוואן 8 (6 אסיסטים), מרכוס קוזין 7, דיון דאוול 6, מוטי מוסקוביץ' 4, דור אליהו 2.

קלעו לעפולה: דיונטה כריסמס 20, ג'סטין דנמטון 14, ג'ייקוב ג'אקס 12, ניר כהן 11, גור פורת 7, ג'רמיין הול 6, עודד ברנדווין 5, ניצן חנוכי 5, אורי כהן מינץ 3.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

עירוני אשקלון – מכבי ראשון לציון 84:82

הכתומים פתחו בסערה, כשדלרון ג'ונסון ולארי אובאנון הפציצו מבחוץ וקבעו 0:8 מהיר. בן שימול, שנמצא בכושר מצוין, נכנס גם הוא לעניינים, וחמש דקות לתום הרבע הובילה ראשל"צ 8:14. ג'ונסון המשיך להציג יכולת מצוינת, כאשר מנגד ניסה בריאן טולברט להחזיר את הדרומיים למשחק, אלא שאובאנון השיב בשלשה, ולסוף הרבע ירדו הכתומים ביתרון 16:25. הרבע השני נפתח בקצב דומה, כשמצד אחד מורן רוט הניע את אשקלון, ומהשני רוד גריזארד החל להיכנס לעניינים ודאג להשאיר את היתרון בצד האורח. החבורה של בירנבוים ניצלה את ההתקפה המבולבלת של אשקלון ואחוזי הקליעה הנוראיים מחוץ לקשת על מנת להגדיל את ההפרש, ושלשה של אובאנון קבעה כבר 21:38. אשקלון עוד הצליחה לנגוס קצת ביתרון הודות לעומר סניד, ובמחצית 30:42 לראשון לציון.

אלא שהקאמבק האשקלוני הגיע, ובגדול, בפתיחת הרבע השלישי. ג'ימי בקסטר ועומר סניד נכנסו לזון מטורף, קלעו מכל טווח, וסיימו ריצה מדהימה על מנת להפוך את התוצאה ולעלות ל-51:55. ראשל"צ ניסתה לחזור לעניינים דרך ארון מגי, שקלע כמה נקודות רצופות, אלא שמנגד השתלט על המשחק מורן רוט, עם סדרת סלים משלו, ובתום הרבע 57:60 לאשקלון. המשחק ההפכפך נמשך גם בתחילת הרבע האחרון, אז נתן דלרון ג'ונסון יכולת אדירה והכתומים נטלו חזרה את ההובלה, ו-6:30 דקות לסיום הובילה ראשל"צ 63:65. דלרון ג'ונסון המצוין, לארי אובאנון ומאיר טפירו השתלטו על הדקות הבאות, ודאגו ליתרון 70:75, 2:45 לסיום. אלא שלאשקלון, ולמורן רוט בפרט, יש אופי, והדרומיים השוו ל-77:77, דקה לסיום. בן שימול תפר שלשה ענקית בהתקפה הבאה, ואשקלון הלכה לסניד, שלקח זריקה חסרת אחריות והחטיא. הכתומים נשלחו אל הקו, עמדו בלחץ, וניצחו בסופו של דבר 82:84, על מנת להאריך את רצף הנצחונות שלהם לארבעה, ואת רצף ההפסדים של אשקלון לחמישה.

קלעו לראשל"צ: דלרון ג'ונסון 24 (10 מ-14 מהשדה), לארי אובאנון 17, אבי בן שימול 14 (8 אסיסטים), ארון מגי 14, מאיר טפירו 7 (8 אסיסטים), רוד גריזארד 6, יהוא אורלנד 1, ארז מרקוביץ'.

קלעו לאשקלון: מורן רוט 19 (6 אסיסטים), עומאר סניד 17, ג'ימי בקסטר 16, קורי קאר 13, בריאן טולברט 8, ברוקס סיילס 6, אוויס ווייאט 3.

עירוני נהריה – בני השרון 75:82

הפתיחה היתה שייכת לאוגונה אוניקווה, שקלע 5 נקודות מהירות על מנת להעלות את קבוצתו ל-2:5 אוניקווה המשיך לתת את הטון, אלא שמנגד למאר גריר הפנטסטי החזיר את נהריה למשחק עם הרבה עזרה מעודד שעשוע. רון סטיל עלה מהספסל ודאג שבני השרון תרד עם יתרון 18:22 בתום הרבע הראשון. גריר-אתת-שעשוע המשיכו לרוץ גם ברבע השני והעלו את המארחת ל-28:31. בן רייס עוד ניסה להחזיק את קבוצתו במשחק, אלא ששון טאגארט הגיב עם שש נקודות רצופות, והעלה את נהריה ל-33:39. טאגארט המשיך את היכולת הטובה גם בדקות הבאות, קוקי בלצ'ר הפציץ ללא היכר וללא דיוק מבחוץ, ולחדרי ההלבשה ירדו שחקניו של יעקב ג'ינו ביתרון 36:42.

הרבע השלישי המשיך להיות דו-קרב אישי בין אוגונה אוניקווה מצד אחד, ולמאר גריר מצד שני, והמשחק הצמוד נמשך. הדקות הבאות התאפיינו בשלל איבודי כדור, החטאות, וכדורסל רע, ושמונה דקות לסיום עמדו השתיים על שוויון 51:51 חלש. המשחק הצמוד המשיך גם בדקות המכריעות, כשהקו האחורי המצוין של נהריה הקנה לה יתרון קטן, אלא שמנגד שון ג'יימס נכנס סוף סוף לעניינים עם סל השדה הראשון שלו. בדקות המכריעות נכנס פול דילייני לעניינים, ונקודות חשובות שלו דאגו שנהריה לקראת הסיום, אלא שבמצב של 68:68, 20 שניות לסיום, קיבלה נהריה כדור אחרון והלכה ללמאר גריר. הרכז המצוין נכנס, אך לקח זריקה קשה, החטיא, והמשחק הלך להארכה. ההארכה נפתחה עם שלשה גדולה של דניאל גור אריה, כאשר גם שון טאגארט היה שם ברגעים החשובים על מנת לשמור את היתרון הקטן בחיים, ולנצח בסופו של דבר 75:82.

קלעו לנהריה: למאר גריר 23, עודד שעשוע 17, פול דילייני 14, שון טאגארט 14, דניאל גור אריה 5, ולאדי ירמישין 5, ג'רון רוברטס 2, ליאור שגב 2.

קלעו לבני השרון: אוגונה אוניקווה 26, שון ג'יימס 13 (9 ריבאונדים), אורי יצחקי 10, בן רייס 7, סם קלנסי 5, ארז כץ 5, קוקי בלצ'ר 3, דורי אסף 2, אייזק רוזנפלט 2, רון סטיל 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully