וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: רודיק התקאמבק לרבע הגמר

האמריקאי ניצל התמוטטות של גונזאלס כדי לנצח 3:6, 6:3, 6:4, 5:7, 2:6. בשלב הבא מחכה לו סיליץ', שהדיח את דל פוטרו

השבוע השני של אליפות אוסטרליה יצא לדרך, בימים שמפרידים בין הגברים לילדים, בין המנצחים למפסידים, וכמה משמח לראות שאחד מנציגינו עדיין לוקח חלק בתחרות. אומנם מדובר בטורניר הזוגות האפור ונטול היוקרה, אבל עבור יוני ארליך, שסבל אשתקד מעונה לא קלה שכללה היעדרות ארוכה, זו בהחלט בשורה חיובית. ארליך הישראלי העפיל הבוקר (ראשון) לרבע הגמר בטורניר הזוגות, לאחר שהוא ובן זוגו ארנו קלמון הצרפתי גברו בשמינית הגמר על יוהאן ברונסטרום השבדי וז'אן ג'וליאן רוג'ר מהאנטילים ההולנדיים 3:6, 6:0, 5:7. בסיבוב הבא יפגשו ארליך וקלמון את הצמד הנהדר דניאל נסטור (קנדה) וננאד זימוניץ' (סרביה), המדורגים 2 בטורניר. בינתיים ארליך ושותפו כבר הבטיחו סכום זכייה של 55,400 דולר, לא רע לפתיחת עונה.

אבל עם כל הכבוד לטורניר הזוגות, במלבורן מתחולל לו גם טורניר טניס אמיתי, ובו הודח היום המדורג רביעי, אלוף ארה"ב חואן מרטין דל פוטרו, שהגיע כאחד הפייבוריטים אך נוצח בחמש מערכות על ידי מרין סיליץ'. אנדי מארי ורפאל נדאל ניצחו בצורה די מרשימה את מכונות האסים אייזנר וקרלוביץ' וייפגשו ברבע, ובטורניר הנשים גם נרשמו כמה הפתעות יפות עם העפלה נאה של ז'יה ז'אנג הסינית לרבע הגמר והדחתה של סבטלנה קוזנצובה. ז'סטין הנין, מנגד, ממשיכה בקאמבק הנהדר שלה, וגברה על בת ארצה ויקמאייר.

גברים: להתראות דל פוטרו

חואן מרטין דל פוטרו הודח הבוקר מהאליפות אחרי שנוצח על מריאן סיליץ' בחמש מערכות, אבל מי שראה את משחקיו של הארגנטינאי, לא ממש מופתע. דל פוטרו, שסבל מפציעה בשורש כף היד בטורנירי ההכנה לפני מלבורן, לא הרשים בסיבובים הראשונים של הטורניר, איבד מערכה בסיבוב הראשון מול מייקל ראסל, איבד שתיים מול ג'יימס בלייק בסיבוב השני, קרטע מול פלוריאן מאייר בסיבוב השלישי, והיום הוא כבר פשוט קרס. דל פוטרו (4 בעולם) נוצח 5:7, 6:4, 5:7, 7:5, 6:3 אחרי קרב קשה שנמשך ארבע שעות ו-44 דקות, ונדמה שאלוף ארה"ב, שגם את העונה שעברה סיים בצורה מאכזבת, מראה סימני עייפות ושחיקה ראשונים.

השניים, כזכור, נפגשו ברבע גמר אליפות ארצות הברית הפתוחה, שבה זכה בסופו של דבר הארגנטינאי, אך היום ידו של הקרואטי הייתה על העליונה. המשחק היה צמוד, עם 20 אסים לסיליץ' ו-19 לדל פוטרו, עם שבע שבירות בסך הכל מתוך 55 משחקוני הגשה, כשסיליץ' מכה 67 ווינרים (אבל 71 שגיאות לא מחויבות), בעוד הארגנטינאי מסתפק ב-46 ווינרים בלבד (ו-58 שגיאות לא מחויבות). לדל פוטרו עוד הייתה הזדמנות להישאר במשחק, עם שתי נקודות שבירה במשחקון האחרון, אך סיליץ' שמר הפעם על קור רוח והבטיח את הניצחון.

מי שיפגוש את הקרואטי בסיבוב הבא הוא אנדי רודיק, שגבר על פרננדו גונזאלס במשחק הפכפך. המערכה הראשונה הלכה עם האמריקאי, שהגיש שישה אייסים ושבר פעם אחת על מנת לנצח 3:6. גונזאלס התאושש במהירות, והשיב עם 3:6 משלו בסט השני, תוך שהוא מציג טניס מצוין. הצ'יליאני המשיך את המומנטום גם במערכה השלישית, ניצל את הזדמנות השבירה היחידה שלו, שיחק נהדר ליד הרשת וניצח 4:6. רודיק ידע שזמנו שאול והחל להילחם על חייו, ועל אף שפספס אין ספור נקודות שבירה במערכה הרביעית, הוא הצליח בסופו של דבר לנצח 5:7, ולכפות מערכה חמישית ומכרעת. גונזאלס כעס על השיפוט, איבד את קור הרוח, ורודיק ניצל זאת על מנת להשתלט לגמרי על המשחק, לשבור פעמיים, והמשחק הסתיים, באופן סמלי משהו, בשגיאה כפולה של גונזאלס השבור. רודיק מנצח 2:6, ומעפיל לשמונה האחרונים שם, כאמור, ממתין לו סיליץ' המצוין.


אנדי מארי היה לראשון שהבטיח את מקומו ברבע הגמר בטורניר הגברים, לאחר שלא התקשה לחלוף על פני ג'ון אייזנר האמריקאי (33 בעולם) 6:7, 3:6, 2:6. מארי, המדורג חמישי בטורניר שעדיין לא איבד מערכה בטורניר, נזקק לשעתיים ו-12 דקות בלבד לחלוף על פני האמריקאי, כשהוא מכה 32 ווינרים לעומת 8 שגיאות לא מחויבות. אייזנר, 2.06 מ', הפגיז גם הפעם 14 אסים והמשיך את הדומיננטיות שלו בהגשה, אבל עם 41 שגיאות לא מחויבות מול מארי קשה לנצח. "לא חושב שהשתנה משהו במשחק שלי", אמר מארי בסיום, "אני פשוט יותר מרוכז".

ברבע הגמר יפגוש מארי את רפאל נדאל, האלוף מאשתקד המדורג שני בעולם, שחלף גם הוא על פני מכונת אסים. הספרדי ניצח 4:6, 6:4, 4:6, 4:6 את איבו קרלוביץ' הקרואטי בארבע מערכות, ושוב נראה חד ומדויק ברגעי האמת של המשחק, והצליח לחלוף על פני הקרואטי למרות 28 אסים מצדו. השור ממאיורקה זכה ב-72 אחוז מהנקודות בהגשה הראשונה שלו, נשבר רק פעם אחת במהלך המשחק, הכה 33 ווינרים, ולנו לא נותר אלא לחכות למפגש נוסף בין מארי לנדאל, במה שמסתמן כעוד קונצרט במלבורן.

נשים: יום משחקי הדרבי

הקאמבק של ז'סטין הנין ממשיך להיות מרשים, והיום הבלגית הצנומה גברה על בת ארצה ינינה ויקמאייר (16 בעולם) 6:7, 6:1, 3:6 אחרי שעתיים ו-12 דקות והעפילה לרבע הגמר. הנין, שזכתה בתואר במלבורן ב-2004 אחרי שגברה בגמר על בלגית אחרת, קים קלייסטרס, פתחה את הטורניר השנה בדרבי בלגי (מול קריסטן פליפקנס), בדרך גברה על דמנטייבה, לאחר מכן על אליסה קלייבנובה, ועכשיו על וויקמאייר, שהתפרסמה בעיקר אחרי שהגיעה עד לחצי גמר אליפות ארצות הברית הפתוחה בקיץ 2009.

מעניין לגלות שהסטטיסטיקה מראה שדווקא ויקמאייר זכתה ביותר נקודות במשחק באופן כללי (96 מול 93), הנין רשמה 41 שגיאות לא מחויבות (מול 29 בלבד של ויקמאייר), שברה את מכות ההגשה של יריבתה שלוש פעמים (בעוד ויקמאייר שברה ארבע פעמים), אך עדיין ניצחה.

הנין הצילה שלוש נקודות מערכה בטרם זכתה בסט הראשון 6:7 אחרי שובר שוויון, אבל במערכה השנייה נשברה כבר במשחקון הראשון וויתרה על המערכה מוקדם מאוד. במערכה המכרעת, לעומת זאת, הנין שוב הציגה יכול מבריקה, ומי יכול לזכור כרגע שהיא לא שיחקה טניס מקצועני במשך 18 חודשים.

ברבע הגמר היא תפגוש את נדיה פטרובה, שהמשיכה הבוקר את הטורניר המצוין שלה, ולאחר שדרסה את קים קלייסטרס בסיבוב השלישי, הפעם חלפה על פני בת ארצה סבטלנה קוזנצובה וגברה עליה 3:6, 6:3, 1:6. פטרובה, המדורגת 19 בטורניר, ניצלה את העייפות של יריבתה, שסיימה את משחקה האחרון רק ב-2:00 בבוקר ביום שלפני, שברה את מכות ההגשה של קוזנצובה פעמיים במערכה השלישית, ניצלה את 52 השגיאות הלא מחויבות שלה והעפילה לרבע הגמר.

החוליה המפתיעה ברבע הגמר היא ז'יה ז'אנג הסינית (35 בעולם), שניצחה בסיבוב השלישי את מריון ברטולי והבוקר גברה על אלונה בונדרנקו האוקראינית (31 בטורניר) 6:7, 4:6. הסינית בת ה-26, שהייתה לראשונה ממדינתה שמעפילה לחצי גמר טורניר גראנד סלאם כשהעפילה לארבע האחרונות בווימבלדון 2008, נחלצה מפיגור מוקדם במערכה הראשונה, השלימה ניצחון בשובר שוויון, ובמערכה השנייה השיגה שבירה אחת יותר מבונדרנקו כדי לחגוג בסיום.

ז'אנג תפגוש ברבע הגמר את מריה קירילנקו (58 בעולם), אחרי שחלפה על פני בת ארצה דינארה סאפינה (2 בעולם). סאפינה, שלא נתקלה בקשיים עד עתה בטורניר, פיגרה 5:4 במערכה הראשונה ו-40:30 כשהיא מגישה כדי להישאר במערכה, ולפתע, אחרי שהכתה פורהנד שלא נראה מסובך מדי, נדנדה בראשה, אמרה שהיא לא יכולה להמשיך, צלעה לעבר הכיסא, לחצה ידיים לשופט וליריבתה, ופרשה.

קירילנקו, כזכור, אחראית להפתעה הגדולה של הסיבוב הראשון אחרי שניצחה את מריה שראפובה, ועתה יש לה אפשרות להמשיך הלאה לעבר הישג השיא שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully