וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: מכאן אין דרך חזרה

26.12.2009 / 14:46

שני מחזורים לסיום, וכל מתמודדת לפלייאוף חייבת להיאחז בסיכוי. דנבר בפילדלפיה, הג'טס באינדי, מינסוטה בשיקגו

במידה מסוימת, קצת חבל על הניצחון של סן דייגו בנשוויל, שסילק את טנסי ממועמדות לפלייאוף ומהאפשרות להפוך לקבוצה הראשונה בהיסטוריה שתגיע לינואר אחרי פתיחה של 6:0. מצד שני, הטייטאנס הם מיקרוקוסמוס לעונת ה-NFL הנוכחית - מחצית ראשונה צפויה וכמעט משעממת, מחצית שניה הפכפכה ומרתקת. ועכשיו, יש לנו עוד שני מחזורי משחקים כדי לראות איך מתחבר הפאזל המסובך לפלייאוף.

המדור סגר את השבוע הגרוע ביותר שלו - שישה ניחושים ב-15 משחקים, ועם 133 מ-224 ירד שוב אל מתחת לקו ה-60 אחוז - 59.4 מאכזב. ועכשיו, בואו נראה מה מכינות לנו הרשתות.

כריס ג'ונסון שחקן טנסי טייטאנס. John Russell, AP
קצת חבל שכריס ג'ונסון והטייטאנס לא יהיו בפלייאוף, אבל הם לפחות סיפקו מתח לאורך העונה/AP, John Russell

METV:

20:00: פיטסבורג - בולטימור

23:15: פילדלפיה - דנבר

FOX:

20:00: ניו יורק ג'איינטס - קרוליינה

ESPN:

3:20, בין ראשון לשני: וושינגטון - דאלאס

3:30, בין שני לשלישי: שיקגו - מינסוטה

ג'יימס הריסון שחקן פיטסבורג סטילרס. Al Bello, GettyImages
למרות הכל, לג'יימס הריסון והסטילרס יש סיכוי להגיע שוב לסופרבול/GettyImages, Al Bello

מי יבעט בדלי הפעם? (שעה ראשית: 20:00)

ניו אינגלנד (5:9) - ג'קסונוויל (7:7)

אחרי הניצחון בבפאלו, כל שהפטריוטס צריכים כדי להבטיח את ראשות ה-AFC מזרח הוא לשמור על מאזן ביתי נקי מהפסדים העונה. מזג האוויר החורפי עשוי לעזור להם, כמו גם העובדה שהג'אגוארס מסתמכים על מוריס ג'ונס-דרו ולא גילו יותר מדי אופי. מצד שני, המשחק של טום בריידי והתקפתו לא מעורר השראה, וניו אינגלנד לא מצליחה לסגור משחקים כמו שצריך. הג'אגוארס חייבים ניצחון ועוד כמה קומבינציות כדי להישאר בתמונת המאבק. פרד טיילור, שהחמיץ את מרבית משחקי הפאטס העונה בגלל פציעה בקרסול, בסימן שאלה ועשוי לשחק מול הקבוצה שבה בילה את כל הקריירה עד 2009.

התחזית: ניצחון לניו אינגלנד


סינסינטי (5:9) - קנזס סיטי (12:3)

ההפסד הכואב בסן דייגו מנע מהבנגאלס להבטיח את אליפות ה-AFC צפון, כשניצחון על הצ'יפס יעשה זאת. הבנגאלס לא אמורים להיתקל בקשיים מול ההגנה החדירה של האינדיאנים, כשמי שישמח לקבל נשיאות הוא לארי ג'ונסון, אקס-קנזס סיטי ששוחרר ממנה במהלך העונה. מרווין לואיס ושחקניו ראו את הפנצ'ר של דנבר מול אוקלנד, ויודעים שאסור להיקלע לתסבוכת מיותרת. אגב, פיטסבורג עשויה לעשות את העבודה לטיגריסים בכל מקרה עם ניצחון על בולטימור.

התחזית: ניצחון לבנגאלס


גרין ביי (5:9) - סיאטל (9:5)

לאחר חמישה ניצחונות רצופים נעצרו הפאקרס על ידי בן רות'לסברגר ופיטסבורג, ועכשיו ניצבת בפניהם סכנה קלה של הדחה מהפלייאוף. קלה, כי ניצחון ב"למבו פילד" הקפוא יקנה להם את כרטיס הוויילד קארד. לסיהוקס אין על מה לשחק, הם פשוט רוצים להיות ספוילרים.

התחזית: והם לא יצליחו. ניצחון לפאקרס

לארי ג'ונסון שחקן סינסינטי בנגאלס. AP
לארי ג'ונסון יקבל הזדמנות לחגוג מול הקבוצה שזרקה אותו באמצע העונה/AP

פיטסבורג (7:7) - בולטימור (6:8)

שתי היריבות השנואות ישמחו לסיים האחת את השניה של העונה, מה שאכן צפוי לקרות לאחר ההכרעה. הסטילרס בטוח יהיו בחוץ במקרה של הפסד, הרייבנס עשויים לשמור על סיכוי קלוש, אבל גם להם מומלץ לנצח. דבר אחד בטוח: בולטימור פוגשת פיטסבורג אחרת מזו שראתה בגמר ה-AFC בשנה שעברה, ללא טרוי פולמאלו ובלי הגנת פלדה משמעותית. מצד שני, היא גם תשחק נגד בן רות'לסברגר ולא מול דניס דיקסון, שכמעט הפתיע אותה במשחק שעבר.

התחזית: ניצחון לרייבנס


ניו יורק ג'איינטס (6:8) - קרוליינה (8:6)

להוציא את עונת 2007 הקסומה, הג'איינטס פיתחו מנהג של בעיטה בדלי בשנים האחרונות, והפנת'רס, עם מאט מור במקום ג'ייק דלהום שסיים את העונה, הם בדיוק הקבוצה שעשויה לעזור להם לעשות את זה שוב. אבל איליי מאנינג נמצא בתקופה טובה, ומול הקהל הביתי במדולנדס, הענקים יודעים שאין להם ברירה, כי הפסד יגרום להם לצאת מהמשחק. מור, מבחינתו, יודע שמשחק טוב יכניס אותו לתוכניות של קרוליינה לעונה הבאה.

התחזית: ניצחון לג'איינטס


ניו אורלינס (1:13) - טמפה ביי (12:2)

ההפסד לדאלאס חיסל את השאיפה של הסיינטס לעונה מושלמת, ואולי טוב שכך, כי מעתה יהיה הראש שלהם בפלייאוף. למרות ההפסד הזה, ניו אורלינס עדיין צריכה רק ניצחון אחד כדי להבטיח ביתיות לאורך הפלייאוף, והשחקנים של רחים מוריס, שחזרו עם ניצחון נאה מסיאטל בשבוע שעבר, לא אמורים להקשות עליה.

התחזית: ניצחון לסיינטס

ברנדון ג'ייקובס שחקן ניו יורק ג'איינטס. AP
לא לבעוט בדלי, במטותא. ברנדון ג'ייקובס והג'איינטס צריכים להימנע מתקלה ביתית מול קרוליינה/AP

מיאמי (7:7) - יוסטון (7:7)

לו רק היו הדולפינס משלימים את הקאמבק בנשוויל בשבוע שעבר, הם היו חזק מאוד בתמונת אליפות ה-AFC מזרח, כשכעת הם יודעים שרק נס יקנה להם את הבית בפעם השניה ברציפות. לשתי הקבוצות יש עדיין סיכוי רזה במיוחד להגיע לפלייאוף, כשגם ניצחון לא יגדיל אותו בהכרח. הליינבקר בריאן קושינג בסימן שאלה במיאמי, שתצטרך לעצור את הקטר אנדרה ג'ונסון.

התחזית: ניצחון לטקסאנס


אטלנטה (7:7) - בפאלו (9:5)

הגענו למשחקי הגארבג'. למרות הניצחון על הג'טס, הפאלקונס הודחו מתמונת הפלייאוף בשבוע שעבר, ומאט ריאן, שצפוי לפתוח, ינסה רק לשפר את הסטטיסטיקה בעקבות עונה עגומה. בבפאלו סיים טרנט אדוארדס את העונה, ריאן פיצפטריק ימשיך לקבל אשראי.

התחזית: ניצחון לפאלקונס


קליבלנד (11:3) - אוקלנד (9:5)

הריידרס היו הוויילד קארד של השבוע שעבר, עם ניצחון בדנבר שסיבך את כל תמונת ה-AFC. הבראונס השיגו ניצחון ב"ארוהד" על קנזס סיטי, ויכולים להשלים שלושה ברצף, כדי לחתום בטעם טוב עונה זוועתית.

התחזית: ניצחון לקליבלנד

ריקי וויליאמס שחקן מיאמי דולפינס. AP
ריקי וויליאמס והדולפינס חייבים לנצח, וגם אז, לא בטוח שהסיכויים עדיין יהיו שם/AP

לשבור את המסורת השלילית (שעה ראשית: 23:05-23:15)

פילדלפיה (4:10) - דנבר (6:8)

האיגלס נראים כרגע כקבוצה המאיימת ביותר ב-NFC, ולאחר שהבטיחו מקום בפלייאוף, ניצחון נוסף ב"לינקולן פייננשל" עשוי לסגור גם את סיפור ה-NFC מזרח (רק אם דאלאס תפסיד בוושינגטון). מצד שני, לדנבר אין ברירה, ולאחר ההפסד הביתי לאוקלנד, יודע ג'וש מקדניאלס שהפסד נוסף יגרום לסרטים אצל אוהדי הקבוצה, שבכל דצמבר בשנים האחרונות מגיעים אל הבאר ולא שותים. בריאן דוקינס יפגוש את חבריו לשעבר, ויתמודד עם דשון ג'קסון המצוין ובריאן ווסטברוק, שחוזר מזעזוע מוח שהשבית אותו בחודש האחרון.

התחזית: ניצחון לאיגלס


אריזונה (5:9) - סט. לואיס (13:1)

הקרדינלס כבר בפלייאוף, כרגע במקום הרביעי בדירוג, וכדי לסייע לגורלם להתקדם, הם צריכים לנצח את הקבוצה הכי חלשה בליגה על פי המאזן. המפגש הקודם לא היה קל עבור אריזונה, שאיבדה את קורט וורנר בשל זעזוע מוח וניצחה בקושי. הקוורטרבק הרוקי קית' נול ימשיך לפתוח בסט. לואיס, וינסה להעלות את מניותיו בקבוצה לקראת העונה הבאה.

התחזית: ניצחון לקרדינלס


אינדיאנפוליס (0:14) - ניו יורק ג'טס (7:7)

האם הקולטס יסגרו את העונה הזו על מאזן מושלם? בעוד 120 דקות של משחק נדע, ובינתיים ייתקל פייטון מאנינג במשוכה הגנתית לא פשוטה - הגנת הג'טס, בראשות מגן הפינה המצוין דארל ריוויס. ואולם, טובים ככל שיהיו ריוויס וחבריו, הקריאות ההתקפיות התמוהות של בריאן שוטנהיימר והזרוע הלא מאופסת של מארק סאנצ'ז צפויות להיות בעוכריהם, במשחק מול יריבה עדיפה בהרבה. לאחר שאנתוני גונזאלס סיים את העונה, הקולטס ישחקו גם ללא התופס פייר גארסון.

התחזית: ניצחון לקולטס


סן פרנסיסקו (8:6) - דטרויט (12:2)

יש דברים שלא משתנים, כמו, למשל, העובדה שהשבועיים האחרונים של דצמבר משוחקים בדטרויט ובסן פרנסיסקו לפרוטוקול בלבד. דרו סטנטון יפתח בליונס, מה שמסמל את סוף דרכו של דאנטה קולפפר בדטרויט ואולי ב-NFL (תודה לאל).

התחזית: ניצחון לניינרס

דארל ריוויס שחקן ניו יורק ג'טס. Bill Kostroun, AP
טוב ככל שיהיה, לבד הוא לא יעצור את מאנינג. דארל ריוויס/AP, Bill Kostroun

המשימה האחרונה של וושינגטון

וושינגטון (10:4) - דאלאס (5:9) - 3:20, בין ראשון לשני

הקאובויס עשו היסטוריה קטנה בשבוע שעבר, כשמנעו מהסיינטס עונה מושלמת, אבל מבחינתם השמחה רחוקה מלהיות מושלמת. בעיקרון, דאלאס תהיה בפלייאוף במקרה שתנצח והג'איינטס יפסידו, אבל אם הענקים ינצחו, הקאובויס לא יהיו בפנים אפילו במקרה של ניצחון במרילנד. וושינגטון תשמח למנוע מהבוקרים כל מחזה של שמחה בכל מקרה.

התחזית: בהכירנו את המאניה-דיפרסיה של הקאובויס, נהמר על הרדסקינס


שיקגו (9:5) - מינסוטה (3:11) - 3:30, בין שני לשלישי

לכאורה, לא משחק מדהים, אבל יהיו לו השלכות לא מעטות על המשך העונה של הווייקינגס. הפסד נוסף של מינסוטה, שלישי בארבעה משחקים, יסייע להצית עוד יותר את הבעירה שאחזה בה בשבוע שעבר, עם העימות המתוקשר בין המאמן בראד צ'ילדרס לברט פארב. בסולג'רספילד, מקום שבו מעולם לא אהבו את הווייקינגס, בהחלט יחככו ידיהם בהנאה אם הלהבה הזו תגדל. השאלה היא רק אם ג'יי קאטלר יימנע ממסירות לידי היריב.

התחזית: הוא לא. ניצחון למינסוטה

מיילס אוסטין שחקן דאלאס קאובויס מדביק את דארן שארפר שחקן ניו אורלינס סיינטס. AP
ועכשיו, מיילס אוסטין ודאלאס צריכים להראות המשכיות/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully