וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיבק ימונה בקרוב למאמן הנבחרת

21.12.2009 / 15:10

מאמן מונס יחליף את שרף. המינוי צפוי להיות מאושר בקרוב בוועדה המקצועית. "עד ששום דבר לא אושר, לא צריך לדבר"

אריק שיבק ימונה ככל הנראה בימים הקרובים לתפקיד מאמן נבחרת ישראל בכדורסל ויחליף את צביקה שרף, כך סוכם היום (שני) בפגישה שנערכה בין המאמן ליו"ר איגוד הכדורסל שי שני. שיבק, המאמן כיום את קבוצת מונס הבלגית, נחת היום בישראל לרגל פגרת חג המולדת, ולאחר מספר שעות נפגש עם יו"ר האיגוד, זאת בהמשך לשיחות שקיימו ראשי הוועדה המקצועית עם המאמן ממקום מושבו בבלגיה. על פי המתוכנן, בימים הקרובים תיערך ישיבת ועדה מקצועית של איגוד הכדורסל, שם צפוי המינוי להיות מאושר.

מי שאמור להמליץ על המינוי הוא יו"ר הוועדה המקצועית, אלא שתפקיד זה אינו מיואש כרגע, לאחר התפטרותו של איתן רוב לא מכבר בעקבות פרשת המינוי הכפול של צביקה שרף. בישיבת הנהלת האיגוד צפוי שני לנסות ולהעביר את הבקשה, אך ייתכן שייתקל בהתנגדות מצד חברי הוועדה, מאחר ומי שנהג לעשות מהלך זה בעבר היה יו"ר הוועדה המקצועית ואין זה נהוג שיו"ר האיגוד מתערב באופן אישי בהחלטות אלו. עם זאת, נראה כי המינוי יעבור בכל אופן בוועדה. יצוין כי בשלב זה טרם נקבעה ישיבה של הוועדה המקצועית, אך באיגוד ינסו לקיים ישיבה כזו עד סוף השבוע.

בין המועמדים הבולטים לתפקיד עוזר המאמן נמצאים עודד קטש, מאמן הפועל גלבוע/גליל עליון שאף מועמד להתמנות לנבחרת העתודה, ארז אדלשטיין, עוזר המאמן הנוכחי, וגיא גודס, מאמן הפועל ירושלים.

שיבק מונה בקיץ למאמנה של מונס הבלגית ולא עבד בקבוצה ישראלית מאז עונת 2002/3 אז הדריך את הפועל תל אביב. בשנים האחרונות עבד באנטוורפ הבלגית ובאמסטרדם ההולנדית, אותה הוביל לשלוש אליפויות. לפני כן, אימן את מכבי נתניה, גליל עליון, מכבי רעננה, בני הרצליה ועירוני רמת גן. בנוסף, שימש כמאמן הנבחרת העתודה ועוזר מאמן הנבחרת הבוגרת.

"העובדה שהנבחרת נמצאת באליפות אירופה זה יפה ומכובד"

"הפגישה שלי עם שי שני זאת פגישה שתוכננה מראש, שי ידע שאני בא לארץ לחופשת הכריסמס. לא ידענו מועד, ידענו שזה יהיה השבוע ונפגשנו", אמר שיבק. "שי הציג את כל התוכניות, הקצרות וארוכות הטווח, וההליכים הם כאלה שיש מועמדים, איגוד הכדורסל נפגש עם המועמדים. בתום הפגישות שולחים את ההמלצות לוועדה המקצועית שמאשרת ואחר כך עובר המינוי. שמעתי את התוכניות, אמרתי לשי את דעותיי בכל מיני תחומים. הוא שמע אותי, והוא יעביר את זה למי שצריך לשמוע בוועדה המקצועית, ומשם זה צריך לעבור לאישור".

לקראת הגרלת מוקדמות אליפות אירופה ב-18 לינואר הוסיף שיבק: "עד ששום דבר לא אושר באופן פורמלי, לא צריך לדבר יותר מדי. אין כזה דבר להגיע בקלות לאליפות אירופה יותר. לא אוהבים לשמוע את זה, הפערים מצטמצמים, קבוצות מדרג שני ושלישי התקדמו, ואם נעזוב את ישראל, אנחנו יכולים לראות נבחרות כמו איטליה וצרפת, שהגיעה מההזדמנות האחרונה, שהיו מאריות הכדורסל האירופי, נכנסות מהדלת האחורי או לא בכלל. אין דבר כזה העפלה בקלות.

"לגבי הצלחה או אי הצלחה באליפות אירופה, גם את זה לא אוהבים לשמוע", הוסיף שיבק. "העובדה שנבחרת ישראל נמצאת באליפות אירופה המון שנים זה יפה ומכובד. אנחנו מאוד אוהבים לעשות מעצמנו אחת מאריות הכדורסל האירופאי, ואנחנו די מזלזלים בהעפלה לאליפות אירופה. אם תדברו אם אנשים מאיטליה אתם תבינו כמה זה חשוב להגיע לאליפות אירופה. לגבי מיקום אפשרי? נדבר על זה אם וכאשר אמונה למאמן הנבחרת, ובעזרת השם כשנעפיל לאליפות אירופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully