וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואליד באדיר הורחק משני משחקים

בית הדין פסק שקפטן הפועל תל אביב ייעדר גם נגד מכבי פתח תקוה בגין העלבת שופט. ההתאחדות: "מוטב להם להפסיק לרוץ לתקשורת ביבבות בכל פעם שמשהו אינו לרוחם". נדחו ההאשמות כלפי מכבי תל אביב בגין קללות גזעניות

אנשי מכבי תל אביב, הפועל תל אביב ובית"ר ירושלים התייצבו ביום רביעי בבית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל, למספר דיונים שונים, כאשר כל ההחלטות נדחו להיום (חמישי).

שחקן הפועל תל אביב, וואליד באדיר, שלא שיחק מול בית"ר ירושלים בשל הרחקה, התייצב בבית הדין בגין העלבת השופט חיים יעקב בסיום המשחק מול הפועל עכו בשבוע שעבר (1:1). היום פסק בית הדין כי באדיר יורחק לשני משחקים בפועל, כולל ההרחקה האוטומטית. המשמעות: באדיר יהיה מחוץ לסגל גם במשחק הקרוב נגד מכבי פתח תקוה. בנוסף, בית הדין הטיל על באדיר עונש הרחקה על תנאי לשלושה משחקים למשך שנה.

באדיר אמר אמש לדיין עמנואל סלע: "נכון שניגשתי לשופט, ואם הוא נעלב מדבריי אני מבקש סליחה. לא אמרתי לו 'אתה לא נורמלי', אלא שאלתי 'תגיד, הכל בסדר איתך? היום נתת את האליפות למכבי חיפה'. אני פה בפעם הראשונה, אני הקפטן וזכותי לדבר עם השופט בסיום המשחק".

הדיין שאל את באדיר: "האם אתה חושב שהיית בסדר? יכול להיות שדבריך יגרמו לכך שבמשחק הבא האוהדים יזרקו חזיז כמחאה למעשים האלה?". באדיר השיב: "אולי הייתי עצבני קצת, ומה שאמרתי לא היה בסדר".

"מוטב להפועל תל אביב להפסיק לרוץ לתקשורת ביבבות בכל פעם שמשהו אינו לרוחה", הגיבה ההתאחדות לטענות האדומים. "האם גם כשליאור ז'אן הורחק ממכבי תל אביב משני משחקים, בעונש דומה, ולא שיחק בדרבי, היה זה חוסר יושר? שחקן שרץ אחוז אמוק אל שופט אינו מוסיף כבוד למועדון המפואר הפועל תל אביב. מוטב שהפועל תל אביב יטפלו בזה במקום להכפיש ולהסית".

גם מכבי תל אביב עמדה לדין באשמת קריאות גזעניות של אוהדיה, לאחר ששופט הקו מחמוד מחאג'נה הפנה את תשומת ליבו של השופט אלי חכמון לקריאות 'מוחמד מת' מיציע הצהובים במשחק נגד בני סכנין. המנהל אבנר טויטו יצג את מכבי תל אביב, והציג לדיין מסמך עליו חתומים ראשי סכנין והמאמן מרקו בלבול. במסמך מדגישים אנשי סכנין כי לא שמעו קריאות כאלה במהלך המשחק. לאחר דיון בנושא, זוכתה מכבי תל אביב מכל אשמה.

טויטו שאל את מחאג'נה במהלך הדיון: "איך יכול להיות שהקוון הקרוב לא שמע, השופטים לא שמעו ואף אחד מבני סכנין לא שמע, ורק אתה, הקוון מרוחק מכולם שעמד כ-100 מטר בערך, שמעת את הקריאות האלה?". לשאלת הדיין, מתי שמע את הקריאות, ענה מחאג'נה: "שמעתי אותן במהלך המחצית הראשונה". ומתי דיווחת על כך לשופט הראשי, שאל הדיין, והקוון השיב: "סיפרתי זאת לאלי חכמון בסיום, כשעשינו את סיכום המשחק". הדיין שאל: "מדוע לא אמרת כלום במחצית?". מחאג'נה: "אין לי הסבר לכך".

טויטו שב ותקף את מחאג'נה: "אם אתה מרוכז במשחק ושמעת קריאות גזעניות, איך יכול להיות שהשופט הרביעי, היושב בנקודת האמצע וקרוב מאוד ליציע, לא שמע שום קריאות?". "אין לי הסבר לכך", אמר מחאג'נה המופתע. בסיום הדיון, כאמור, הוחלט כי מכבי תל אביב לא תענש.

מאמן הפועל עכו, ירון הוכנבוים, עמד לדין בגין התנהגות בלתי הולמת, לאחר שבדקה ה-80 במשחק נגד הפועל תל אביב הורה לכאורה למביאי הכדורים לעשות זאת בצורה איטית. הוכנבוים הציג את דיסק המשחק והפנה את תשומת ליבו של הדיין לדיווח של שדרנית הקווים, שסיפרה בדקה ה-86 כי אנשי הספסל של עכו אמרו לילדים "לקחת את הזמן", אך לא נאמר שם שהוכנבוים הוא זה שנתן את ההוראה. "ניתן לראות בדיסק כי מביאי הכדורים עושים עבודתם נאמנה", ציין הוכנבוים. בית הדין לא התרשם מטיעוני המאמן וקנס אותו בסך 1,000 שקל על התנהגותו. הפועל עכו ספגה בעקבות כך קנס בסך 5,000 שקל וקנס על תנאי בסך 5,000 שקל נוספים.

"אין הוכחה שהכסאות היו שלמים לפני המשחק"

הדיין חיים אלחדיף ניהל את הדיון של בית"ר ירושלים, בנוכחות המנהל מנחם נידם ומנהל מכבי תל אביב, אבנר טויטו, שהעביר ערב ארוך במקום. עוד נכחו איתן שור, מנהל איצטדיון בלומפילד, והמשקיף יאיר גלילי. על פי אנשי האיצטדיון, מדובר על השחתת כ-400-500 כסאות בשער 7, וסך הנזק מוערך בכ-175 אלף שקלים שבית"ר סירבה לשלם עד כה.

ההחלטה בנושא הכסאות נדחתה לפחות בחמישה ימים, עד אשר ראשי הנהלת חברת היכלי הספורט שמנהלת את איצטדיון בלומפילד, וכן הנהלת מכבי תל אביב, יציגו לבית הדין ולראשי בית"ר ירושלים את דו"ח השמאי. היום תשלח מכבי תל אביב את הדו"ח לבית"ר, ולאחר מכן לקבוצה הירושלמית יהיו 5 ימים להגיב, ולאחר מכן ייתן הדיין את החלטתו בנדון.

עוד לפני כן, המנהל שור הגיש לדיין שש תמונות ואמר: "על פי התמונות, בוצע פה פוגרום מכוון. בגלל שזה יציע מנויי הפועל, נאלצתי להשתמש בכסאות ספייר שהיו לי. כעת איאלץ להזמין כסאות מהמפעל". למעשה, שור דורש את עלות הנזק ממכבי תל אביב שאירחה את המשחק ולה חוזה מול הנהלת האיצטדיון, ואילו מכבי מעבירה את הדרישה לבית"ר ירושלים.

נידם, נציגה של בית"ר ירושלים, הבהיר לדיין: "אנחנו לא מודים באשמה. הכסאות נבנו בצורה לא נכונה וגם מנכ"ל האיצטדיונים, ניר פרצלינה, התריע על כך בישיבת היערכות לקראת המשחק. בנוסף, אין לאף אחד הוכחה כי הכסאות היו שלמים לפני המשחק. היכן הייתה המשטרה במהלך המשחק? שיעמידו אותנו לדין על גרימת נזק ולא על התפרעות אוהדים, הרי מכבי חיפה שילמה את הנזק לפני חודשיים ולא עמדה לדין".

עדכון ראשון: 17:53, 06/01/09
עדכון אחרון: 09:05, 07/01/09

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully