וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיני גרשון נחקר ברשות המיסים

מאמן מכבי ת"א זומן לחקירה בחשד להעלמת מס, כמו השחקנים גיא פניני ורביב לימונד. אין קשר בין זריף ובכר לבנק פנאן

אורי לנץ

וידאו: עוז מרון. עריכה: יאיר דניאל

מאמן מכבי תל אביב, פיני גרשון,זומן היום (שלישי) לחקירה ברשות המיסים, בחשד להעלמות מס. בקול ישראל, דווח כי גרשון חשוד שניפח הוצאות כספיות. גם שניים משחקניה הישראליים של מכבי תל אביב, גיא פניני ורביב לימונד, זומנו לתשאול ברשות המיסים.

בתוך כך, רשות המיסים לא מצאה קשר בין שופט הכדורסל ירון זריף לפרשת בנק ההשקעות של מוני פנאן ז"ל, כך הודה בא כוח המדינה בדיון להארכת מעצרו של השופט שהתקיים היום (שלישי) בבית משפט השלום בתל אביב בפני השופט יצחק יצחק.

מהרשות נמסר כי החשוד הודה בחקירתו כי לא דיווח על הכנסותיו משיפוט בחו"ל. בבקשת המעצר שהוגשה לבית המשפט נכתב: "מניתוח מסמכי הבנק של החשוד ושל חברת דפוס גל ניר בע"מ, בה הוא משמש מנהל ובעל מניות ומבדיקת ספרי החברה, עלה חשד לפיו החשוד מושך במהלך השנה מהחברה כספים בסך מאות אלפי שקלים, מבלי לשלם מס.

"מהראיות המצויות בידי היחידה החוקרת עולה כי החשוד משך במשך השנים כספים מהחברה שבבעלותו, משיכות שיצרו יתרות חובה בחברה. ולו הוצגו יתרות אלו כדבעי היו מביאות את פקיד השומה למסות את המשיכות כהכנסות מדיבידנד או משכורת.

"עוד לפי החשד, פעל החשוד יחד עם אחיו להסתרת יתרות אלו, וזאת באמצעות החזרת הכספים הללו לימים ספורים, שכללו בתוכם את יום המאזן ומשיכתם לאחר יום המאזן. במעשיו אלו שנמשכו לאורך השנים משנת 2004 ועד היום, שכללו פעולות בנקאיות רבות בסוף שנה ותחילת שנה, התחמק ירון זריף מתשלום מס, תוך שימוש בערמה, מרמה ותחבולה", נכתב בבקשה.

הבוקר, הגיע זריף למשרדי הרשות להמשך החקירה, לאחר שנחקר אתמול כשמונה שעות. בתום החקירה הובא החשוד בפני שופט ושם שוחרר בתנאים מגבילים: ערבות עצמית ע"ס 350,000 שקל, ערבות צד ג' ע"ס 250,000 שקל, הפקדת מזומן או ערבות בנקאית בסך 10,000 שקל. רעייתו הפקידה את הכסף הדרוש וזריף שוחרר בערובה.

הפרקליטות: לא נמצא קשר בין בכר לבנק של פנאן

הפרקליטות הודיעה היום ליועץ המשפטי של איגוד הכדורסל בישראל, עורך הדין שוקי קרמר, כי לא נמצאו חשדות הקושרים בין שופט הכדורסל סמי בכר לבין בנק ההלוואות של מוני פנאן. בכך מצטרפת הפרקליטות להודעת רשויות המס היום בבית המשפט לפיה גם לא נמצא כל קשר בין שופט הכדורסל ירון זריף לבין הבנק של פנאן.

יושב ראש איגוד הכדורסל, שי שני, אמר בתגובה: "הודעת הרשויות המוסמכות היום, לפיה לא נמצא כל קשר בין השופטים שנחקרו לבין הבנק של מוני פנאן מסירה מעל ענף הכדורסל עננה כבדה. עכשיו ברור, כי החשדות הנחקרים הן במקרה של בכר והן במקרה של זריף נוגעים להתנהלות הכספית האישית שלהם מול רשויות המס ולא לעבירות אתיות הקשורות להתנהלותם כשופטי כדורסל.

"יחד עם זאת, איגוד הכדורסל הישראלי רואה בחומרה רבה כל עבירה פלילית שעבר שופט כדורסל, גם אם היא לא קשורה לתפקידו כשופט כדורסל. היועץ המשפטי של האיגוד נמצא בקשר עם הרשויות המוסמכות ונפעל במלוא החומרה בהתאם לממצאים שיעלו בחקירה".

באיגוד השופטים צפויים להחליט ביממה הקרובה על גורלו של סמי בכר, והאם לבטל את השעייתו בעקבות ההוכחות כי אין קשר בין בכר לפרשת מוני פנאן. כזכור, הושעה בכר לשבועיים, והוא לא צפוי להיות משובץ בשבוע הקרוב למשחקי הליגה, וההערכות הן שלפחות למשחק הקרוב לא תבוטל ההשעייה. גם ירון זריף לא אמור להיות משובץ למחזור הקרוב, כאשר היועץ המשפטי של איגוד הכדורסל, עו"ד שוקי קרמר, צפוי לייעץ לראובן וירובניק להשעות את זריף לתקופה זהה ועד שיתבררו כל העובדות על העלמות המס שלו.

השרה לימור לבנת הודיעה היום כי היא תכנס לישיבה דחופה את ראשי איגוד הכדורסל מחר.

עדכון ראשון: 12/1 10:28

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully