וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגרלה קשה לישראל במוקדמות אליפות אירופה בכדורסל

16.1.2010 / 17:00

הנבחרת של אריק שיבק שובצה לבית א', יחד עם איטליה, מונטנגרו, לטביה ופינלנד. שיבק: "אין היום הגרלות קלות"

נבחרת ישראל בכדורסל שובצה היום (שבת) לבית א' במוקדמות אליפות אירופה שייערכו הקיץ, יחד עם מונטנגרו, איטליה, לטביה ופינלנד, על פניהן תצטרך לחלוף על מנת לחזור בפעם העשירית ברציפות לאליפות אירופה, שתיערך בקיץ 2011 בליטא. לבית ב' שובצו בוסניה הרצגובניה, הונגריה, מקדוניה, אוקראינה ובריטניה, ובבית ג' ישחקו פולין, בלגיה, בולגריה, גיאורגיה ופורטוגל.

ישראל תפתח את הקמפיין במשחק חוץ באיטליה ב-2 באוגוסט, לאחר מכן תארח את לטביה ב-8 באוגוסט, תצא לפינלנד ב-11 באוגוסט ותחזור למשחק ביתי מול מונטנגרו ב-14 באוגוסט. את סבב המשחקים השני תפתח ישראל בבית מול איטליה ב-17 באוגוסט, ואז תצא ללטביה ב-23 באוגוסט, תחזור ליד אליהו למשחק מול פינלנד ב-26 באוגוסט, ותסיים במשחק חוץ קשה במונטנגרו ב-29 באוגוסט.

ישראל דורגה בקבוצת האיכות השנייה מתוך חמש, כאשר הראשונה מכל בית, ושתי הסגניות הטובות ביותר מתוך שלושת הבתים יעפילו אוטומטית לאליפות. במידה שלא תעפיל אוטומטית, תנסה ישראל להעפיל דרך משחקי ההזדמנות האחרונה. את ישראל ייצגו בהגרלה יו"ר איגוד הכדורסל שי שני ומנכ"ל האיגוד, יענקלה בן שושן, כאשר המאמן אריק שיבק יצטרף ביום ראשון לאחר משחק הליגה של קבוצתו מונס על מנת לתאם משחקי אימון לקראת המוקדמות.

שיבק אמר לאחר ההגרלה: "התפקיד שלנו לעשות את המקסימום בכדי לעלות לשלב הגמר, בלי כל קשר נגד מי אנו משחקים. אין היום הגרלות קלות, נבחרות מהדרג השלישי והרביעי כמו איטליה ומונטנגרו התקדמו והן נחשבות היום לנבחרות חזקות".

"המאבק יהיה פיזי וצמוד", המשיך שיבק. "ייתכן ששאלת העלייה תוכרע בהפרשי סלים, עובדה שהופכת כל משחק וכל סל לחשובים. אני מבטיח שנעבוד קשה מאד, נתכונן כמו שצריך, נכיר את הנבחרות שמולן אנו נתמודד. עם התמיכה של כולם בנחרת, אנו כולנו תקווה שנצליח במשימה העומדת לפנינו".

סנטר הנבחרת יניב גרין הוסיף: "אני תמיד מאמין שנעלה בסוף. איטליה לא עלו לאליפות האחרונה וזה מראה שהם קצת נחלשו, לטביה תמיד מסוכנת, ואני לא יודע הרבה על מונטנגרו. זו לא הגרלה פשוטה, אבל ניצחנו בעבר קבוצות כאלו. אני מאמין שנעשה זאת גם בקיץ הזה".

נבחרת הנשים עם לטביה, סרביה ורומניה

מלבד הגרלת הגברים נערכה בפרייזינג גם הגרלת מוקדמות אליפות אירופה לנשים, בה שובצה נבחרתו של אלי רבי עם לטביה, סרביה ורומניה. לאחר ההגרלה אמר רבי: "הגרלה קשה מאוד, אך יחד עם זאת זה לא בלתי אפשרי. העפלנו בפעמיים הקודמות לגמר אליפות אירופה ונשתדל לשמור על הרצף ולעלות בפעם השלישית ברציפות".

כזכור הנבחרת העפילה בפעמיים הקודמות לאליפות, כשבפעם האחרונה עשתה זאת בצורה נאה ללא משחקי ההזדמנות האחרונה. לאליפות, שתיערך בפולין, יעפילו שתי הנבחרות הראשונות מכל אחד מארבעת הבתים, כאשר לשני בתים יוגרלו ארבע נבחרות ושניים אחרים יוגרלו חמש נבחרות.

גם הנבחרות הצעירות של ישראל הוגרלו בפרייזינג לאליפות אירופה. עיקר העניין היה בהגרלת אליפות אירופה לנוער דרג ב' שתיערך בישראל, כאשר נבחרת הנוער של דני פרנקו תנסה לחזור לדרג א' בעזרת העפלה מבית ג' הכולל את רומניה, אנגליה, דנמרק ובלארוס. פרנקו התייחס להגרלה ואמר: "לשחק בטורניר אליפות אירופה זהו אתגר גדול, על אחת כמה וכמה כשהאליפות מתקיימת השנה בישראל. מדובר בחוויה גדולה לכל חובבי הכדורסל. נבנה נבחרת שתשחק קבוצתי ונתעסק בעצמנו".

נבחרת העתודה של יעקב ג'ינו הוגרלה לאליפות אירופה דרג ב' לנבחרות עתודה באוסטריה. הישראלים הצעירים ישחקו מול נבחרות שבדיה, גאורגיה והונגריה.

נבחרת הקדטים של רובי בלינקו, היחידה ששרדה בקיץ הקודם בדרג א', שובצה לבית ד', בו נמצאות גם המארחת מונטנגרו, רוסיה וטורקיה. משחקי הטורניר ייערכו בין ה-5-15 באוגוסט, בעיר באר במונטנגרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully