וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: שוברים את הראש

רועי פרידמן

22.12.2009 / 9:51

התבלבלתם לאחר השבוע האחרון ב-NFL? רועי פרידמן מנסה לעשות סדר ומנתח את שוברי השוויון, שני מחזורים לסיום

ראשית, לפני שמתחילים, יש לצייר את המירוץ לפלייאוף כפי שהוא נראה כרגע ב-NFL. נתחיל ב-AFC.

1. אינדיאנפוליס (0:14)
2. סן דייגו (3:11)
3. ניו אינגלנד (5:9)
4. סינסינטי (5:9)
5. בולטימור (6:8)
6. דנבר (6:8)
--------------------------
7. ג'קסונוויל, מיאמי, ניו יורק ג'טס, טנסי, יוסטון, פיטסבורג - 7:7


NFC:

1. ניו אורלינס (1:13)
2. מינסוטה (3:11)
3. פילדלפיה (4:10)
4. אריזונה (5:9)
5. גרין ביי (5:9)
6. דאלאס (5:9)
--------------------------
7. ניו יורק ג'איינטס 6:8

דווייט פריני שחקן אינדיאנפוליס קולטס. AP
לפחות דווייט פריני והקולטס לא צריכים להתעסק בחישובים/AP

NFC

מזרח: פילדלפיה הבטיחה מקום בפלייאוף, אך מובילה על דאלאס רק במשחק אחד ולפיכך לא הבטיחה את אליפות הבית. דאלאס ניצחה השנה את האיגלס, ולכן ניצחון של הקאובויס במחזור האחרון ייתן את הבית לדאלאס. כל זה בהנחה שהג'איינטס יפסידו לפחות משחק אחד עד סוף העונה, או ששתיהן ינצחו את המשחק הבא שלהן. אם דאלאס, הג'איינטס ופילדלפיה מסיימות בשוויון (ניו יורק מנצחת את קרוליינה ובמינסוטה, פילדלפיה מפסידה לדנבר ודאלאס מפסידה בוושינגטון), שוברי השוויון הם:

1. מאזן פנימי 2:2
2. מאזן בבית: ניו יורק ופילדלפיה 2:4, דאלאס 3:3– דאלאס נופלת מהשוויון.
3. פילדלפיה אלופת הבית כי היא ניצחה פעמיים את ניו יורק, וניו יורק שנייה כי היא ניצחה את דאלאס פעמיים.

לכן, על מנת לזכות בראשות הבית כבר השבוע, חייבת פילדלפיה ניצחון והפסד של דאלאס.

צפון : מינסוטה זכתה בבית בזכות הניצחון הכפול על גרין ביי. שני נצחונות של הוויקינגס (בשיקגו במאנדיי נייט ובבית נגד הג'איינטס) מול שני הפסדים של הסיינטס יבטיחו לה את המקום הראשון ב-NFC. מצד שני, מינסוטה הפסידה לאריזונה והמאזן שלה בחטיבה כרגע פחות טוב מפילדלפיה, לכן המשימה העיקרית שלה היא לא לאבד כרגע את המקום השני בחטיבה.

דרום: ניו אורלינס הרוויחה שבוע חופש בפליי אוף. ניצחון של הסיינטס בבית נגד טמפה ביי או הפסד של מינסוטה יבטיח לסיינטס את המקום הראשון בחטיבה.

מערב: אריזונה הבטיחה את הבית. היא ניצחה, אמנם, את מינסוטה, אך המאזן שלה בחטיבה פחות טוב מזה של פילדלפיה, כך שהסיכוי שלה לזכות בשבוע החופש נמוך.

אוהד ניו אורלינס סיינטס. AP
תתעודד, לפחות שבוע חופש הרווחת. יכולת להיות במצב של דאלאס/AP

וויילד קארד

אטלנטה בחוץ, מאחר שהיא תפסיד בשוברי השוויון נגד דאלאס (הפסד במשחק ביניהן), נגד גרין ביי (מאזן בחטיבה), ונגד שתיהן (מאזן בחטיבה).

שוברי שוויון האפשריים לוויילד קארד:

גרין ביי-פילדלפיה – כרגע פילדלפיה – מאזן בחטיבה.
גרין ביי –דאלאס – גרין ביי (בזכות הניצחון במפגש הישיר)
גרין ביי-ניו יורק – ניו יורק (מאזן נגד קבוצות משותפות).

ריאן גרנט שחקן גרין ביי פאקרס. Num Y Huh, AP
כדי להימנע מכל מיני הסתבכויות, ריאן גרנט והפאקרס פשוט חייבים לנצח במשחקים הבאים/AP, Num Y Huh

AFC

שלוש אפשרויות לשוויון בבית המסובך הזה:

1. ניו אינגלנד ומיאמי. במידה שניו אינגלנד תפסיד את שני המשחקים האחרונים שלה, בבית נגד ג'קסונוויל ובחוץ נגד יוסטון, ומיאמי תנצח את שני המשחקים שנותרו לה בבית נגד יוסטון ופיטסבורג, שתיהן יסיימו עם אותו מאזן בבית (2:4), ואותו מאזן נגד יריבות משותפות (5:7). מיאמי תזכה באליפות הבית בגלל מאזן טוב יותר בחטיבה (5:7 מול 6:6).

2. ניו אינגלנד והג'טס – ניו אינגלנד תהיה אלופת הבית בגלל מאזן טוב יותר בבית (2:4 מול 4:2).

3. ניו אינגלנד, מיאמי והג'טס – מיאמי תהיה אלופת הבית בגלל מאזן פנימי בין השלוש (1:3 מול 2:2 של ניו אינגלנד ו-3:1 של הג'טס).

המשחקים שנותרו: ניו אינגלנד נגד ג'קסונוויל בבית ויוסטון בחוץ, מיאמי מול יוסטון ופיטסבורג בבית, ג'טס בחוץ נגד אינדיאנאפוליס ובבית נגד סינסינטי.

צפון: סינסינטי עדיין זקוקה לניצחון במשחק אחד לפחות מהשניים שנותרו לה, בבית נגד קנזס סיטי או בחוץ נגד הג'טס, או להפסד אחד לפחות של בולטימור, בפיטסבורג או באוקלנד, כדי לקחת את הבית.

דרום: הקולטס הבטיחו את יתרון הביתיות בחטיבה לפליי אוף.

מערב: סן דייגו הבטיחה את אליפות הבית, עדיין בעמדה לשבוע החופש.

רנדי מוס שחקן ניו אינגלנד פטריוטס עם טום בריידי. AP
עם הרבה מזל, בריידי ומוס יזכו בשבוע חופש/AP

ויילד קארד ודירוג לפליי אוף

אינדיאנפוליס הבטיחה את המקום הראשון. סן דייגו זוכה בשובר השוויון נגד סינסינטי (ניצחון במשחק במחזור האחרון), אך תפסיד בשובר השוויון נגד ניו אינגלנד, מאחר שלשתיים יש ארבע יריבות משותפות, כשבסך הכל ניצחה ניו אינגלנד במאזן המצטבר נגד קבוצות אלה. במידה שהשלוש יגיעו לשוויון, יכריע המאזן המצטבר של הקבוצות אותן ניצחה כל קבוצה. מאחר שהפטריוטס לא שיחקו נגד השתיים האחרות, המאזן שלהם בחטיבה יהיה זהה ואין לשלוש הקבוצות הנ"ל ארבע יריבות משותפות. במצב כזה הסדר יהיה – סן דייגו שנייה, ניו אינגלנד שלישית וסינסינטי רביעית, בגלל המאזן נגד יריבות משותפות (דנבר, ג'טס, בולטימור ויוסטון).

הוויילד קארד : שתי קבוצות של 6:8, ושש קבוצות של 7:7 . יש צורך לנתח שני משחקים של שמונה קבוצות – 256 אפשרויות, ואת זה לא נעשה כרגע. רק כדאי לציין כמה שוברי שוויון בולטים.

ג'טס-מיאמי – מיאמי, בזכות ניצחון כפול. בולטימור- פיטסבורג – בולטימור, כרגע, בזכות הניצחון על הסטילרס, המפגש הישיר ביניהן עשוי להכריע לטובת פיטסבורג, לה יש מאזן טוב יותר בבית. ג'קסונוויל-יוסטון – ג'קסונוויל, בזכות הניצחון הכפול. ג'קסונוויל-טנסי – ג'קסונוויל (3:3 מול 4:2 בבית). טנסי-יוסטון – טנסי (4:2 מול 5:1 בבית).

במקרה היפותטי שבו דנבר מפסידה משחק אחד ומנצחת אחד, בולטימור מפסידה לפיטסבורג ומנצחת את אוקלנד, מיאמי, ג'טס, ג'קסונוייל, טנסי, ויוסטון מנצחות את שני המשחקים שנותרו להן (לפיטסבורג נשאר משחק מול מיאמי), שובר השוויון יהיה בין דנבר, בולטימור ושתי הקבוצות הנוספות שתסיימנה במקום השני – ג'קסונוויל ומיאמי. מי שתזכה ותקבל את המקום החמישי תהיה ג'קסונוויל, בגלל מאזן טוב יותר ב-AFC. שובר השוויון הבא למקום השישי יהיה בין בולטימור, מיאמי, דנבר וטנסי (יוסטון והג'טס בחוץ), כך שבמידה שההפסד של דנבר יהיה נגד פילדלפיה, דנבר תהיה שווה למיאמי ולבולטימור בחטיבה. וטנסי תודח. מה שיכריע יהיה, כפי הנראה, מאזן ניצחונות מצטבר. אם דנבר תנצח את פילדלפיה ותפסיד לקנזס סיטי, גם טנסי תכנס למשוואה הזו. די מסובך, הייתי אומר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully