וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: כולן נתנו, בורדו לקחה

האלופה ניצחה בטולוז 1:2 והגדילה את הפער בפסגה אחרי שמארסיי הפסידה 2:0 לאוקזר וליון נכנעה 2:1 למונפלייה

בורדו כבר זכתה בתואר אלופת הסתיו כבר מזמן, וככל שחולפים המחזורים נראה כי אין מי שמסוגלת לתת לה פייט לאורך זמן. האלופה בורדו ניצחה הערב (רביעי) 1:2 בטולוז, אבל עוד לפני כן עשו היריבות שלה את העבודה עבורה. מארסיי הפסידה 2:0 לאוקזר בסטאד ולודרום ואיבדה את המקום השני לטובת ליל, שהמשיכה ללהוט כשהביסה 0:4 את נאנסי בחוץ. ליון איכזבה את אוהדיה עם הפסד 2:1 למונפלייה השלישית שגרר שריקות בוז וקריאות לפטר את המאמן קולד פואל. פריס סן ז'רמן יצאה מעודדת לפגרה עם 0:4 קל על גרנובל.

טולוז - בורדו 2:1

עם חמישה ניצחונות רצופים ויתרון תשע נקודות בפסגה, בורדו נראית בדרך הבטוחה לאליפות נוספת, למרות הההצהרות הזהירות של לורן בלאן. מאז עונת 1994/95, אז התחילו להעניק בצרפת שלוש נקודות עבור ניצחון, אף קבוצה לא שמטה יתרון כל כך גדול בפסגה, ואין סיבה שבורדו תהיה הראשונה. בטח כשהיא ממשיכה לנצח, גם במשחקים לא גדולים שלה, והיריבות מועדות בזו אחר זו.

משחק הדרבי הערב בטולוז דווקא נפתח רע עבור האלופה, שנכנעה כבר בדקה הרביעית לשמאלית הנפלאה של פאולו משאדו הפורטוגלי. אלא שארבע דקות לאחר מכן איזן את התוצאה מרואן שמאק, שנגח לרשת אחרי הגבהה של בנואה טרמולינאס. המשחק נראה בדרך לתיקו מוצדק, אבל בדקה ה-73 הורחק שייק מ'בנג בעקבות צהוב שני, ואת הבעיטה החופשית ניתה המחליף וונדל לרשת בעזרת הסטה של מוחמד פופאנה.


נאנסי - ליל 4:0

ההתקפה הטובה בליגה עם 33 שערים ערב המחזור כבר התחילה לחלום על ליגת האלופות. ליל העפילה למקום השלישי בזכות חמישה ניצחונות רצופים בהם הבקיעה 19 שערים, והערב היא חזרה לדבר ברביעיות והבהירה שהיא כאן כדי להישאר, בניגוד לאחרות. נאנסי התרחקה מהתחתית בזכות שני ניצחונות רצופים, אך הפעם נכנעה ליריבה עדיפה. אדן הזארד הבלגי הבקיע את הראשון בדקה ה-42 מבישול של ז'רביניו, שכבש בעצמו בדקה ה-51. ז'רביניו סחט פנדל בדקה ה-60 אותו ניצל פייר אלן פראו, וסגר עניין עם השני שלו וה-11 העונה בדקה ה-72, כדי להעפיל גם לראש טבלת המבקיעים בליגה. ליל עולה למקום השני.

ליון - מונפלייה 2:1

האכזבה הגדולה של הסיבוב הראשון בצרפת היא ליון. הקבוצה של קלוד פואל ניצחה רק פעם אחת בשבעת משחקיה האחרונים וסובלת מיכולת ירודה של מרבית שחקניה, כאשר במשחקים האחרונים הקהל כבר מגיב בשריקות בוז ודורש את פיטורי המאמן. אחרי ההפסד הערב נראה כי יידרש באמת משהו מיוחד כדי שהנשיא ז'אן מישל אולאס יחזיק את פואל בתפקיד.

ליון שלטה במחצית הראשונה, אבל לא השכילה לכבוש ונענשה לאחר ההפסקה. היה זה ויקטור הוגו מונטאניו הקולומביאני שירה לרשת מחוץ לרחבה בדקה ה-53 והותיר את אוהדי ליון בהלם. הלחץ נתן את אותותיו על ליון שנתקעה כ-30 מטר משער יריבתה ולא הגיעה לכדי איום ממשי, עד שבפטימבי גומיס החזיר תקוות עם נגיחה לרשת בדקה ה-83. שלוש דקות חלפו ושוב התקווה התחלפה בייאוש, כשאלברטו קוסטה בישל במצב נייח לז'וריס מרבו כדי לספק הפתעה אדירה.

מארסיי - אוקזר 2:0

דשאן נשמע השבוע מיואש מעט מהמרדף אחר בורדו, כשאמר: "אם הם ימשיכו בקצב כזה, יהיה מסובך עד בלתי אפשרי לעצור אותם". אז פלא ששחקניו נראים כך על כר הדשא והאוהדים שורקים בוז במחצית? שארל קאבורה ולוצ'ו גונזאלס נפצעו והוחלפו, חסרונו של ממאדו ניאנג שוב הורגש, ואוקזר ניצלה את הלחץ בסטאד ולודרום כדי להתאושש מהנסיגה ביכולתה ולעקוץ עם שער במתרפצת מרגלי הקנייתי דניס אולייש בדקה ה-41. במחצית השנייה מארסיי לא הפסיקה להחמיץ, ואולייש סגר עניין עם השני שלו בערב גדול בדקה ה-79.

פריס סן ז'רמן - גרנובל 0:4

דניאל ליובויה חזר למגרש בו כיכב לפני חמש שנים, כשהוא מנסה להצעיד את גרנובל האחרונה לניצחון שני העונה. פריס סן ז'רמן קיוותה לתת לאוהדיה רגע של נחת לפני היציאה לפגרת החג, וסגרה עניין מיד בפתיחה. בדקה התשיעית כריסטוף ז'אלה סידר לפגי לוינדולה שער קל, ובדקה ה-18 היה זה המגן השמאלי סילבן ארמאן שנגח לרשת. בדקה ה-68 גם מבלוט ארדינג מצא את הרשת ואת התוצאה חתם ז'אלה המצוין עם בעיטה חופשית נהדרת עשר דקות לסיום.

משחקים נוספים:

סושו - ראן 0:2
לסושו: סטפן דלמא (45), אדואר בוטאן (61)

לה מאן - מונאקו 1:1
ללה מאן: אנטוני לה טאלק (36). למונאקו: צ'ו יאנג פארק (50)

לוריין - ואלנסיין 2:3
ללוריין: מורגן אמלפיטאנו (24 ו-46), פרנקו סוסה (67). לוואלנסיין: יוהאן אודל (5), גאל דאניק (35)

ניס - בולון 2:2
לניס: מיקאל פוטה (67 ו-86). לבולון: דמיאן פרינל (59), ז'רמי בליאק (73)

לאנס - סנט אטיין 0:1
ללאנס: אדוארדו (90 בפנדל)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully