וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עטר: ”אפשר לעבור את מכבי תל אביב”

19.1.2010 / 18:45

מאמן מכבי נתניה לא חושש מהיריבה בגביע, נמני: ”זו הגרלה קשה”. יניב קטן, שיפגוש את כפר סבא: ”למדנו לקח מרעננה”

יותם רונן

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

מאז ההחלטה לקיים הגרלה מעורבת בגביע המדינה, יש לא מעט הפתעות וסינדרלות שמגיעות רחוק. היום (שלישי) נערכה ההגרלה של סיבוב ח', שזימנה חמישה משחקים על טהרת ליגת העל. בכל מקרה, שני המשחקים המרכזיים שייערכו בסיבוב הזה, שיתקיים ב-9 בפברואר, יפגישו בין מכבי תל אביב למכבי נתניה ובין הפועל חיפה להפועל תל אביב.

להגרלה נכנסו 16 קבוצות ליגת העל, שהוגרלו יחד עם עשר קבוצות הליגה הלאומית ששרדו את סיבוב ז', חמש קבוצות ליגה א' וסינדרלה אחת מליגה ב', מכבי קביליו יפו. המשחקים מתקיימים כנהוג במפעל הגביע בשיטת נוקאאוט (המפסידה בחוץ) וייערכו ב-9 בפברואר. 16 המנצחות יעפילו לשמינית הגמר.

חמישה מפגשים על טהרת ליגת העל

מכבי חיפה, שפספסה בשנה שעברה הזדמנות לזכות בדאבל והפסידה לבית"ר ירושלים, תנסה לתקן את הדרך מאשתקד כשתפתח את הופעותיה במפעל עם מפגש ביתי בקרית אליעזר נגד הפועל כפר סבא, אותה מדריך תומר קשטן. בית"ר ירושלים, שתנסה להגן על התואר, תפתח את דרכה עם משחק בווסרמיל נגד מכבי באר שבע.

הקבוצה האטרקטיבית בהגרלה היא כאמור מכבי קביליו יפו מליגה ב', קבוצת האוהדים בה משחקים יוסי אבוקסיס וגבי בורשטיין, חברי הצוות המקצועי בהפועל תל אביב. ההגרלה זימנה ליפו יריבה נוחה יחסית, עירוני קרית שמונה, במשחק שייערך בכפר בלום. קבוצה מסקרנת נוספת היא עירוני אום אל פאחם, סגנית מוליכת ליגה א' צפון, שנמנעה ממפגש מסקרן נגד בית"ר ירושלים ותפגוש יריבה מהמגזר, בני סכנין, כאשר המשחק ייערך בביתה.

גם עירוני נתיבות של אהוד כחילה, שהדהימה בסיבוב הקודם את בית"ר שמשון תל אביב, תקווה להמשיך לחלום. כדי לעשות זאת היא תצטרך להתגבר על שכנתה, הפועל באר שבע, במשחק שיתקיים בווסרמיל. בית"ר כפר סבא, שמינתה היום את צחי תייר למאמנה החדש, תארח את עירוני רמת השרון.

ההגרלה המלאה:

מכבי תל אביב - מכבי נתניה
הפועל באר שבע - עירוני נתיבות
מ.ס. כרמיאל צפת - הפועל רמת גן
בני יהודה - הפועל עכו
בית"ר כפר סבא - עירוני רמת השרון
הפועל פתח תקוה - הפועל רעננה
הפועל חיפה - הפועל תל אביב
מכבי פתח תקוה - מכבי אחי נצרת
הפועל מרמורק - הפועל בני לוד
הפועל אשקלון - סקציה נס ציונה
מכבי חיפה - הפועל כפר סבא
עירוני אום אל פאחם - בני סכנין
עירוני קרית שמונה - מכבי קביליו יפו
הכח עמידר רמת גן - מ.ס. אשדוד
הפועל ערד - הפועל נצרת עילית
מכבי באר שבע - בית"ר ירושלים

בהפועל ערד מבטיחים קבלת פנים חמה לנצרת עילית

בינתיים הקבוצות הקטנות מחכחות ידיים בהנאה מההגרלה שהתקבלה הערב במשרדי ההתאחדות לכדורגל. מי שבאמת יצא מגדרו הוא יושב ראש הפועל ערד, ראובן כהן, שיארח את הפועל נצרת עילית מהליגה הלאומית. "נמלא את המגרש עד אפס מקום", הבטיח יושב ראש הקבוצה. "המגרש שלנו מכיל למעלה מ-2,500 איש. מהיום שאני מחזיק את הפועל ערד, לא הייתה קבוצה מהליגה הלאומית ששיחקה מולנו. נקבל את נצרת עילית באהבה. המשחק לא חשוב לנו, יותר חשוב לנו שתנחת קבוצה כזו בערד".

גם בעירוני אום אל פאחם היו שבעי רצון מדרבי המגזר שיפגיש אותם נגד בני סכנין. "זה דרבי, אנחנו מתרגשים ושמחים", אמרו שם. "לא נוותר בקלות. אצלנו אנחנו מבטיחים שיהיה שקט וטוב לכולנו".

מכבי באר שבע אולי קיוותה לעבור לפחות שלב נוסף בגביע, אבל העובדה שהיא תפגוש את בית"ר ירושלים גורמת להם בעיקר לקוות לאווירה טובה. למרות זאת, מוטי אבוקסיס, נציג הקבוצה, מבטיח לא לוותר: "אנחנו לא קבוצה קטנה, בסך הכל ליגה אחת מפרידה בינינו. אני מקווה שכל האוהדים של הפועל באר שבע יגיעו לעודד אותנו וניתן פייט לבית"ר. אני מקווה שנצליח לעבור ושיהיה דרבי במחזור הבא".

גם במ.ס. כרמיאל צפת מקווים שההגרלה נגד הפועל רמת גן תסדר להם מקום בשלב הבא. שחקן הקבוצה, אילן סוויסה, אמר: "אני מאמין שאפשר להתמודד איתם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

נאתכו: "קיבלנו הגרלה לא פשוטה"

אצל הקבוצות הגדולות נרשמו לא מעט חיוכים מהמפגשים ה"קלים" יחסית נגד קבוצות מליגות נמוכות יותר. מי שלא הצליח לרוות נחת הוא משה דמאיו, מנכ"ל בני יהודה, שיארח את הפועל עכו. "מצד אחד הייתה יכולה להיות הגרלה קלה יותר", אמר המנכ"ל, "אבל יש קבוצות שקיבלו הגרלה קשה יותר. העיקר שזה בבית וננסה לעלות לשלב הבא. אנחנו כל שנה מצהירים שבגביע נלך הכי חזק שאפשר. נעשה את המקסימום. הליגה לא בורחת לנו, אולי האליפות בורחת, אבל יש תארים אחרים ובכל מקרה אנחנו צריכים עוד להילחם על אירופה".

ביברס נאתכו והפועל תל אביב, שייצאו למשחק חוץ לא פשוט בקרית אליעזר אצל הפועל חיפה, אמר לאתר הרשמי לאחר ההגרלה: "זו הגרלה לא פשוטה, בטח לא כשהיו הרבה יריבות נוחות יותר שיכולנו לקבל. זה מה שיצא ועם זה נתמודד כשיגיע הזמן לשחק מולם. המטרה שלנו כמו כל עונה היא להגיע כמה שיותר רחוק במפעל הגביע".

אבי נמני, מנג'ר מכבי תל אביב, שיפגוש למשחק קשה את מכבי נתניה, אמר: "אין ספק שזו הגרלה קשה. כרגע אנחנו מתעסקים בענייני הליגה, כשיגיע המשחק בגביע, ניערך בהתאם". אצל היריבה גם כן נשמעו לא מעט חששות. ראובן עטר, מאמן נתניה: "זו הגרלה לא קלה ומכבי תל אביב קבוצה מצוינת, אבל אפשר לעבור אותה". אלמוג כהן, קפטן נתניה, התייחס להגרלה: "זו הגרלה מאוד קשה אך כנראה שאנחנו צריכים לעבוד קשה בשביל לעבור שלב. אני מאמין שיהיה משחק טוב ונבוא נחושים אך עוד יש זמן למשחק, הראש שלנו בשבת בליגה מול הפועל רמת גן".

קפטן בית"ר ירושלים, אבירם ברוכיאן, שיפגוש את מכבי באר שבע בחוץ, חושש: "המשחק לא קל בכלל, מה גם שהוא בחוץ. מכבי באר שבע היא קבוצת צמרת בליגה הלאומית ויש להם שחקנים שאנחנו מכירים טוב עם יכולות טובות. אנחנו נבוא במלוא הרצינות בשביל לשמור על התואר בו אנחנו מחזיקים בשנתיים האחרונות".

קפטן מכבי חיפה, יניב קטן, שיארח את הפועל כפר סבא, אמר: "לגביע צריך להגיע בכוננות שיא כי מדובר ביום נתון והוא עלול להסתיים בהפתעה. למדנו לקח מהמשחק מול רעננה בחצי גמר גביע הטוטו שכל משחק בגביע הוא משוכה גבוהה ולא חשוב באיזו ליגה היריבה משחקת. נעשה הכל כדי לנצח ולהעפיל לשלב הבא".

גם בהפועל רעננה, שתצא למשחק חוץ אצל הפועל פתח תקוה, היו רגשות מעורבים מההגרלה. "כבר למדנו שאין הגרלות קלות, ראינו כבר אין ספור קבוצות מליגות נמוכות שמפתיעות קבוצות בכירות מהם ככה שלא בטוח שקבוצה מליגת העל זו הגרלה קשה יותר", אמר מנכ"ל הקבוצה, רועי דניאל. "היינו מכבדים כל יריבה, ואנחנו כבר מתחילים להתכונן להפועל פתח תקוה. נקווה לשחזר את הניצחון מהליגה בגביע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully