וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מאז ומתמיד אגייאר הראה סימנים של חוסר יציבות"

לאחר אשפוזו של הספונסר, מקורביו טוענים כי הכתובת הייתה על הקיר. בית"ר: "בטוחים שמעורבותו בקבוצה תימשך בעתיד"

בית"ר ירושלים יצאה היום (חמישי) בהצהרה רשמית לאחר אשפוז גומא אגייאר, והתייחסה למצבו של האדם שהציל אותה מקריסה כלכלית: "מר אגייאר נלקח לטיפול רפואי לאחר שבתקופה האחרונה היה נתון ללחצים כבדים. מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים ואוהדי הקבוצה ברחבי הארץ שולחים איחולי החלמה מהירה למר אגייאר וממתין לחזרתו המהירה למרכז העניינים. תרומתו של מר אגייאר לעיר ירושלים בכלל ולספורט בירושלים בפרט ידועה לכל, אנו בטוחים שתרומתו ומעורבותו בעיר ובקבוצה תימשך גם בעתיד. אנו מבקשים לכבד את פרטיותו של מר גומא אגייאר בתקופה הקרובה".

אישפוזו של אגייאר בכפייה ל-14 יום הינו חריג ויכול ללמד על מצבו הקשה של המיליארדר הברזילאי, שכן על פי חוק - לצורך אישפוז בכפייה של מעל לשבעה ימים יש צורך בחוות דעת של פסיכאטר מחוזי בה הוא מסביר בפירוט לבית המשפט מדוע זקוק המתאשפז לתקופת החלמה ארוכה כל כך. כשישוחרר אגייאר מהאשפוז הכפוי, ובהתאם להמלצת הפסיכאטרים, עשויה אשתו ג'יימי לבקש להכריזו כפסול דין ולהפוך למעשה לאופוטרופסית שלו ובכך לאחראית על כספו.

אם אכן תעשה כך הגברת אגייאר, שצפויה להמריא היום חזרה לארה"ב כדי להימלט מההמולה התקשורתית, צפוי בית המשפט להיוועץ עם הפסיכאטרים אשר טיפלו בספונסר הראשי של בית"ר והפועל ירושלים ועל פי כך להחליט. בסביבתו של אגייאר מספרים כי אם אכן יוכרז אגייאר כפסול דין, לא צפויה אשתו ג'יימי להמשיך ולהשקיע בספורט הישראלי. ההליך בכל אופן הוא הפיך וכאשר יוכל אגייאר להוכיח כי הוא שולט במעשיו ובעל דעה צלולה יחזור להיות אחראי לעצמו.

בינתיים בסביבת אגייאר שומרים על שתיקה, כשעורך דינו איתן גבאי אינו מעוניין להוסיף לדברים שהוציא בשם משפחתו הבוקר. גבאי גם אסר בצורה חד משמעית על כל סביבתו ועובדיו של אגיאר לדבר עם התקשורת. אפילו דני נוימן, ידידו הקרוב ויועצו של אגייאר, מסרב לספר לתקשורת על מצבו והסתפק בשליחת איחולי החלמה לפילנתרופ. נכון לעכשיו לא ניתן לבקר את אגייאר בבית החולים ע"ש אברבנל. על פי החוק יכול כל אדם לפנות לבית המשפט ולבקש את שחרורו של אגייאר מהאישפוז הכפוי, אך עקב מצבו של אגייאר לא צפוי בית המשפט לאשר זאת.

מלחה המומה

גם בהפועל ירושלים קיבלו בתדהמה את אשפוזו של הספונסר הראשי של הקבוצה, גומא אגייאר, בבית החולים הפסיכיאטרי אברבנאל. בסביבת הקבוצה מנסים עדיין לברר פרטים על מצבו של המיליונר, ואחד מאנשי הקבוצה סיפר הבוקר: "במשחקים האחרונים שגומא היה במלחה, הוא היה נראה מאוד מוטרד, והראש שלו לא היה במשחק. אם בהתחלה היינו רואים בן אדם שקופץ עם הקהל ומעודד, ראינו הפעם בן אדם עם פרצוף מעט טרוד, אבל עדיין חייכן. נקווה שיחלים במהרה".

הקשר העסקי של אגייאר עם ירושלים נוצר על ידי ראש העיר ניר ברקת, אך יושב ראש הקבוצה, דני קליין, דאג כי בניגוד למצב בבית"ר ירושלים, עסקת רכישה מצידו של אגייאר לא תתבצע באופן מיידי. על פי פרטי העסקה, אגייאר יוכל לקנות בסוף העונה הנוכחית אם יבחר בכך, 49 אחוז ממניות הפועל ירושלים, כך שעדיין לא יהפוך לבעל השליטה בקבוצה. בסביבת הקבוצה אמרו הבוקר כי המהלך של קליין היה זה שבסופו של דבר עשוי להשאיר את ירושלים בחיים, במיוחד שמצבו הנפשי של הספונסר לא ברור. עוד מעריכים בסביבת הקבוצה כי למרות העתיד הכלכלי הורוד שנראה היה שצפוי לקבוצה עם אגייאר, גם הקיץ הבא לא יהיה שקט בגזרה הכלכלית.

בבקרת התקציבים לא מתרגשים מפרשת אגאייר. לוואלה! ספורט נודע כי בבקרה נותרו ערבויות בגובה של 2.8 מליון דולר, לאחר ש-1.2 מליון דולר כבר נפדו. "לקחנו מראש ערבות בנקאית של ארבעה מליון דולר", אישר היום יושב ראש הבקרה, עו"ד עופר אורליצקי. "אין שום בעיה עם בית"ר. נמשיך לפדות כסף כל עוד נזדקק לכך". בהתאחדות הגיבו להתפתחויות והודיעו: "הערבויות של בית"ר בטוחות, הן נלקחו בהמחאות בנקאיות בסך ארבעה מיליון דולר. מהבחינה הזו אין חשש. מבחינת ההתאחדות אגייאר משמש כספונסר ולא כבעלים".

"מאז ומתמיד הוא הראה סימנים של חוסר יציבות"

אחד מחבריו הקרובים של אגיאר מנסה לשרטט מעט את דמותו, ומספר: "אולי בימים האחרונים הייתה איזשהי הקצנה, אבל מאז ומתמיד הוא הראה סימנים של חוסר יציבות. בהתחלה הייתה איזשהי חינניות בתזזיתיות שלו, אבל בהמשך זה כבר נהיה מדאיג. הוא יכול להתקשר אליך באמצע הלילה, להגיד לך 'יאללה, יוצאים', ואז להיות מתחת לבית שלך חמש דקות לאחר מכן, בהפתעה גמורה. פתאום, באמצע הבילוי, הוא מצהיר 'יאללה, מחר נוסעים ללונדון, יש לך דרכון?', ואז מדבר באמצע המסעדה עם הסוכנת שלו, ותוך עשר דקות משנה עשר פעמים את היעדים לנסיעה.

"הוא בליין בנשמה. תמיד אוהב לבלות עד מאוחר, לשתות, ובכל מקום שהוא מגיע הוא אוהב להיות דומיננטי, להיות בולט. תמיד הוא רוקד בצורה מופגנת, עושה רעש, תמיד מחויך, תמיד נחמד לכולם, אוהב ליהנות מהחיים הטובים. יכול להיות שכל האהבה שהוא קיבל מהאוהדים בירושלים קצת חירפנה אותו. חוץ מזה, בתקופה האחרונה הוא מסתובב עם אסי ועקנין והפמליה שלו, ואני חושב שגם הם קצת שיגעו אותו.

"לפעמים הוא היה מעשן באמצע בר, בלי בושה, ואז הייתי אומר לו: 'תגיד, אתה לא פוחד שיראו אותך עיתונאים?', אבל לא אכפת לו מכלום. 'i don't fucking care, i do what i want', זה מה שהוא תמיד היה אומר. אני לא יודע מה המצב שלו עכשיו, לא דיברתי איתו בשבוע האחרון, אבל אם אתה שואל אותי, הוא יוצא משם תוך כמה ימים כמו חדש, וממשיך בדיוק מאותו מקום שבו הוא הפסיק, בכל הכוח".

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, ששידך את אגייאר לספורט הירושלמי, סירב להגיב להתרחשויות האחרונות, כמו גם לשאלה האם העירייה תתמוך בקבוצות במידה שיתברר כי אגייאר לא יוכל לעמוד בהתחייבויות שלו. "אנו מאחלים לאגייאר החלמה מהירה, זה כל מה שיש לנו לומר כעת", נמסר מהעירייה.

עדכון ראשון: 10:53
עדכון אחרון: 13:47

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully