וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני יהודה - מכבי ת"א: דרבי קטן, לחץ גדול

15.1.2010 / 13:22

הצהובים מדברים על משחק של שש נק', ובשכונה אפק נזרק מהאימון בשל מוטיבציית יתר. חם בבלומפילד (19:30, ספ' 1)

אם לשפוט על פי האימון המסכם בבוקר יום שישי, הרי שרמת האנרגיות והאגרסיביות בבני יהודה גבוהים מהרגיל לקראת המשחק בו תארח הקבוצה את מכבי תל אביב (שבת, 19:30, ספורט 1), לקרב צמרת מסקרן בבלומפילד.

קשר הקבוצה עומרי אפק נזרק מהאימון על ידי המאמן גיא לוזון, אחרי תקרית שכללה דחיפות ודברים בין הקשר לבין הבלם דין מורי. באחד המשחקונים הפנימיים של האימון המסכם החלו השניים להתווכח בטונים גבוהים וכעבור מספר דקות ספג אפק כניסה חזקה אך לגיטימית ממורי. אפק הגיב בדחיפות לעבר הבלם, ובתגובה שלח אותו לוזון למקלחת מוקדמת. על אף התקרית צפוי הקשר לפתוח בהרכב כמתוכנן.

אפק שהיה עצבני מאוד בתום האימון אמר לוואלה! ספורט: "היה עימות שקצת התחמם יתר על המידה ואני חושב שזה קרה רק בגלל המוטיבציה הגבוהה לקראת המשחק נגד מכבי, אלו דברים שקורים בכל קבוצה והאירוע הזה כבר מאחורינו". אפק התייחס למשחק החשוב נגד הצהובים, והוסיף: "זה משחק מאוד חשוב עבורנו ואם נבוא עם מספיק מוטיבציה ואגרסיביות גם נגד מכבי, נצליח לצאת עם שלוש הנקודות כדי להישאר קרובים לצמרת".

הזהובים מגיעים להתמודדות אחרי שלא ניצחו בשני המשחקים האחרונים בליגה, כאשר הם מודעים לעובדה שהפסד ירחיק אותם כדי שש נקודות ממכבי תל אביב שבמקום השלישי. המאמן לוזון מתכנן מיני-מהפכה בהרכב הקבוצה כאשר הוא יעשה לא פחות מארבעה שינויים לעומת ההרכב שפתח במשחק התיקו 2:2 בנצרת בשבוע שעבר.

הבלם הקולומביאני איבן גארידו סובל מפציעה בשריר הירך האחורי והוא לא נמצא בסגל. דין מורי שחוזר מהרחקה וניצן אהרונוביץ' יפתחו בצוותא כבלמים במרכז ההגנה כאשר איציק עזוז יתפוס את מקומו של עוז ראלי בעמדת המגן הימני. רן קדוש יפתח בין הקורות במקומו של דלה איינוגבה שנמצא בסגל נבחרת ניגריה באליפות אפריקה. שני שינויים נוספים בהרכב הם הצבתו של מהראן ראדי בקישור האחורי במקומו של לירוי צעירי ואסי בלדוט שייפתח בצד שמאל של הקישור על חשבונו של משה ביטון שיסופסל.

המאמן לוזון חרג ממנהגו הקבוע ולא קיים אסיפה טקטית, ואף ויתר גם על תדריך הוידאו לקראת המשחק. באחד מאימוני השבוע אמר לוזון לשחקניו אחרי שצפה שוב במשחק הנפל בנצרת שהוא נגעל מהמשחק, ואם הוא יראה אותו שוב הוא מסוגל "לשבור למישהו את הראש", כך שעדיף לכולם שלא לראות שוב את הווידאו. היחיד שדיבר עם השחקנים היה היושב ראש חזי מגן שאמר לשחקנים בין השאר: "אתם צריכים לחזור להיות בני יהודה של פעם. תחזרו להתלהבות והנחישות שאפיינה אתכם. המשחק מחר הוא כמו כל משחק אחר. בואו לשחק כמו שאתם יודעים".

הרכב משוער: רן קדוש, איציק עזוז, ניצן אהרונוביץ', דין מורי, כפיר אדרי, מהראן ראדי, סיניסה ליניץ', עומרי אפק, פדרו גלבאן, אסי בלדוט, אלירן עטר.

קפילוטו חוזר להרכב, יברויאן יפתח בחוד

שחקני מכבי תל אביב ערכו בבוקר יום שישי את האימון המסכם, והשלימו את ההכנות לקראת קרב הצמרת המסקרן נגד בני יהודה שבת בבלומפילד (19:30, ספורט 1). בקבוצה ינסו להתעלם מההפסד הצורב לבית"ר ירושלים בחצי גמר גביע הטוטו לפני יומיים, וינסו לחבר שני נצחונות רצופים במסגרת הליגה, אחרי הנצחון 0:1 על הפועל פתח תקווה במחזור הקודם.

במכבי תל אביב מייחסים חשיבות גדולה מאוד למשחק, וגורמים במועדון אף הגדירו אותו כמשחק מבחן עבור השחקנים וכן כמשחק על שש נקודות, שכן ניצחון יגרום להתבססות במקום השלישי וירחיק את הצהובים מרחק של שש נקודות מהיריבה מהשכונה. על פי התרגול הטקטי באימון המסכם נראה כי המאמן אבי נמני מתכנן מספר שינויים בהרכב, כאשר הראשון שבהם הוא חזרתו של ניסו קפילוטו לעמדת הבלם לצידו של רונלד ראלדס. קפילוטו החלים מהר מהצפוי מהפציעה בשריר הירך האחורי, ואחרי שערך אימונים מלאים ביומיים האחרונים הוא ישוב להרכב הפותח.

השוער לירן שטראובר, שקיבל ביום חמישי מנוחה ולא התאמן בשל מתיחה בשריר הירך, ערך אימון מלא וייפתח בין הקורות. דור מלול ויובל שפונגין תורגלו לסירוגין בעמדת המגן הימני ונראה ששפונגין יהיה זה שייפתח. גם בקישור ערך נמני שינויים רבים במהלך האימון כאשר היחידים שבטוחים בהרכב הם אנדריי קומאץ', תמיר כחלון ואיביצ'ה אילייב. אחד מבין השניים ליאור ז'אן או שרן ייני יפתחו לצידו של קומאץ' בקישור האחורי כאשר העדיפות היא לייני.

גם בחלק הקדמי מתלבטים בצוות המקצועי בין יוסי שבחון לגיז'רמו ישראלביץ' כאשר נראה ששבחון יהיה זה שיפתח בסופו של דבר. איליה יברויאן יפתח כחלוץ בודד בחוד. הבלם הפצוע איגור טומאסיץ', שסובל מקרע בגיד השריר הארבע ראשי, החל בטיפולי פיזיותרפיה, ובמכבי מעריכים שהוא יחזור למגרשים מוקדם יותר ממה שהעריכו בתחילה. על פי קצה החלמתו של הבלם, הוא צפוי לשוב בתוך שלושה שבועות לאימונים מלאים.

בצוות המקצועי ויתרו על תדריך הוידאו, ובאסיפה הטקטית התמקדו בעיקר בצמד פדרו גלבאן ובאלירן עטר שמשחקים יחד בחוד ההתקפה של בני יהודה. "גלבאן הוא הכי מסוכן, עטר מפנה לו שטחים והוא נכנס לאיזורים המסוכנים", אמרו בצוות המקצועי לשחקנים. בנוסף ביקשו משחקני ההגנה והקישור לא לאפשר הגבהות חופשיות מהאגפים ולכסות את שחקני בני יהודה שמצטרפים מאחור לכיוון ההתקפה.

הרכב משוער: לירן שטראובר, יובל שפונגין (דור מלול), ניסו קפילוטו, רונלד ראלדס, רוני גפני, אנדריי קומאץ', שרן ייני ( ליאור ז'אן), תמיר כחלון, יוסי שבחון, איביצ'ה אילייב, איליה יברויאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully