וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אפריקה: גם האריות ניתנים להכנעה

קמרון, אחת הפייבוריטיות לזכייה בטורניר, נפלה גם היא קורבן להפתעות, כשנוצחה 1:0 בידי גאבון. 1:1 בין זמביה לטוניסיה

היום האחרון של הסיבוב הראשון באליפות אפריקה יצא ביום רביעי לדרכו עם שני משחקים, וכפי שהתרגלנו טמן בחובו גם הפתעה גדולה. קמרון הגיעה כפייבוריטית ברורה למשחק מול גאבון, אותה ניצחה פעמיים במוקדמות המונדיאל, אבל שחקניו של אלן ז'ירס לא חששו והדהימו עם ניצחון 0:1 משער של דניאל קוזאן. במשחק השני נפרדו זמביה וטוניסיה ב-1:1 שמבשר על בית פתוח לחלוטין.

קמרון - גאבון 1:0

פול לה גואן ביצע שינוי מהותי בנבחרת קמרון מאז הגיע כמאמן, הציל את האריות מאי העפלה נוספת למונדיאל וטרם חווה הפסד בתפקיד. עד שרשם משחק ראשון כמאמן במסגרת אליפות אפריקה, שממשיכה להפתיע בגדול. מול לה גואן ניצב שחקן צרפתי גדול אחר לשעבר, אלן ז'ירס, שהפסיד פעמיים לקמרון בשלב הבתים, הספיק לחזור בו מהתפטרותו ורשם ניצחון אדיר הערב.

ריגוברט סונג עשה היסטוריה כשעלה לאליפות אפריקה שמינית שלו, אבל הוא והבלם העולה ניקולא נ'קולו כשלו לרגע בדקה ה-17 וזה עלה לנבחרתם במשחק. רוגי מייה הכניס כדור עומק חלש לדניאל קוזאן, הבלמים נרדמו וחלוצה של האל הכניע בקלות את קרלוס קאמני.

גאבון, שעברה את השלב הראשון בפעם האחרונה ב-1996 ולא העפילה לטורניר היבשתי מאז שנת 2000, עברה למגננה לאחר השער ונהנתה מיכולת מצוינת של השוער דידייה אובונו. שוערה של לה מאן תיסכל את סמואל אטו, פייר וובו ושאר החברים בירוק, שנראו אובדי עצות ככל שמחוגי השעון נעו קדימה. גאבון החזיקה מעמד גם בשש דקות תוספת הזמן, והוכיחה (בפעם המי יודע כמה) כי באליפות אפריקה הכל אפשרי והבדלי הרמות לא כאלה גדולים.

זמביה - טוניסיה 1:1

זמביה, או כפי שהיא מכונה כדורי הנחושת, ידעה שהיא צריכה או אפילו חייבת להשיג תוצאה טובה, לא רק בגלל שהיא רוצה, אלא כי נשיא המדינה רופיה בנדה חייב אותה לעשות כך. הנשיא מפנטז על הגביע, אבל אם להיות ריאליים העפלה לשלב הבא תהיה גם היא מעל המצופה עבור הזמבים.

שחקני טוניסיה ידעו שסקאוטים מרחבי אירופה באים לעקוב אחריהם, אבל פתחו את המשחק בצורה איומה ונורואה. הגנה מזעזעת איפשרה לזמביה לעלות ליתרון בדקה ה-ה-17, כשג'ייקוב מולנגה, חלוצה של אוטרכט ההולנדית, כבש לאחר חילופי מסירות עם ג'יימס צ'מאנגה.

זמביה הודחה בשלב הבתים בחמש הפעמים האחרונות שלה בטורניר, וגם הפעם לא ידעה להתמודד עם היתרון. בדקה ה-40 הגיע השיוויון של טוניסיה, אלופת אפריקה ב-2004, כשיוסף מסקאני בישל לדהוואדי. המחצית השנייה הייתה בשליטה של המזבים, אבל הם לא השכילו לנצח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully