וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמי בכר נעצר ושוחרר בערבות

הודה כי העלים מס בסך מאות אלפי ש"ח, והכחיש קשר לפרשת פנאן. שי שני: "לא מאמין שהחקירות קשורות לפעילותו כשופט"

שופט הכדורסל הבכיר סמי בכר נעצר היום (שני) במשרדי רשות המסים בחשד להעלמות מס בסכום של מאות אלפי שקלים ובחשד למעורבות בפרשת בנק ההשקעות של מנהל מכבי תל אביב לשעבר, מוני פנאן ז"ל. בכר הובא בהמשך בפני שופט בית משפט השלום ושוחרר בערבות. בעקבות מעצרו של בכר בוטל שיבוצו לשיפוט במשחק ליגת הנשים בין אלקטרה רמת השרון לאליצור רמלה.

רשות המיסים פרסמה בערב הודעה רשמית: "במשרד הצטבר מידע לפיו החשוד מעלים את הכנסתו משיפוט בחו"ל וכן מידע לפיו הושקעו כספים אלו ב"בנק" של מוני פנאן ז"ל". על פי רשות המיסים, לאחר חיפוש שנערך בביתו של בכר הוא הודה בחקירתו שלא דיווח על הכנסותיו משיפוט בחו"ל, ציין שהכסף הופקד בחשבון בנק ביוון והודה בהעלמת הכנסותיו בסכום של מאות אלפי שקלים, אך הכחיש שהיה מעורב בבנק ההשקעות של פנאן. גם עורך דינו, דוד פורר, הכחיש בבית המשפט כי מרשו הפקיד כספים בבנק של פנאן. בהמשך הערב שוחרר בכר לביתו לאחר שהפקיד ערבות אישית של 350 אלף שקלים בנוסף לערבות צד ג' בסך 200 אלף שקל מצד שני ערבים.

"הוא שוחרר תוך התייצבות לחקירה כשיידרש", אמר עו"ד דוד פורר, "חשוב לציין כי החקירה שמתנהלת נגד בכר אינה משטרתית, אלא על ידי מס הכנסה. לא היה לו שום קשר לבנק של פנאן, הוא לא השקיע שם אגורה. לגבי הכסף שהוא הפקיד ביוון, עולות שאלות של ניכוי כפול, אבל יש הבדל בין דיווח כוזב לבין אי מסירת דיווח. המקרה של בכר לא מתלבש על המודל של פנאן, כיוון שניתן לבדוק שכל הכסף עדיין נמצא בחשבונות בחו"ל".


פרשת הבנק של פנאן התפוצצה לאחר התאבדותו הטראגית. במסגרת החקירה של רשות המיסים, ערכו החוקרים שתי פשיטות על משרדי מכבי תל אביב והחרימו מסמכים. בנוסף, נחקרו בני משפחת פנאן וכן מספר רב של אנשי מכבי תל אביב: המאמן פיני גרשון, המנכ"ל אלי דריקס, מנהל המשק עמי ביטון והקפטן דרק שארפ, כמו גם דייויד בלאט, צביקה שרף, עודד קטש, נדב הנפלד, ווילי סימס וגיא גודס. כזכור, רק לאחרונה נחקר ברשות המסים השופט לשעבר דוד דגן וברשות הכחישו תחילה כי קיים קשר בנוגע למעורבתו בפרשה.

שי שני אמר הערב לוואלה! ספורט: "אני מצפה מאיגוד השופטים לטפל בזה בנחישות במהירות וברגישות והם עושים את זה כבר, אני בקשר איתם ועם היועץ המשפטי של איגוד הכדורסל. הנושא מטופל כמו שצריך. אנחנו לא בקיאים בחשדות שיש כנגד סמי בכר. התקנון של איגוד הכדורסל בעניין הזה מאוד ברור, סמי בכר לא יכול להמשיך לשפוט אם יימצא אשם בעבירה פלילית. אני מקווה שחפותו תצא ברמה אישית, אני מאמין שהחקירות לא קשורות לעצם פעילותו כשופט בישראל".

לוואלה! ספורט נודע כי בימים הקרובים צפויים להגיע לחקירה בפרשה עוד מספר שופטים. בעקבות ההתפתחויות בפרשה מסר גורם באיגוד הכדורסל כי הפרשה עשויה להביא לסיומה של הקריירה של סמי בכר כשופט כדורסל. על פי גורמים באיגוד, במידה ובכר יימצא אשם בעבירה פלילית, הוא יסיים את תפקידו, מאחר והתקנון לא מאפשר לשופט בעל עבר פלילי להמשיך ולשפוט באופן פעיל. מכל מקום, בכר היה אמור לפרוש משיפוט פעיל בסוף העונה, מאחר והגיע לגיל הפרישה.

מאיגוד הכדורסל נמסר בתגובה: "איננו יודעים בשעה זו את כל הפרטים. הסמכות לבצע צעדים כנגד בכר, אם וכאשר, נמצאת אצל יו"ר איגוד השופטים שאמור לטפל בנושא באופן מיידי ובמלוא האחריות, תוך תקווה שהחקירות אינן קשורות בשום אופן לפעילותו של בכר כשופט באיגוד הכדורסל".

את תגובת איגוד השופטים לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully