וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

”לא יכול להיות שככה נראינו במשחק הכרעה”

28.12.2009 / 10:04

למה לעשות עבירה על ברנר? איפה האנטר? ומה יהיה עם גודס במאני טיים? הפועל ירושלים מנסה לעכל את ההדחה מהגביע

מגד גוזני

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

אחרי הניצחון בגמר גביע ווינר על מכבי תל אביב בתחילת העונה, הכריז קפטן הפועל ירושלים, יובל נעימי, כי כעת תנסה הקבוצה להשיג את שלושת התארים הנוספים שעל הפרק. אלא שאפילו נעימי עצמו בוודאי לא שיער שהמסע של הקבוצה מהבירה בגביע המדינה ייעצר כבר בשמינית הגמר. בטח לא מול העולה החדשה מנתניה, ועל אחת כמה וכמה לא במלחה. שחקני ירושלים לקחו את ההפסד בצורה קשה ויצאו אמש (ראשון) מהאולם מאוכזבים, בעוד בצד השני של המסדרון שחקני נתניה חגגו את ההפתעה הגדולה של גביע המדינה העונה. מאמן האדומים, גיא גודס, יעניק לשחקניו יומיים חופש, לאחריהם תשוב הקבוצה להתאמן לקראת משחק היורוקאפ החשוב שאלואי בשבוע הבא.

"לא יכול להיות שהקבוצה נראית ככה במשחק הכרעה", אמרו הבוקר מקורבים להנהלת הקבוצה. "האדישות בהתחלה והעובדה שנתניה, שהיא קבוצה עם חצי מהתקציב שלנו, נראתה הרבה יותר טוב מאיתנו, מראה על הכנה לקויה, אולי אפילו יהירות מצד השחקנים, ממש כמו שהורגש לפני התבוסה בזאדאר. במקום לגמור את המשחק כשהובלנו 6, שוב הייתה הסתבכות מיותרת".

גם על ההחלטה לבצע עבירה על שמוליק ברנר, 8 שניות לסיום ביתרון נקודה, העבירו גורמים בעמותת הקבוצה ביקורת: "גודס הביע במהלך הזה חוסר אמון בהגנה שלו. למה לשים את הביצים על ההתקפה כשאתה מוביל מלכתחילה? היו לנתניה עוד שתי עבירות לתת, זה היה לא חכם. מתחילת העונה רואים שיש שחקנים בקבוצה שלא יכולים לשמור על עמוד תאורה, וגיא ראה את זה, אבל לא יכול להיות שלא מצליחים לשפר את זה בשלושה חודשים".

ברנדון האנטר, שמאז התקרית בה בילה בפאב ירושלמי עד לשעת לילה מאוחרת בלילה שלפני המשחק מול ברק נתניה בליגה ממעט לקבל דקות, ממשיך להיראות מתוסכל בקצה הספסל. "כל הזמן אומרים שהאנטר לא מתאים, שהוא קטן לאירופה, אבל זה לא שלא ידעו את זה מראש, כבר שנתיים עוקבים אחריו. גודס החליט בכל זאת להביא אותו, ועכשיו אומרים שהוא לא פוגע. לא ראיתי שחקן שהצטיין מהספסל אף פעם, הוא פשוט לא מקבל דקות, אז קשה מאוד להצליח בלי לשחק", הוסיף אותו גורם בקבוצה.

גם אם יחליטו בירושלים לחתוך את האנטר (מה שעדיין לא עומד על הפרק), ההחלטה להביא שחקן נוסף תקרב את הקבוצה למספר הזרים המקסימלי שמותר למועדון להביא בליגה. בקבוצה לוקחים בחשבון אפשרויות לפציעות, לכן לא ממהרים לבצע שינוי בשלב זה.

גודס במאני טיים

ההפסד של ירושלים לנתניה היה עוד הפסד בשורת ההפסדים של הקבוצה במאני טיים, אך מעבר לכך, אם מסתכלים על הקריירה הקצרה של המאמן גיא גודס, אפשר לראות תופעה מדאיגה במשחקים שנקראים בשפת ה-NBA, משחקי "Win Or go Home". מי שמביט על חצי הכוס המלאה יכול למצוא בה שתי זכיות בגביע ווינר, הטורניר הרשמי של פתיחת העונה (טורניר שבירושלים לא מכוונים אליו כמטרה עיקרית בפתיחת העונה), עוד ניצחון על מ.כ גבעת שמואל החלשה ברבע גמר גביע המדינה בעונה שעברה, וניצחון על גליל עליון בעונת 2004/5 ברבע גמר הגביע במשחק דרמטי. לא הרבה מעבר לכך.

בפתיחת קריירת האימון של גיא גודס, במכבי ראשון לציון באמצע עונת 2004/5, הוא הוביל את הקבוצה לחצי גמר גביע המדינה, אחרי שעבר את הסיבובים המוקדמים שנערכו בשיטת שני משחקים. בחצי גמר המפעל הודחו הכתומים מול מכבי תל אביב. בעונה שלאחר מכן הוביל גודס את ראשון לציון לעונת שיא, ולהופעה בחצי גמר הפיינל פור, אך שם כשל מול הפועל ירושלים, לה הפסיד באותה עונה בכל ארבעת המפגשים.

אחרי שעזב את תפקיד עוזר המאמן במכבי תל אביב, קיבל בעונה שעברה גודס את הפועל ירושלים. המאזן במשחקי ההכרעה? שלושה משחקים, שלושה הפסדים. ההפסד הראשון היה בשלב הבתים של היורוצ'אלנג', כשניצחון אפשרי על אודלנבורג בחוץ היה מעלה את ירושלים לשלב השני, אך הקבוצה כשלה והפסידה 79:70. בחצי גמר הגביע היה זה משה מזרחי ממכבי חיפה שעם סל על הבאזר שלח את גודס וירושלים הביתה, ובחצי גמר הפיינל פור איבדה הקבוצה יתרון גדול ברבע הרביעי, בדרך להפסד בהארכה לאותה חיפה. העונה כבר הספיק גודס להפסיד במשחק ההכרעה הראשון שלו, לברק נתניה בגביע המדינה. זו גם היתה הפעם הראשונה בקריירה שלו שגודס רושם באולמו הביתי הפסד במשחק מכריע. בקצב הזה, ייתכן והתואר הראשון שירושלים לקחה העונה, יהיה גם האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully