וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אפריקה: על טעויות משלמים

זמביה הוליכה על קמרון, אבל שגיאות קשות של השוער והבלם עלו לה במשחק, והאריות נרגעו עם 2:3. 0:0 בין גאבון לטוניסיה

המחזור השני באליפות אפריקה ננעל הערב (ראשון) עם משחקי בית ד', בו אף קבוצה עדיין לא הבטיחה את עלייתה לרבע הגמר. דווקא קמרון, הפייבוריטית הברורה לסיים בראשות הבית, הגיעה כשהיא במצב קשה אחרי הפסד, נקלעה לפיגור ולבסוף ניצחה 2:3 את זמביה כדי להתייצב במקום השני עם שלוש נקודות. במשחק המוקדם, גאבון של אלן ז'ירס, מוליכת הבית עם ארבע נקודות, לא הצליחה להבטיח את מקומה בין שמונה האחרונות לאחר 0:0 עם טוניסיה, לה היה זה תיקו שני.

גאבון - טוניסיה 0:0

אחרי שרשמה את ההפתעה הגדולה ביותר בטורניר עד כה, כשגברה 0:1 על קמרון, קיוותה להשיג מקום ברבע הגמר, אך גם הנקודה שהשיגה קירבה אותה מאוד לשמינייה האחרונה. טוניסיה עלתה לשחק ללא הפליימייקר הפצוע אוסמה דראגי ושוב לא נראתה טוב מבחינה התקפית והשיגה תיקו שני באליפות אחרי ה-1:1 עם זמביה.

גאבון הייתה מסוכנת יותר בפתיחה. בדקה ה-18 נגח אריק מולונגי החוצה ממצב נוח מנגד אמין שרמיטי כבר חלף על פני השוער דידייה אובונו, אך הצליח להחמיץ מול השער החשוף. למרות מיעוט המצבים, גם במחצית השניה גאבון הייתה הנבחרת הטובה יותר ועשר דקות לסיום היא קופחה על ידי צוות השופטים. שער של אלן דג'יסיקדי נפסל בגלל נבדל שלא היה ובכל זאת, אלן ז'ירס בהחלט יכול להיות מרוצה.

קמרון - זמביה 2:3

כפי שהבהירה חוף השנהב, הדרך הטובה ביותר להתאושש מאיבוד הנקודות במחזור הראשון, היא בעזרת ניצחון משכנע במשחק הבא. קמרון ראתה, שמעה, ספגה, אבל בסוף גם ביצעה. זמביה, שהראתה ניצוצות בתיקו עם טוניסיה במחזור הקודם, לא הייתה רחוקה מלחולל סנסציה, אלמלא טעות מגוחכת של השוער קנדי מ'ווינה שהביאה למפנה במשחק.

בדקה השמינית ראו האריות את תסריט גאבון חוזר על עצמו. שגיאה קשה של הבלם הוותיק ריגוברט סונג, שיאן ההופעות באליפות אפריקה בטורניר השמיני שלו, שנגח על השוער שלו, איפשרה לג'ייקוב מולנגה להעלות את זמביה ליתרון מפתיע. סונג ניסה לכפר על הטעות וגם הבקיע בנגיחה בדקה ה-59, אבל השער נפסל. זמביה פיספסה הזדמנות נהדרת להכפיל את היתרון, ואז הגיע העונש.

בדקה ה-68 מנע ג'רמי כדור חוץ והבעיטה שלו מ-40 מטרים הלכה לעבר השער. משום מה, השוער מ'ווינה הסתבך ושמט את הכדור בצורה אומללה לתוך שערו. קמרון, מעודדת מהשיווויון המצחיק, יצאה קדימה ונהנתה מטעות נוספת, הפעם של הבלם סטופירה סונזו, שברחיק כדור על סמואל אטו ואיפשר לחלוצה של אינטר לחגוג שער ראשון בטורניר הנוכחי. זמביה מתפרקת? לא ממש.

השוער הקמרוני, קרלוס קאמני, הכשיל ברחבה את מולנגה, והקפטן כריס קאטונגו איזן מהנקודה הלבנה בדקה ה-81, ארבע דקות אחרי כניסתו של עמנואל מאיוקה, חלוצה של מכבי תל אביב. למרות זאת, שער הניצחון של הקמרונים היה באוויר והגיע עם הגבהה נהדרת של ג'רמי לראשו של המחליף מוהאמדו אידריסו. פול לה גואן נושם לרווחה, קמרון עם שלוש נקודות ראשון ובמקום השני בבית ד'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully