וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אפריקה: אלג'יריה עלתה בלהבות

שחקני מלאווי האלמוניים ('הלהבות') הדהימו כשהביסו 0:3 את אלג'יריה הפייבוריטית. בורקינה פאסו חילצה 0:0 מחוף השנהב

המשחק המרכזי של יומה השני של אליפות אפריקה, הערב (שני) אמור היה להפגיש את גאנה וטוגו, אלא שהביטוי "בית המוות", שניתן לבית ב', קיבל משמעות חדשה אחרי המתקפה הרצחנית על האוטובוס שהסיע את נבחרת טוגו ביום שישי האחרון. נבחרת הניצים הודיעה על פרישה מהאליפות, לפחות זמנית, ולכן במקום שלושה משחקים, נערכו הערב רק שניים.

במשחק שפתח את יום המשחקים, פגשה מלאווי הצנועה את אלג'יריה והדהימה אותה עם 0:3 שהמשיך את הטירוף בבית א' אחרי ה-4:4 ההיסטרי בין אנגולה למאלי אמש. בבית ב' ציפתה חוף השנהב לניצחון קל על חשבון בורקינה פאסו, אבל שחקניו של פאולו דוארטה תיסכלו את הפילים וסחטו 0:0 מפתיע מאוד.

מלאווי - אלג'יריה 0:3

אחרי שעלתה למונדיאל עם ניצחון יקר ויוקרתי על מצרים במשחק פלייאוף מלא אמוציות, אלג'יריה תיכננה לרשום הישגים גם באליפות אפריקה ולבסס את מעמדה כאחת מהנבחרות המובילות ביבשת השחורה. האלג'יראים עלו למשחק בלואנדה כפייבוריטים ברורים, כשמולם מלאווי הצנועה, הנחשבת לאחת הנבחרות החלשות בטורניר ושבה לאליפות אחרי 26 שנות היעדרות, ויחזרו למלון עם הזנב מקופל בין הרגליים.

ב-1984 רשמה מלאווי את הופעתה היחידה באליפות, וסיימה עם נקודה את שלב הבתים, כולל הפסד 3:0 לאלג'יריה. היום הגיעה הנקמה, בצורה המפתיעה ביותר ועם ניצחון היסטורי. הלהבות הציגו תוצאות לא רעות במשחקי ההכנה, ותפסו את שועלי המדבר לא מוכנים. כבר בדקה ה-17 עלתה מלאווי ליתרון, כשהשוער פאוזי שאושי בעט כדור על חלוץ יריב לאחר אי הבנה עם מאג'י בוגרה, וראסל מואפולירווה ניצל זאת כדי לכבוש. בדקה ה-35 הבינו האלג'יראים כי לא מדובר במקרה, כשהמגן אלביס קפוטקה נגח לרשת לאחר כדור קרן.

ההלם במחנה האלגי'ראי נמשך גם במחצית השנייה, ובדקה ה-48 המשיך שאושי, גיבור הניצחון על מצרים בפלייאוף המונדיאל, בתצוגת הנפל בין הקורות. השוער הדף רע כדור שהוגבה לרחבה, ראסל בעט לקורה ודייבי בנדה לא התקשה לכבוש מקרוב. 0:3 מדהים למלאווי, האליפות ממשיכה להפתיע.

חוף השנהב - בורקינה פאסו 0:0

עם קולו טורה, יאיא טורה, עמנואל אבואה, דידייה זוקורה, דיידיה דרוגבה ועוד רבים וטובים, חוף השנהב היא המועמדת הבכירה לזכייה בטורניר. אי לכך ובהתאם לזאת, כולם ציפו כי הפילים לא יתקלו בבעיות מיוחדות במפגשם הראשון אי פעם עם נבחרת בורקינה פאסו במסגרת אליפות אפריקה. אלא שלשחקניו של פאולו דוארטה היו תוכניות שונות.

השתיים נפגשו לא מזמן במוקדמות המונדיאל ואז ניצחה חוף השנהב 2:3 בחוץ ו-0:5 בבית, כך שיחסי הכוחות טרם העלייה לדשא בקבינדה, היו ברורים. אלא שהאליפות הזו מפתיעה מדי משחק, והפעם ההפתעה הגיעה ללא שערים.

חוף השנהב שלטה ללא עוררין, אבל חלוציה, במיוחד בקארי קונה, לא הפסיקו להחמיץ מול השוער דאודה דיאקיטה. סלומון קאלו, קאדר קייטה וארונה דינדאן עלו מהספסל כדי להביא את הישועה, אך גם הם כשלו במשימה. בורקינה פאסו רושמת תוצאה סנסציונית מבחינתה, ומראה כי האליפות הזו פתוחה לחלוטין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully