וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכישלון לא יתום

28.12.2009 / 15:23

ליגות העל של אירופה בפגרה, אבל ענבל מנור בשיא הכושר ובמקום ה-11 של המחזור, קבלו את 11 הפלופים של חצי העונה

הם תפסו את הכותרות במעברים מפוצצים. עלו הרבה, חלקם אפילו יותר מדי, כסף ולא סיפקו את הסחורה. הבטיחו הרים וגבעות ולא קיימו דבר. רגע לפני פתיחת חלון ההעברות שהמנהלים הספורטיביים ברחבי היבשת חוזרים לפעילות הענפה של חלון ההעברות, וואלה! ספורט מגישה לכם את מיטב הכישלונות של הקיץ. נבחרת שמורכבת כולה מההעברות היקרות, המוגזמות והגרועות של הקיץ האחרון בליגות הבכירות של אירופה. נבחרת הפלופים.

שוער

חואן פאבלו קאריסו – סראגוסה

שוער נבחרת ארגנטינה היה מועמד רציני לנבחרת זו כבר בשנה שעברה, עת גילה יכולת מביכה לאחר שנרכש על ידי לאציו תמורת 7.5 מיליון יורו. בקיץ, החליטו באולימפיקו לשלוח את השוער לעונת השאלה בסראגוסה בתקווה שבספרד הוא ירגיש בבית ויציג את היכולת המוכרת מימיו בריבר. אלא שקאריסו של השנה רק הולך ומידרדר. השוער בן ה-25 פשוט לא מצליח להתאקלם בכדורגל האירופי ומעמדו נמצא בנסיגה. שמונה הופעות עלובות (כולל שישייה בקאמפ נואו) הספיקו למאמן להחזיר את האפודה ללופז ואלחו הוותיק. גם דייגו מראדונה לא יכול היה להתעלם מהיכולת שמציג השוער שלו וניפה אותו מהרכב האלביסלסטה.

הגנה

מגן ימני: גלן ג'ונסון – ליברפול

שני קריטריונים בסיסיים עומדים במרכזו של הפלופ: מחיר מופרז ויכולת גרועה. שני אלה הופכים את ג'ונסון לפלופ האולטימטיבי. ג'ונסון ידע שנים רעות מאוד בצ'לסי. אמנם מניותיו היו בעלייה אחרי עונה מוצלחת בפורטסמות, אבל שום דבר לא מצדיק תג מחיר של 18.5 מיליון ליש"ט. במיוחד לאור תקציב הרכש המוגבל (יחסית) שקיבל רפא בניטז. ג'ונסון החליף את ארבלו ארבלואה ועל פי יכולתו עד כה, הוא עוד צפוי להיכנס להיסטורית ההעברות הגרועות בפרמיירליג. בניטז גילה מה שבעצם היה ידוע לכל – ג'ונסון לוקה בסגירה ההגנתית ולמרות המהירות, לא מספק את הערך המוסף בהתקפה. בטח את הערך המצופה משחקן שעלה 18.5 מיליון ליש"ט.

בלם: ג'וליאן לסקוט – מנצ'סטר סיטי

כסף הוא ממש לא הבעיה באיסטלנדס. מארק יוז רצה את לסקוט? אין בעיה. אברטון לא רוצה למכור? לכל אחד יש מחיר ו-24 מיליון ליש"ט ריככו את הטופיז אחרי שבועות ארוכים של מו"מ. לסקוט, אפילו לא הבחירה השלישית של קאפלו לנבחרת, נותר עם הר של ציפיות להצדיק את המחיר המופר ששולם עליו. ההופעות הראשונות לימדו על העתיד לבוא. שיתוף הפעולה עם קולו טורה לא סיפק את הסחורה והסיטי של השנה סופגת כמו קבוצת תחתית. הנחמה היא שאם לסקוט ימשיך להיראות כך, שייח מנסור והחברים יפתחו שוב את הארנק. כסף, כבר אמרנו, ממש לא חסר שם.

בלם: חואניטו – אתלטיקו מדריד

שום נבחרת פלופים אינה שלמה בלי נציג של אתלטיקו מדריד, מועדון שמקפיד לשמור על מנטרה קבועה – ציפיות בשמיים והתרסקות בשלב מוקדם של העונה. גם הקיץ, כמו בכל קיץ, החליטו בקלדרון ללכת על חיזוק ההגנה. לשם כך הביאו את חואניטו בן ה-33, הסמל הגדול של בטיס. אחרי 15 מחזורים, הקולצ'ונרוס שקועים עמוק בתחתית וסיימו קמפיין מביך בליגת האלופות. חואניטו, בלם נבחרת ספרד, נדבק בקללת הקלדרון ונראה נורא. למזלה של אתלטי, יש לו ניסיון בקרבות נגד הירידה.

מגן שמאלי: עלי סיסוקו – ליון

המגן הצרפתי של פורטו היה אחד השמות החמים של הקיץ. מילאן כבר הודיעה על רכישתו תמורת 15 מיליון יורו, אך ביטלה את ההסכם בשל פגם שהתגלה בבדיקות הרפואיות. ליון אמרה תודה וקפצה על המציאה. סיסוקו נכנס לעמדה של פאביו גרוסו (עוד פלופ רציני) שעבר ליובנטוס ועד כה מדובר באחת ההעברות המאכזבות בצרפת. המגן בן ה-22 לא מרשים, בלשון המעטה. בתום הסיבוב הראשון, ליון, למרות סכומי העתק שהוציאה בקיץ, רחוקה 13 נקודות מהאלופה בורדו. אלא שבעוד שאר שחקני הרכש עושים פחות או יותר את העבודה, סיסוקו מסמל את העונה המאכזבת.

קישור

פליפה מלו – יובנטוס

אחרי שנתיים בהן החזיק בתואר הכי מפוקפק בכדורגל האיטלקי, נושל ריקרדו קווארסמה מתואר "פח הזהב" המוענק לשחקן הרכש הגרוע ששיחק בסריה A. מלו הוא האכזבה הגדולה של יובה העונה. אחרי עונה גדולה בפיורנטינה, הביאנקונרי שילמו 21 מיליון יורו תמורת הברזילאי בציפייה שינהיג את הקישור האחורי, אבל החיבור פשוט לא עובד. באחד המשחקים האחרונים הוחלף מלו בדקה ה-32 וספג שריקות בוז צורמות מהקהל. ביובה טוענים כי הקשר לא הסתגל לשיטת המשחק של צ'ירו פרארה וקרס מעומס הציפיות ואילו מלו סבור שפרארה לא משתמש בו נכון. מה שבטוח, הזיווג בין הצדדים לא יחזיק עוד זמן רב.

אלברטו אקווילני – ליברפול

אחרי שאיבד את צ'אבי אלונסו, המנוע שהוביל אותו לעונה המוצלחת אשתקד, ידע בניטז כי אסור לו לפספס בעניין המחליף. הוא פינה את מרבית התקציב לשחקן בעמדה זו, לא הסכים להתפשר ובכל זאת, הלך על אקווילני – בידיעה כי יהיה כשיר רק חודשיים לאחר פתיחת העונה. 20 מיליון יורו שילמה ליברפול על קשר פצוע ששיחק עד כה רק ארבע פעמים בליגה. ההחלטה התמוהה של בניטז להפקיר את אחת העמדות החשובות במגרש עלתה לו בעונה כולה. אקווילני, כשיחלים, יצטרך להתמודד מעתה גם עם תג הכישלון. ובניטז? אם היינו צריכים לבחור מאמן לנבחרת הזו, התפקיד היה שלו.

אלכסנדר חלב – שטוטגרט

השנה הרעה בברצלונה הביאה את הקשר הבלארוסי להסכים לשנת השאלה במקום בו ביצע את הפריצה, לפני השנים הנפלאות בארסנל. אלא שהמעבר הרומנטי לא הוכיח את עצמו. אחרי חצי עונה בבונדסליגה ובצ'מפיונס המאזן של חלב עומד על אפס שערים, אפס בישולים ותרומה אפסית לקבוצה הכי מאכזבת בגרמניה העונה. היכולת העלובה של חלב סידרה לו בחירה ל-11 הגרועים של הסיבוב הראשון בכמה כלי תקשורת בגרמניה. גם בברצלונה לא מתגעגעים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

התקפה

לוקאס פודולסקי – קלן

אי שם בחודש ינואר הרים פודולסקי טלפון ליוגי לאו ושאל אותו האם מעבר חזרה לקלן יפגע במעמדו בנבחרת. המאמן הבטיח שלא והחלוץ סגר על חזרה הביתה בקיץ. פודולסקי רצה להאמין שהשיבה לקלן אחרי שלוש שנים רעות בבאיירן מינכן תעזור לו לפרוץ ולשדרג את מעמדו. גם קלן קיוותה שההשקעה בסך 10 מיליון יורו תעזור לה לחזור לצמרת. בינתיים, האכזבה היא מרה והדדית. פודולסקי כבש רק שער אחד בחצי עונה וקלן סיימה סיבוב בתחתית. ואם לשפוט לפי חצי העונה הראשונה, גם יוגי לאו יצטרך לשקול מחדש את הבטחתו בקרוב.

רודריגו פלאסיו – גנואה

בגיל 27 יצא הקיץ רודריגו פלאסיו לראשונה את גבולות ארגנטינה אחרי שנים של שמועות וציפייה למעבר גדול. הכיוון היה גנואה, הפתעת העונה שעברה בסריה A, שהשקיעה כספים במטרה לתפוס את המקום הרביעי. מפלאסיו, אחד מכוכבי בוקה בשנים האחרונות, ציפו שייכנס לנעליו הגדולות של דייגו מיליטו. אלא ששום דבר ביכולת של פלאסיו לא מזכיר ולו במעט את בן ארצו, שקורע רשתות באינטר. פלאסיו סובל מקשיי קליטה באיטליה ומציג יכולת חלשה העונה, שסידרה לו מקום של כבוד על הספסל ליד פלופ אחר – הרנן קרספו המתוסכל.

קלאס יאן הונטלאר – מילאן

מה עשתה מילאן עם 65 מיליון היורו שקיבלה על קאקה? לא הרבה. הרוסונרי חיפשו במשך כל הקיץ חלוץ ברמה גבוהה, פנטזו על השמות הגדולים ביבשת, אך הצליחו לצרף רק את הצייד, שעלה 15 מיליון יורו. הונטלאר, פעם ילד פלא והיום כבר בן 26, הגיע אחרי חצי עונה בינונית מאוד בריאל מדריד שם שמחו מאוד להיפטר מההולנדי. אלא שגם הפסימיים הגדולים התקשו לחזות את הנפילה. הונטלאר הפך במילאן לשחקן לא רלוונטי. הוא ממעט לשחק, לא נספר על ידי לאונרדו והתרומה שלו מסתכמת בצמד ניצחון בקטאניה. במילאנו מחפשים לצייד קבוצה חדשה. המחיר לא צפוי להיות גבוה במיוחד.

שווים אזכור

מרקו אמליה (גנואה) – פעם סומן כיורש של בופון

יורי ז'ירקוב (צ'לסי) – אנצ'לוטי לא סופר אותו

שונסוקה נקאמורה (אספניול) – נער פוסטר

דייגו (יובנטוס) – עיין ערך פליפה מלו

סטיוארט דאונינג (אסטון וילה) – הרבה כסף, הרבה פציעות, מעט ת'כלס

אובפמי מרטינס (וולפסבורג) – עבר זמנו

רוקה סנטה קרוז (מנצ'סטר סיטי) – ככה מבזבזים 17 מיליון ליש"ט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully