וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה ניצחה 0:1 את הפועל חיפה

דרבי חיפאי אגרסיבי ורווי עבירות הסתיים עם ניצחון מינימלי של האלופה על הקבוצה של דורה, הודות לשער של אייל גולסה (33)

המתח שנבנה בהדרגתיות בשבועיים האחרונים, האווירה הססגונית בקרית אליעזר מצד קהלי שתי הקבוצות וההבטחות של השחקנים - הכל הזכיר את משחקי הדרבי הגדולים שידעה העיר חיפה בשנות ה-90 ועוד קודם לכן. רק שמאז הבדלי הרמות הלכו וגדלו, ומכבי חיפה נמצאת מספר דרגות מעל הפועל חיפה, גם כשזו מגיעה נחושה ומלאת מוטיבציה כפי שעלתה הערב (שני). הירוקים שרדו 90 דקות אגרסיביות ורוויות תיקולים מצד האדומים, כבשו שער נהדר מרגלי המצטיין אייל גולסה וניצחו 0:1. מכבי חיפה חוזרת להוליך ביתרון של תשע נקודות בפסגה, וחותמת סיבוב ראשון פנטסטי עם 14 ניצחונות ב-15 משחקים.

אייל גולסה שחקן מכבי חיפה (ימין) עם בירם כיאל. ברני ארדוב
ככה ייעשה לאיש. כיאל עם הכובש גולסה/ברני ארדוב

הסטטיסטיקה לפיה לא ניצחו את מכבי בדרבי מאז 2001 והפסידו בכל ששת המפגשים בעונות העלייה הקודמות, גרמה לשחקני הפועל חיפה לעלות למגרש בטירוף, ובכל עת שניים מהם עטו על כל כדור והבהילו את יריביהם בירוק. באותן דקות קשה היה לחזות בכדורגל, כאשר המשחק הופסק ללא הרף ושחקני מכבי חיפה התמקדו בהפניית תלונות לשופט אלון יפת. הנפגע העיקרי מתיקולי האדומים היה אייל גולסה, אבל הכישרון הצעיר של מכבי חיפה הפגין משחק מצוין, היה מעורב בהתקפות המסוכנות, הבקיע שער מרשים (33) ובעיקר עבד קשה וחילץ לא מעט כדורים בחלק האחורי.

ערן לוי, שכל כך רצה להוכיח לאוהדי מכבי חיפה, שלח בעיטה אחת לעננים בסביבות הדקה ה-40, וכשהכוכב שלה מתקשה לנפק פעולות חיוביות אין להפועל חיפה יותר מדי מה להציע, בטח כשמלפניו נמצא ירו בלו הגמלוני. המשחק התחמם במהלך המחצית השנייה עם תיקולים הדדים ועימותים מיותרים ורבי משתתפים (בסופו של דבר גם אדום אחד ליוסי דורה), אך זהות המנצחת כלל לא הוטלה בספק.

מכבי חיפה, גם ביום בינוני בו שחקניה בעיקר מקווים לסיים את 90 הדקות כשהם בריאים ושלמים, הפגינה עליונות טכנית מול יריבה אדומה ונלהבת, אך נטולת משחק התקפי מסודר. הפועל חיפה ממתינה מינואר 2001 לניצחון בדרבי העירוני, ולצערם של אוהדיה תמשיך לחכות. מכבי חיפה חותמת סיבוב ראשון נהדר למרות יכולת לא משכנעת הערב, ועכשיו אלישע לוי צריך למנוע נפילת מתח ובעיקר לקוות כי שחקניו יצאו מהדרבי ללא פגע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

מהלך המשחק

דקה 3: לוי שלח את בלו בכדור ארוך, קינן ומסיללה הסתבכו בהרחקה ודוידוביץ' יצא רע, אבל ברגע האחרון מסיללה מנע מבלו לכבוש.

דקה 7: גולסה פרץ מימין והעביר כדור רוחב, ליפנייה הרחיק רע וכיאל עט על הריבאונד ומהאוויר ירה מ-16 מטרים כדור שחלף סמוך לקורה.

דקה 19: קטן הפתיע עם בעיטה מזווית אלכסונית, אבל בן שנן היה במקום וקלט.

דקה 33: גול! מכבי חיפה יצאה למתרפצת. משומר שלח קטנה בין רגלי של טרטצקי לגולסה, וזה הפציץ בימין מ-12 מטרים לפינה הרחוקה של בן שנן. שער נפלא של גולסה אחרי חצי שעה מרובת עבירות, 0:1 למכבי חיפה.

דקה 56: כיאל הגביה כדור חופשי, קטן נגח ראשון וארבייטמן עם נגיחה שנייה מצא את הידיים של בן שנן.

דקה 62: קטן הגביה מימין, ארבייטמן התגנב בין שני שחקני הגנה אדומים ונגח מחמישה מטרים סמוך לקורה.

דקה 69: מסיללה הגביה לרחבה, רואש הרחיק למרכז וקטן הפציץ מהאוויר מעל השער.

דקה 90: יוסי דורה ביצע עבירה על אייל גולסה וראה צהוב שני. הפועל חיפה בעשרה שחקנים לתוספת הזמן.

דקה 90+2: הגיע הזמן שגם דוידוביץ' יעבוד. טרטצקי דהר בשאמל והגביה לבלו, שנגח חזק למרכז ולידיו של השוער.

הרכב הפועל חיפה: גליל בן שנן, חי בן לולו, סביטי ליפנייה, אושרי רואש, אייל טרטצקי, יוסי דורה (הורחק, 90), בריאן חרסיסיץ', רן אבוקרט (אמיר אבו ניל, 77), הישאם כיוואן (עדן בן בסט, 73), ערן לוי, ירו בלו.

הרכב מכבי חיפה: ניר דוידוביץ', אייל משומר, דקל קינן, ז'ורז'ה טשיירה, פיטר מסיללה, בירם כיאל (גוסטבו בוקולי, 87), ג'ון קולמה, אייל גולסה, יניב קטן, שלומי ארבייטמן (מוחמד גדיר, 78), ולדימיר דבאלישווילי (ליאור רפאלוב, 62).

שחקני מכבי חיפה חוגגים עם הקהל. ברני ארדוב
חיפה עדיין ירוקה. אוהדי מכבי חיפה והשחקנים/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully