וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריסביין: ז'סטין הנינג'ה

הנין פתחה את העונה נפלא כשהדיחה את פטרובה מבריסביין עם 5:7, 5:7, ועלתה שלב. הראל לוי מחץ את את לודרה עם 2:6, 0:6

ז'סטין הנין חזרה. הבוקר (שני) חזרה הבלגית, שנחשבת לאחת הטניסאיות הגדולות בשני העשורים האחרונים, להתחרות בסבב המקצועני, והיא פגשה בסיבוב הראשון של טורניר בריסביין (סך פרסים 220 אלף דולר) את נדיה פטרובה הרוסיה (מדורגת 2). הנין, שנכנסה לטורניר בזכות כרטיס חופשי, הוכיחה כי כוחה במותניה והפכה את פטרובה לראשונה שסופגת מנחת ידה, כשהדיחה אותה בעזרת ניצחון 5:7, 5:7. הנין ניצחה 5:7 במערכה הראשונה, ונקלעה לפיגור 5:4 במערכה השנייה, אבל אז הראתה לאוסטרלים כי מגע הזהב שלה לא נעלם, שברה ועלתה ל-5:6. במשחקון השניים-עשר הבלגית הצנומה הגישה, הקהל התרגש, הנין ניצחה במשחקון והדיחה את פטרובה עם עוד 5:7. היה זה משחקה הרשמי הראשון של הנין מאז פרשה מטניס במאי 2008, ותוך 1:37 דקות הבלגית הזכירה לעולם הטניס כמה היא הייתה חסרה, וכמה צבעוני ומרתק יהיה השנה טניס הנשים.

"התכוננתי טוב מאוד למשחק וזה נתן לי ביטחון", אמרה הנין בסיום. "הגשתי וזזתי הרבה יותר טוב מהמשחק האחרון בו שיחקתי, שהיה לפני הרבה זמן. אני מאוד מרוצה מהתוצאה. השנה שעברה היתה קשה, אבל למדתי ממנה והיא חיזקה אותי מנטלית. עכשיו אני יודעת מה אני רוצה, ולא לוקחת שום דבר כמובן מאליו". באשר לעתיד, הוסיפה הבלגית הנפלאה: "המטרה שלי היא לשוב ל-10 הראשונות ולשחק בטורניר המאסטרס בסוף השנה".

מאז שאנה איבנוביץ' חשפה את זוגיותה עם שחקן הגולף האוסטרלי אדם סקוט, בארץ הקנגורו אימצו אותה והדביקו לה את הכינוי "אוזי אנה". כמו שקים קלייסטרס אומצה על ידי האוסטרלים כשהיתה חברתו של לייטון יואיט, כך איבנוביץ' זכתה לקבלת פנים חמה בפתיחת טורניר בריסביי. הסרבית החיננית עלתה לשלב השני, אחרי שניצחה בתוך 99 דקות את ילנה דוקיץ', ילידת סרביה המייצגת מאז 2006 את אוסטרליה, בתוצאה 5:7, 6:1, 3:6. איבנוביץ' תשלק בסיבוב הבא נגד המנצחת בין הרוסיה אלה קודריאבצבה לשוויצרית טימאה בסינסקי.

אחרי שנה שבה חזרה ל-30 הראשונות בעולם, שחר פאר חוזרת לסבב ותפתח את עונת 2010, אותה היא תקווה לקחת לכיוונים טובים יותר, בטורניר אוקלנד (פרסים בסך 220 אלף דולר). אלופת ישראל הטרייה תתמודד בסיבוב הראשון של הטורניר, אליו היא לא הגיעה כמדורגת, נגד פולונה הרצוג הסלובנית, המדורגת 68 בעולם. במידה שפאר תצלח את המשוכה, שנראית בינתיים כלא קשה במיוחד על המשטח הקשה בניו זילנד, היא צפויה לפגוש בסיבוב השני את אנאבל מדינה גריגאס הספרדיה, אם זו תגבור על מגדלנה ריבריקובה הסלובקית. גריגאס מדורגת 27 בעולם.

בינתיים מי שעלתה לשלב השני באוקלנד היא הסלובקית דומיניקה סיבולקובה, שניצחה את הרומניה אלכסנדרה דולגרו 0:6, 3:6. קימיקו דאטה-קרום הוותיקה הדיחה את אנה צ'אקבטאדזה הרוסיה בעזרת ניצחון 1:6, 2:6. המדורגת ראשונה בטורניר, האיטלקיה פלאביה פנטה, לא התקשתה מול ז'יל קרייבס האמריקאית וניצחה אותה 2:6, 4:6. הבלגית ינינה וויקמאייר התגברה על ג'וליה גוארגס הגרמניה עם 3:6, 5:7.

פתיחה אדירה להראל לוי בבריסביין

הראל לוי פגש בסיבוב הראשון של טורניר בריסביין (סך פרסים 372 אלף דולר) את הצרפתי מיכאל לודרה (67 בעולם), והדהים אותו עם ניצחון 2:6, 0:6. לוי פתח מצוין את המשחק ושעט לניצחון 2:6 במערכה תוך 22 דקות, כשהוא מנצל את העובדה שלודרה סובל מפציעה. בשלב הזה אפשר היה לצפון שלודרה יתעשת וישיב מלחמה שערה, אבל כוחו לא עמד לו, וזה היה היום של לוי, שבמערכה השנייה המשיך באותו קצב ורשם 0:6 מוחץ על יריבו. תוך 41 דקות בלבד העפיל הישראלי המדורג 119 בעולם לשלב הבא. לוי יתמודד בשלב הבא עם המנצח במפגש בין חואן איגנסיו צ'לה הארגנטינאי לתומס בלוצ'י הברזילאי.

בינתיים, בטורניר שנאיי שבהודו (סך פרסים: 450 אלף דולר), הודח נועם אוקון בסיבוב המוקדמות הראשון, לאחר שהפסיד לג'יימס וורד הבריטי 6:2, 6:3 אחרי שעה וארבע דקות של משחק. הישראלי, 258 בעולם, לא השיג ולו נקודת שבירה אחת בכל המשחק, והבריטי בן ה-22 (272 בעולם) לא התקשה לנצל זאת על מנת להעפיל לסיבוב הראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully