וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: נדאל נלחם, קלייסטרס הובסה

האלוף נאבק קשות עד שגבר על קולשרייבר במשחק נהדר. הבלגית נוצחה ב-52 דקות ע"י פטרובה, פאר וסלע הודחו בזוגות

רפאל נדאל נאלץ לעבוד היום (שישי) קשה מאוד מול פיליפ קולשרייבר הגרמני, בטרם גבר עליו בארבע מערכות והעפיל לשמינית הגמר באליפות אוסטרליה הפתוחה. גם חואן מרטין דל פוטרו הזיע וקרטע במשחק שלו במסגרת הסיבוב השלישי, אך לבסוף עלה גם הוא לשמינית. אנדי רודיק ואנדי מארי, מנגד, הסתדרו קצת יותר בקלות, והשתחלו ל-16 האחרונים.

דרמות נרשמו גם בסבב הנשים, כשז'סטין הנין ממשיכה במסעה הנפלא, והבוקר (שישי), ביומה החמישי של האליפות, גברה בסיבוב השלישי על אליסה קלייבנובה הרוסייה בשלוש מערכות מותחות והעפילה לשמינית הגמר, שם תפגוש בדרבי בלגי את ויקמאייר. בלגית אחרת, מנגד, קים קלייסטרס, חוותה אכזבה כשנוצחה על ידי נדיה פטרובה תוך 52 דקות, כשהיא מציגה משחק אומלל.

נציגינו הישראלים בטורניר ממשיכים להצטמצם, והלילה שחר פאר ודודי סלע הודחו מטורניר הזוגות. פאר ובת זוגתה גלינה ווסקובואבה מקזחסטן נוצחו 7:6, 6:4 למדורגות 3 בטורניר הזוגות, הספרדיות נוריה לאגוסטרה ויווס ומריה חוסה מרטינז סאנצ'ז. פאר, כמובן, עדיין לא סיימה את דרכה בטורניר, כשהיא מתכוננת לקרב האמיתי שלה, מול קרולינה ווז'ניאקי במסגרת הסיבוב השלישי ליחידות, שייערך מחר.

אגב, שחר צפויה לשחק מחר בערב (שעון אוסטרליה, צהריים שעון ישראל) במשחק שיסגור את היום באולם המרכזי, רוד לייבר ארינה. המשחק הראשון של משחקי הערב יפגיש בין לייטון יואיט למרכוס בגדאטיס, ורק לאחר מכן יעלו פרא ו-ווז'ניאקי. פאר תקווה שהמשחקים שלפניה לא יארכו מעל לצפוי, ושלא תפתח את המשחק בשעה מאוחרת מדי.

סלע ובן זוגו, הרוסי איגור קוניצין, הודחו בסיבוב השני, לאחר שנוצחו 6:3, 6:2 על ידי המדורגים 5 בטורניר הזוגות, הפולני לוקאש קובוט והאוסטרי אוליבר מאראץ'.

אנדי רם, מנגד, שהודח מטורניר הזוגות כבר אמש יחד עם מיכאל לודרה, מתנחם בניצחון בטורניר הזוגות המעורבים, כשהוא ובת זוגו הרוסייה, אלנה ונסינה, ניצחו את האוסטרלים אלישה מוליק ומת'יו אבדן 0:6, 3:6.

גברים: מונפיס בחוץ

אלוף אוסטרליה מאשתקד, רפאל נדאל הגדול, נתן היום תגמול הולם לכל משלמי הכרטיסים ברוד לייבר ארינה, כשניצח בקרב נהדר את פיליפ קולשרייבר בסיבוב השלישי ועלה לשמינית הגמר. נדאל, המדורג שני בטורניר, ניצח 4:6, 2:6, 6:2, 5:7 את הגרמני במשחק שנמשך שלוש שעות וחצי והתעלה לרמה גבוהה וסיפק לא מעט נקודות מרהיבות ורגעים מותחים. הספרדי כבר פיגר במערכה הרביעית וראה את קולשרייבר (27 בטורניר) מציג משחק מצוין, אבל לא נכנע, הגיב בשתי שבירות מהירות והצליח לסיים את המשחק בארבע מערכות "בלבד", לקול תשואות האוהדים הנלהבים באולם.

בשמינית הגמר יפגוש נדאל את איבו קרלוביץ' הקרואטי (39 בעולם), שגבר על בן ארצו איוון ליוביצ'יץ' (24 בטורניר) 3:6, 6:3, 3:6, 6:7 במשחק שנמשך שלוש שעות. קרלוביץ' הענק, בעל ההגשה האימתנית, הפגיז 33 אסים ו-64 ווינרים, וזכה ב-71 אחוז מהנקודות שלו בסרב הראשון.

את ההפתעה של היום בטורניר הגברים רשם ג'ון איסנר האמריקאי (33 בעולם), שהדיח בסיבוב השלישי את גאל מונפיס הצרפתי (12 בטורניר) אחרי שגבר עליו בארבע מערכות 1:6, 6:4, 6:7, 6:7. איסנר בן ה-24, שהכה 26 אסים מול מונפיס, יפגוש בשמינית הגמר את אנדי מארי הבריטי (המדורג חמישי בטורניר), שגבר על פלורן סרה הצרפתי (64 בעולם) 5:7, 1:6, 4:6 תוך תצוגת טניס מרשימה, על אף שהדאיג מעט את מעריציו כשהתפתל מכאבים בגבו במהלך אחת הנקודות.

אנדי רודיק (שביעי בטורניר) איבד את המערכה הראשונה ונקלע לפיגור מול פליסיאנו לופז (46 בעולם), אבל האמריקאי הצליח להתאושש וגבר על הספרדי 7:6, 4:6, 4:6, 6:7 במשחק בו כל אחד מהטניסאיםם הפגיז 29 אסים, והעפיל לשמינית הגמר. בשלב הבא יחכה לו משחק קשה מאוד מול פרננדו גונזאלס הצ'יליאני (11 בטורניר), שנאבק קשה לפני שגבר בחמש מערכות על ייבגני קוראלב הקזאחי (53 בעולם) 7:6, 3:6, 6:1, 3:6, 4:6 במשחק שנמשך שלוש שעות וחצי.

מי שממשיך להראות סימנים של יכולת לא מדאיגה הוא חואן מרטין דל פוטרו הארגנטינאי (4 בעולם), שמחזיק בתואר הגראנד סלאם האחרון שנערך בארה"ב, שגם היום נאבק קשה מדי בטרם ניצח את פלוריאן מאייר הגרמני 3:6, 6:0, 4:6, 5:7. דל פוטרו, שחבט 46 שגיאות לא מחויבויות, כמעט שנקלע למשחק של חמש מערכות, כשכבר נשבר במערכה הרביעית, אך התאושש והצליח לגבור על הגרמני חסר הביטחון (60 בעולם). דל פוטרו, כזכור, איבד מערכה בסיבוב הראשון מול מייקל ראסל, איבד שתיים מול בלייק בסיבוב השני וגם הבוקר לא נראה במיטבו. בשמינית הגמר הוא יפגוש את מרין סיליץ' הקרואטי (14 בטורניר), שניצח 6:4, 4:6, 3:6, 3:6 את סטניסלס ואווינקה השוויצרי (19 בטורניר).

נשים: דרבי בלגי ודרבי רוסי בשמינית

ז'סטין הנין ממשיכה להדהים, והבוקר הבלגית הצנומה נלחמה ארוכות בטרם גברה 6:3, 4:6, 2:6 על אליסה קלייבנובה הרוסייה. קלייבנובה העוצמתית פתחה מצוין את המשחק ונראתה חזקה ומדויקת, אך במערכה השנייה הראתה סימני עייפות, בעוד דווקא הנין, שלא שיחקה טניס מקצועני במשך 18 חודשים, נראתה בכושר טוב ורשמה ציון דרך - ניצחון 500 בקריירה. מעניין יהיה לראות האם הנין תקרוס בהמשך בעקבות המאמץ שהשקיעה במשחקים האחרונים, כשבשמינית הגמר כבר מצפה לה משוכה קשה מאוד בדמותה של ילינה ויקמאייר, בת ארצה המדורגת 16 בעולם, שגברה על סרה אראני האיטלקייה 1:6, 7:6, 3:6.

אבל לא הכל זורח אצל הטניסאיות הבלגיות, והיום קים קלייסטרס הובסה תוך 52 דקות (!) על ידי נדיה פטרובה. קלייסטרס (15 בעולם), אלופת ארה"ב, הצליחה לזכות רק במשחקון אחד מול הרוסייה מהמקום ה-19, זכתה בחמש נקודות בלבד בכל המערה הראשונה, נשברה חמש פעמים מתוך ששת משחקוני ההגשה שלה, עשתה 26 שגיאות לא מחויבויות והתפרקה בצורה מביכה מעט. פטרובה תפגוש בסיבוב הבא את סבטלנה קוזנצובה (3 בטורניר), שניצחה 6:3, 5:7, 4:6 את אנג'ליק קרבר הגרמנייה (118 בעולם).

דינארה סאפינה, המדורגת שנייה בטורניר, נהנית אולי מהעובדה שהזרקורים מופנים לעבר יריבותיה, ובינתיים עושה עבודה שקטה כשהיא גוברת בקלות 1:6, 2:6 על אלנה בלטאצ'ה הבריטית (83 בעולם). סאפינה תפגוש בשמינית בדרבי רוסי מסקרן את מריה קירילנקו (58 בעולם), שהדיחה בסיבוב הראשון את שראפובה והלילה גברה 6:7, 5:7 על רוברטה וינצ'י האיטלקייה.

האכזבה של הסרביות נמשכת, ואחרי ההדחה של אנה איבנוביץ', הבוקר הודחה גם ילנה יאנקוביץ' (8 בטורניר), שנוצחה על ידי אלונה בונדרנקו 6:3, 6:2. בונדרנקו (31 בטורניר) תפגוש בשמינית הגמר את ג'י ז'אנג הסינית (35 בעולם), שגברה על מריון ברטולי 7:5, 3:6, 0:6.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully