וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כספי: ”לשמור על לברון זו באמת משימה קשה”

הישראלי קלע 18, אבל סקרמנטו נעלמה ברגעי האמת והפסידה 104:117 לקליבלנד אחרי הארכה. ג'יימס סיים עם טריפל דאבל

סקרמנטו כמעט שהפתיעה הלילה (חמישי) את קליבלנד, אך בסופו של דבר נכנעה אחרי מותחן, 117:104 אחרי הארכה. עמרי כספי נתן מחצית ראשונה גדולה, עם 16 נקודות, אך בסופו של דבר הוסיף רק 2 נקודות ב-29 הדקות האחרונות, וסיים עם 18 נקודות (6 מ-15 מהשדה, 3 מ-6 מהשלוש), 6 ריבאונדים, 2 אסיסטים, חטיפה אחת, חסימה אחת ואיבוד אחד, וכל זה בשיא של 44 דקות.

הקינגס עוד יכלו לנצח במשחק, אבל טייריק אוונס לא הצליח לייצר מצב קליעה ב-13 השניות האחרונות לזמן החוקי, כשהכדור בידיו במצב של שוויון. המשחק הלך להארכה, שבו שחקני סקרמנטו כלל לא הצליחו לקלוע (0:13 לקליבלנד) וירדו מנוצחים למאזן 15:13.

אוונס היה המצטיין בשורות המפסידים עם 28 נקודות (אבל רק 1 מ-8 מהשדה בהארכה וברבע האחרון, כולל סירוב מוחלט למסור בדקות המכריעות), ג'ייסון תומפסון הוסיף 18 וספנסר הוז תרם 17 ו-12 ריבאונדים. בשורות המנצחים (8:22) היה זה לברון ששוב בלט, עם טריפל דאבל ענק שכלל 34 נקודות, 16 ריבאונדים ו-10 אסיסטים (והגנה מצוינת על אוונס בסיום), מו וויליאמס הוסיף 27 יעילות, זידרונאס אילגאוסקס הוסיף 25 (כולל שלשה ענקית בהארכה).

35 שניות לסיום הזמן החוקי טייריק אוונס השווה ל-104:104. לברון יצא להתקפה אחרונה לקאבס והחטיא מול השמירה של כספי, אוונס יכול היה לתת לקינגס ניצחון כשהכדור האחרון בידיו עם 13 שניות לסיום, אך התמזמז ואפילו לא הצליח להגיע למצב קליעה. הקבוצות הלכו להארכה, ושם, כאמור, חוסר הניסיון של סקרמנטו בלט אל מול העוצמה של לברון וחבריו.

כספי, שקיבל ברכות חמות בעברית משאקיל אוניל לפני פתיחת המשחק, רשם מחצית ראשונה מצוינת, שבה קלע 16 נקודות באחוזים טובים, אבל את הרבע השלישי פתח בצורה מבולבלת מעט ואחרי שלוש דקות הושב על הספסל עד לסיומו. עם פתיחת הרבע הרביעי חזר הישראלי לחמישייה, בדקות ההכרעה שמר על לברון ואף תרם הגנתית עם כמה ריבאונדים חשובים, אך לא היווה פקטור משמעותי בהתקפה.

בין טייריק ללברון

"הייתה חוויה מאוד גדולה", סיכם כספי את המשחק, "לשחק עם שחקנים ברמה הזאת זה תמיד מאתגר. ברבע האחרון ובדקות ההכרעה, קיבלנו כמה החלטות לא טובות, לא הצלחנו לסגור את המשחק, השריקות הגבוליות הלכו הפעם לרעתנו, ובסוף אילגאוסקאס השחיל שלשה מהפינה שגמרה אותנו. אנחנו קבוצה צעירה, ואני מאמין שבעתיד נדע לסגור את המשחקים האלו".

כספי נצמד ללברון בדקות הסיום, וסיפר על החוויה: "לשמור עליו זו משימה באמת מאוד קשה, הוא מאוד חזק ומהיר וזה הוציא ממני הרבה אנרגיה. יכול להיות שזה פגע בי בהתקפה".

מאמן הקינגס, פול ווסטפאל, אמר בסיום הדרמה: "נדמה לי שפתחנו עם החמישיה הכי צעירה אי פעם ב-NBA, והגענו למצב שיש לנו זריקה אחרונה בתום הזמן החוקי. אם הדברים היו הולכים קצת שונה, היו לנו חיוכים גדולים על הפרצוף כרגע". לגבי המהלך האחרון עצמו, אמר המאמן: "לא עשינו את התרגיל שרציתי, אבל זו לא היתה אשמת טייריק. האם הכדור היה בידיים שלו קצת יותר מדי לפעמים? כן. אנחנו רוצים שהוא יזרוק ויתקיף, אבל בצורה קצת אחרת, קצת יותר מרומזת".

אוואנס עצמו, שפספס כאמור הזדמנות פז לנצח את המשחק עם סיום הזמן החוקי, הוסיף: "לקראת סוף המשחק לברון צחק עלי ואמר, 'זה השלב בו הסופרסטארים לוקחים צעד קדימה'. הוא גדול, חזק ומהיר, ולא הצלחתי לסיים מולו. מיהרתי עם הזריקה", אמר על הזריקה האחרונה.

מנגד, ידע לברון לפרגן בחזרה לכוכב העולה, ואמר בסיום: "הוא ניסה להגיע לאן שהוא רצה על הפרקט, ואני ניסיתי להשתמש בגודל ובנסיון שלי כדי להשאיר אותו ללא נקודות, עד כמה שאפשר. הוא הולך להיות שחקן מצוין, יש להם בחור בלתי ייאמן כאן, בסקרמנטו, והם צריכים להיות מאוד נלהבים לגביו". באשר למשחק עצמו, ומה עשה את ההבדל, אמר קינגס ג'יימס: "ברבע האחרון התחלנו לשמור, וזה דבר מצוין עבורנו - להפעיל את זה מבחינה הגנתית ככה, אבל אנחנו צריכים ללמוד לעשות את זה למשך 48 דקות".

גם מאמן קליבלנד, מייק בראון, מצא זמן לפרגן לקינגס הצעירים: "זו קבוצה שהשתפרה מאוד. פול ווסטפאל עושה שם עבודה טובה, וכמובן שלטייריק אוואנס היה משחק מצוין. הגבוהים שלהם היו מצוינים, ועמרי כספי שחקן טוב", אמר בראון. "יש להם כמה כשרונות צעירים, הם משחקים קשוח וחייבים לפרגן להם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully