וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאר תפתח את העונה נגד הרצוג הסלובנית

הישראלית (30) תשתתף בטורניר אוקלנד, סלע יתמודד בשנאי וישחק נגד איסטומין (102). הנין הוגרלה בבריסביין נגד פטרובה

אחרי שנה שבה חזרה ל-30 הראשונות בעולם, שחר פאר חוזרת לסבב ותפתח בשבוע הבא את עונת 2010, אותה היא תקווה לקחת לכיוונים טובים יותר. פאר, שזכתה בשבוע שעבר באליפות ישראל, תשחק השבוע בטורניר אוקלנד בניו זילנד (פרסים בסך 220 אלף דולר) ותתמודד בסיבוב הראשון של הטורניר, אליו היא לא מגיעה כמדורגת, נגד פולונה הרצוג הסלובנית, המדורגת 68 בעולם.

במידה ופאר תצלח את המשוכה, שנראית בינתיים כלא קשה במיוחד על המשטח הקשה בניו זילנד, היא צפויה לפגוש בסיבוב השני את אנאבל מדינה גריגאס הספרדיה, במידה וזו תגבור על מגדלנה ריבריקובה הסלובקית. גריגאס מדורגת 27 בעולם. ברבע הגמר אמורה הישראלית לשחק נגד נה לי הסינית (15 בעולם), במידה ולא יהיו לשתיים תקלות בדרך. מי שמדורגת ראשונה בטורניר היא פלאביה פנטה (12 בעולם).

כידוע, מארגני הטורניר מתכוננים בדריכות להגעתה של פאר. התקשורת המקומית דיווחה השבוע כי המארגנים הורו לתגבר את האבטחה סביב המתחם וזאת מחשש להפגנות אנטי ישראליות. כזכור, בשנה שעברה התגודדו מפגינים פרו פלסטינאים וקראו קריאות נגד ישראל ונגד פאר במהלך משחקיה. למרות המפגינים הגיעה פאר אשתקד לרבע גמר הטורניר.

בטורניר המקביל בבריסביין, אוסטרליה (פרסים בסך 220 אלף דולר) נזכה כולנו לראות את שובה של מי שהייתה אגדת טניס בעיני רבים, ז'סטין הנין, שהודיעה לפני מספר שבועות על חזרה לסבב ותזכה למשחק לא פשוט כבר בתחילת הטורניר נגד נדיה פטרובה הרוסיה, שמגיעה מהמקום ה-20 בעולם ומדורגת שנייה בטורניר. מי שמדורגת ראשונה בטורניר היא מתקאמבקת אחרת, קים קלייסטרס, שתפתח עם משחק נוח בפתיחה נגד טטיאנה גארבין האיטלקיה.

באותו טורניר אצל הגברים יתחרה הראל לוי, שהופתע בחצי גמר אליפות ישראל על ידי אמיר ויינטרוב הצעיר, אבל ינסה לפתוח את העונה ברגל ימין. לוי, שסיים את 2009 במקום ה-119 בעולם, ישחק בסיבוב הראשון של הטורניר (פרסים בסך 372,500 דולר) נגד מיכאל לודרה הצרפתי (67 בעולם). ניצחון יבטיח לישראלי 20 נקודות דירוג וסכום של 6,110 דולר ופגישה בשלב הבא עם תומאש בלוצ'י מברזיל או חואן איגנסיו צ'לה מארגנטינה.

בטורניר שנאי בהודו יתמודד אלוף ישראל, דודי סלע (43 בעולם) בסיבוב הראשון (פרסים בסך 398,250 דולר) נגד דניס איסטומין האוזבקי (102 בעולם). במידה ויצלח את המשחק הזה, הוא יפגוש בשמינית הגמר את דניאל ברנדס (גרמניה, 92) או את קווין קים (ארצות הברית, 117). המדורג ראשון בטורניר הוא רובין סודרלינג (8 בעולם), מארין סיליץ' שני (14) וסטניסלאס ואווינקה שלישי (21). נועם אוקון מתמודד במוקדמות של הטורניר, ובסיבוב הראשון הוא גבר על אחד השחקנים בעלי השם הארוך ביותר בסבב, סרירמבלאג'י נאריאנאסוואמי ההודי, בתוצאה 2:6, 3:6. בסיבוב המוקדמות השני הוא יתמודד נגד טאצומה איטו היפני.

שראפובה גברה על ונוס

בינתיים נמשכים ברחבי הגלובוס משחקי הראווה לקראת העונה החדשה, והיום החלה מריה שראפובה את 2010 עם ניצחון נאה 3:6, 4:6 על ונוס וויליאמס בתאילנד. שראפובה, שלא זכתה בשנה שעברה להגן על התואר בו זכתה באוסטרליה ב-2007 בגלל פציעה, שלטה לחלוטין במשחק בו נראתה וויליאמס חלודה למדי ולא מדויקת, וניצחה בתוך שעה וחצי בלבד.

גם רפאל נדאל פתח את העונה בסטייל, כשניצח בגמר טורניר ראווה באבו דאבי את רובין סודרלינג 6:7, 4:6, אותו סודרלינג שהעיף את הספרדי ברולאן גארס בשנה שעברה. דווקא השוודי פתח טוב והוליך במערכה הראשונה, בדרך ליתרון 5:6, אבל נדאל חזר לעצמו וניצח את המערכה הראשונה. שני השחקנים שברו את ההגשות של יריביהם בפתיחת המערכה השניה, אבל שבירה נוספת של הספרדי הובילה אותו לזכייה במערכה ובמשחק כולו.

רוג'ר פדרר, שפתח אתמול את העונה החדשה עם הפסד לרובין סודרלינג בטורניר הראווה באבו דאבי, התעשת עם ניצחון קל 1:6, 5:7 על דויד פרר, ורשם את ניצחונו הראשון בטורניר בו הפסיד בשנה שעברה לאנדי מארי. "זה נהדר לפתוח את העונה במקום הראשון", אמר פדרר. "אבל מה שחשוב הוא להיות ראשון בסיום העונה כפי שעשיתי ב-2009, שגם אותה פתחתי כאן באבו דאבי אז אני מקווה שגם הפעם התוצאה תהיה זהה".

היום נפתח גם הסיבוב הראשון של גביע הופמן, טורניר הראווה היוקרתי באוסטרליה, כאשר הנבחרת המארחת נוצחה 2:1 על רומניה. במשחק הראשון גברה סוראנה קיסטאה על סמנטה סטוסור 6:3, 4:6, 3:6. לאחר מכן עלו הגברים, כאשר המדורג 1 בעולם לשעבר, לייטון יואיט, הישווה את התוצאה ל-1:1 בזכות ניצחון דרמטי על ויקטור האנסקו 6:3, 3:6, 6:7. למשחק המכריע עלו שני הזוגות, כאשר הרומנים ניצחו 5:7 ו-1:6.

"לא ממש שיחקתי במשך שלושה חודשים, כך שהמשחק הראשון תמיד הולך קשה", אמר יואיט בסיום. "ויקטור היכה את הסרבים שלו מאוד קרוב לקווים מה שהקשה עליי להיכנס לקצב אבל השתפרתי ככל שהמשחק נמשך". את הדברים הוא אמר כמובן לאחר הניצחון שלו, אבל לפני ההפסד לנבחרת הרומנית. ביום ראשון יתקיים משחקן של ספרד (מריה חוזה מרטינז סאנצ'ז וטומי רוברדו) וארצות הברית (מלאני אודין וג'ון איסנר).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully