וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש על מי לבנות

19.1.2010 / 12:41

לפני מוק' היורובאסקט, כדאי לשיבק לזכור את החוצפה של פניני מול ירושלים ובכלל. אור שקדי מסכם מחזור ונמנע מלהכתיר את דורסמן למשיח

1. כמה טוב שחזרתם

אחרי פגרת חג מולד בת 25 ימים, שכלל לא כללה את חג המולד כי כמעט כל שחקני הליגה עוד הספיקו לשחק בשמינית גמר הגביע, חזרה לה ליגת העל וטוב שכך. אחרי שהתרגלנו לגלות את הכדורסל הישראלי בשבועות האחרונים בצד הרע של הכותרות, עם הפסדים מביכים על הפרקט במקרה הטוב, ועם מעצרים, חקירות ואשפוזים במקרה הפחות יפה, כיף לחזור לעסוק בכדורסל. גם הקהל רצה קצת ספורט נטו, ואפילו במשחקים הפחות אטרקטיביים, כמו בגן נר ובראשון לציון, היציעים היו כמעט מלאים.

עד לסיום העונה נקבל כדורסל ישראלי מדי שבוע, כשבשלוש הפעמים היחידות שמשחקי ליגת העל לא ייערכו, נקבל את ערב חצי גמר גביע המדינה ומחזורי אמצע שבוע בחול המועד פסח. בימים אלה כבר מתחילים במנהלת הליגה להפיק לקחים מהפגרה הנוכחית, שלדברי לא מעט אנשים מסביב לענף, הייתה ארוכה בשבועיים מהנדרש. אחת התוכניות שעומדות על הפרק היא להגדיל את מספר המחזורים, כשהאפשרות הנבדקת היא צירוף סיבוב שלישי של משחקים. הקהל הישראלי צמא לכדורסל טוב, כדורסל איכותי. עוד פגרות כמו האחרונה לא יוסיפו צופים למגרשים, וכנראה שגם קברניטי הענף הגיעו למסקנה הזאת.

2. ספיחי פרשת השופטים

לעובדות היבשות אי אפשר שלא להתייחס – במחזור הנוכחי צמד השופטים הבכירים של הכדורסל הישראלי, סמי בכר וירון זריף, לא שפטו מסיבות שלא קשורות לכדורסל. החיסרון של השניים כמובילי שלישיית שופטים לא הורגשה במיוחד מאחר שבמחזור לא היו טעויות שיפוט נוראיות. מלבד המשחק הדרמטי בין בני השרון לברק נתניה, המשחקים האחרים לא היו קשים במיוחד לשיפוט, וצוותי השיפוט לא עמדו מול תנאי לחץ.

אבל המשחקים הקשים בעונה עוד יגיעו, ואז ייבחנו השריקות של השופטים ביתר דקדקנות. כבר במחזור הנוכחי הונפו שלטים מהיציעים בחלק מהאולמות במחאה על פרשות השופטים, שללא ספק לא יוכלו לצאת מהעניין נקיים מכל רבב. "שלא יהיה ספק, אני לא חושב ששופטים מכרו משחקים או משהו בסגנון הזה", אמר בסיום המחזור אחד ממאמני ליגת העל הבכירים, "אבל למרות העובדה שהשופטים נקיים מחשדות חמורים, אי אפשר שלא להתחיל לחשוב על העובדה שהם לא באים רגועים לעבודה שלהם. אני יודע שאם אני הייתי בא למשחק כשאין לי גיבוי מלא מהבוס שלי, אני לא הייתי רגוע. מישהו באיגוד השופטים צריך לעבוד גם פסיכולוגית עם השופטים שלא אשמים בפרשה, יופעל עליהם הרבה מאוד לחץ".

"שקט. ראשי הכדורסל בארץ ישנים", נכתב באחד השלטים שהונפו באולם בראשון לציון ביום ראשון. שלטים דומים הונפו בכל אחד מהמשחקים האחרים של המחזור. כמו שכבר נכתב ונאמר, קהל הצופים החל לאבד אמון במערכת שדאגה להחזיר אותו בשנים האחרונות אל היציעים. כל עוד הפרשה מתחוללת מבטיחים האוהדים לא לשתוק, וכל עוד הספינה שוקעת, שאף אחד לא יתפלא אם חלק מהנוסעים יקפצו".

3. פניני הנוקם

כמות המילים שנכתבו על האופי של גיא פניני כמעט ועוברת את כמות המילים שנכתבו על כמות המועמדים למכבי תל אביב. "שחקן שהייתי הולך לגנוב איתו סוסים", הגדיר אותו מולי קצורין בראיון לוואלה! ספורט מוקדם יותר העונה. אם יש שחקנים שמקבלים פיק ברכיים כשהם נתקלים בקהל עוין, ובמיוחד קהל שעוין אותם אישית, אז גיא פניני חי בשביל זה. המעבר שלו למכבי תל אביב הביא איתו כמה וכמה שירי נאצה וקריאות שנאה מצד אוהדי ירושלים. ולמרות זאת בגביע ווינר, כשיתר שחקני מכבי שיחקו רע בדרך להפסד בגמר לירושלים, פניני היה טוב, בקושי החטיא זריקה וסיים את המשחק עם 16 נקודות.

ביום ראשון ביד אליהו, פניני המשיך בשלו. אחרי הסל הראשון שלו הוא תקע מבט לאוהדי ירושלים, שישבו במרומי היציע, אולי בשביל להקדיש להם את הסל, אולי כדי להראות להם שלא אכפת לו, ואולי דווקא להפציר בהם שימשיכו כי הוא נהנה. מעטים הם השחקנים הישראלים שמסוגלים לנתב את כל האמוציות והרגשות לפעולות חיוביות במשחק, אצל פניני זה הפך להרגל. גם בעונות הקודמות שלו בירושלים, כשפגש את האקסית הקודמת שלו, בני השרון, הוא לא התבייש או נרתע והכפיל את ממוצע הנקודות שלו במשחק. בגמר הגביע של עונת 2006/7 הוא קלע שלשת מומנטום ועבר ליד הספסל של קבוצתו לשעבר, תוך כדי שהוא עושה פרצוף שמלא בתחושת נקמה.

אז נכון שגיא פניני הוא לא השחקן הכי מוכשר, ולא הכי מהיר, וגם לא קולע הכי טוב מכל העמדות, אבל הוא נמצא שם בכל משחק, גם אם מקללים אותו ובעיקר אם יש לחץ של משחק הכרעה. בקיץ האחרון הוא היה שביעי ברוטציה של הנבחרת עם 15 דקות בממוצע למשחק, והנבחרת סיימה את אליפות אירופה מוקדם מהצפוי. בקיץ הקרוב הוא כבר צריך לשחק יותר, ולתת גיבוי לעומרי כספי שיגיע עייף מהNBA. אריק שיבק, לעיונך.

4. החולה המדומה

בצורה שקטה, וקצת מחוץ לאור הזרקורים, רושמת מכבי חיפה את אחת הריצות הטובות ביותר שלה, ומחזור אחד לפני סיום הסיבוב נמצאים שחקניו של אבי אשכנזי עם מאזן של 2:8. בשנה שעברה סיימה חיפה את כל אחד מהסיבובים עם ארבעה הפסדים, וכזכור הגיעה עד למעמד גמר הפיינל פור, כך שהעונה נחשבת למאוד מוצלחת עבור אנשיו של ג'ף רוזן. חוץ מהיכולת המקצועית הנפלאה של השבועות האחרונים, שלא תורגמה להצלחה גם בגביע המדינה, עברה חיפה גם למלחמה פסיכולוגית. לפני לא מעט משחקים עולה חיפה עם שורה של שחקנים פצועים, שלא התאמנו לאורך כל השבוע, מנצחת, ואותם שחקנים מוכתרים למצטיינים.

השבוע, בניצחון החשוב על עירוני אשקלון, היו אלה בן סטרונג, דרור חג'ג' ודבון ג'פרסון שלא התאמנו במהלך השבוע בגלל פציעות ומחלה. סטרונג, שסובל משבר באף, לא שיחק, אך חג'ג' שהתאושש משפעת קלע 14 נקודות, חילק 9 אסיסטים והוריד 7 ריבאונדים. ג'פרסון, שהגיע עם ברך פצועה, ולא בדיוק להט לסכן את עצמו, קלע 21 נקודות וקטף 8 ריבאונדים. במחזור הרביעי היה זה בן סטרונג שלא היה אמור לשחק מול הפועל חולון וסיים את המשחק עם 18 נקודות ו-8 ריבאונדים, ובמחזור הראשון רשם עידו קוז'יקרו הפצוע 10 ריבאונדים על מכבי תל אביב. אם ככה נראים השחקנים של מכבי חיפה כשהם פצועים, הפועל ירושלים צריכה להיכנס לכוננות ספיגה בשבוע הבא, כי כרגע נראה שחיפה תגיע בסגל מלא.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

5. החמור הלבן עוד חונה

אולם הפחים לבש חג עם הניצחון השני ברציפות של הפועל חולון בליגה בבית, ניצחון שעושה הרושם מסמל את היציאה של חולון, אולי, לדרך חדשה. חולון הציגה משחק הקרבה וידעה לסיים משחק צמוד, תחום בו התקשתה מתחילת העונה, בעיקר כי קיבלה לידיה שחקן זר נוסף לצידם של דווין מיטשל וג'ון תומאס – אנטוניו גרייבס, שהחל את העונה כשחקן יורוליג. מעניין היה לראות מה היו עושים בחולון אם שחקן ברמתו של גרייבס היה מגיע בתחילת העונה, ומשותף בכל אותם משחקים שהיו להם ביד בדקות האחרונות.

אבל הסיפור הגדול היה החזרה של מיקי דורסמן לליגת העל, חזרה עם ניצחון. דורסמן חזר לשלוט באולם הפחים, והחיוכים שלו ושל הקהל הזכירו לכולם את עונת האליפות. בסיום אמר דורסמן כי הוא לא המשיח, מה שגרם לדה ז'ה וו והזכיר ללא מעט אנשים את העונה שעברה, אז חזר דורסמן לאמן לתקופה קצרה במכבי ראשון לציון. במחזור החמישי דורסמן סחב את ראשון לציון במשחק הבכורה שלו לניצחון חוץ יוקרתי באשקלון, ואחר כך התבטא ואמר שהוא לא קוסם. בשלושת המשחקים לאחר מכן דורסמן לא קיבל חיזוק, הפסיד בהם וסיים את הקדנציה הקצרה. בחולון לא יתנו לדורסמן לברוח, הוא צפוי לקבל כמעט את כל מבוקשו, בניגוד לקודמו, וזאת רק כדי שיישאר.

אך לפני שבחולון יחלמו על בריחה אל הפלייאוף העליון כדאי להם להשלים עם המציאות. הסגולים ניצחו את עירוני נהריה, אחת הקבוצות החלשות בליגת העל העונה, במשחק שלא היה רחוק מלברוח להם מהידיים. בשבועיים הבאים בחולון אולי יחגגו ניצחונות נוספים על רמת גן ועפולה מהתחתית, אבל בשום אופן אין לצאת מפרופורציה. בשום חלק מהעונה חולון לא הייתה חלשה יותר מהקבוצות הללו. דורסמן רחוק מלהיות המשיח של הקבוצה בשלב זה, והסיכוי שבאמת נראה את חולוניה נאבקת על כניסה לפיינל פור הוא קלוש. אז בינתיים שבחולון ימשיכו לחגוג, כי ימים קשים עוד יחכו להם בהמשך העונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully