וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה הביסה את הפועל עפולה 57:81

ג'ייקוב ג'אקס ערך הופעת בכורה בעפולה (4 נק'), אבל ג'פרסון (21 נק') הוליך את מכבי חיפה לניצחון שישי ברציפות, 57:81

היו לא מעט ציפיות בתחילת העונה ממכבי חיפה, הקבוצה שכמעט ולקחה למכבי תל אביב עוד אליפות בעונה שעברה, שתהפוך ליריבה הגדולה ביותר של הצהובים העונה. החתמתו התמוהה של ג'רמי טיילר, בצירוף מספר הופעות חלשות של קבוצתו של אבי אשכנזי, גרמו לרבים להרים גבה ולזלזל בחיפאים, אלא שאחרי הניצחון השישי ברציפות של מכבי חיפה הערב (שבת), בתבוסה שהנחילה להפועל עפולה 57:81, נראה שכבר איש לא מפקפק בהם.

חיפה חרקה קצת בפתיחה, ואיפשרה לעפולה, שהעלתה בחמישייה את החתמתה החדשה, ג'ייקוב ג'אקס, לתפוס פיקוד. אך אז התעורר דבון ג'פרסון, והחל לסחוף את קבוצתו למשחק המהיר והעצבני רווי ההטבעות, שהפך לסימן ההיכר שלהם, בעוד מן העבר השני ההגנה האגרסיבית של חיפה עוצרת את עפולה על 9 נקודות בלבד ברבע השני, בדרך ליתרון חיפאי של 13 במחצית.

במחצית השניה כבר עלו שחקניו של אשכנזי ליתרון 33, מה שגרם לקהל המקומי להתחיל לעזוב את האולם. בסיומו של הערב יכול להיות אשכנזי מרוצה, בעיקר נוכח ההתחברות הברורה של קבוצתו ממשחק למשחק. מנגד, אם עפולה נראתה כמו הפתעה נעימה בתחילת העונה, הרי ששתי ההתפרקויות שלה, במחזור הקודם מול ירושלים והערב מול חיפה, מבהירות כי עפולה עוד רחוקה מלהבטיח את מקומה בליגה, וההתבססות המוחלטת על דנטמון, כמו גם החתמתו של ג'אקס (שהעובדה כי לא נגע בכדור מזה 8 חודשים היתה ניכרת היטב) מבהירה כי חייה של העולה החדשה לא יהיו קלים.

מהלך המשחק

הפועל עפולה פתחה בחמישייה עם ג'סטין דנטמון, ניר כהן, בי ג'יי מקי, גור פורת ג'ייקוב ג'אקס.

מכבי חיפה עלתה עם דבון ג'פרסון, משה מזרחי, ג'ייסון ריץ', בן סטרונג, דרור חג'ג'.

חיפה פתחה חזק והלכה פנימה אל דבון ג'פרסון שהתעלל בריבאונד ההגנה של המארחים והעלה את חיפה ליתרון. ג'אקס פתחה במפתיע בחמישייה, וכבר במהלך הראשון שלו הראה חלודה, וחטף גג. ג'אקס לא התייאש ובהתקפה הבאה כבר צלף מחצי מרחק, אבל אז נאלץ לרדת לספסל בגלל שריר תפוס. חיפה יצאה מהשינה שלה, וג'ייסון ריץ' בדאנק ועבירה החזיר את האורחים למשחק, ושלשה של חג'ג' קבעה שיוויון 10:10. עפולה נהנתה מעבירה בלתי ספורטיבית, והול הקפיץ אותה קדימה ליתרון 6. בן דוד החזיר בשלשה, והטבעה נהדרת של ג'פרסון הורידו לפיגור נקודה בלבד. עפולה שוב מצאה את הסל, אבל שלשה של פלוט רוסה קבעה שיוויון 19:19 בסיום הרבע הראשון.

ג'פרסון המשיך מהמקום בו עזב את הרבע הראשון, בדאנק נהדר, שהעלה את חיפה ליתרון. דנטמון שהתקשה מאוד מול ההגנה החיפאית, הוציא מתפרצת ומצא שלשה גדולה, שהעבירה את היתרון לעפולה, 23:24. שתי הקבוצות חיזקו את ההגנה, וחיפה חזרה עם שלשה גדולה של מזרחי, והאלי אופ נהדר של ג'פרסון, שקבעו יתרון 4 לאורחים. עפולה המשיכה להתקשות מאוד בהתקפה, עם החטאות של דנטמון וחנוכי, ומן העבר השני העלו חג'ג' וג'פרסון בשלשות גדולה ליתרון 13 במחצית.

עפולה המשיכה להתקשות עם השמירה על ג'פרסון גם בפתיחת הרבע השלישי, והוא ניצל זאת בשביל לקלוע 6 נקודות רצופות בדרך ליתרון 30:49. דנטמון החזיר את עפולה מחדרי ההלבשה עם שלשה גדולה, אבל שחקניו של רבי לא שמרו, וג'פרסון ופלוט רוסה עלו ליתרון 22. המארחים הצליחו להדאיג מעט את אשכנזי כשצימקו ל-17, אבל עוד קיפאון התקפי, בצירוף שלשה ענקית של בן דוד קבעו 37:64 בסיום הרבע השלישי.

הביזיון של עפולה בהתקפה נמשך גם בפתיחת הרבע האחרון, אז עלתה חיפה ליתרון 33, מבלי שהמארחים נותנים אפילו פייט. דנטמון שוב ניסה לעורר, אבל האורחים לא נתנו להתקרב, ואפילו ג'רמי טיילר זכה לקצת דקות פרקט, והגיב בדאנק (ועוד החטאה של אחד, במתפרצת). עד לסיום איפשרה קבוצתו של אשכנזי לעפולה לחזור ולהפוך את התבוסה לפחות כואבת.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי חיפה: דבון ג'פרסון 21 ב-10 מ-12 מהשדה (10 ריבאונדים), דרור חג'ג' 10 (5 אסיסטים), ג'ייסון ריץ' 9 (5 אסיסטים), עידו קוזי'קרו (10 ריבאונדים) וריצ'ארד רובי 8 כל אחד, ג'סי פלוט רוסה 7, עמית בן דוד וג'רמי טיילר 6 כל אחד, משה מזרחי ובן סטרונג 3 כל אחד.

קלעו לעפולה: ג'סטין דנטמון 22, ג'רמיין הול 12, בי ג'יי מקי 6, ניצן חנוכי 5, ניר כהן (7 ריבאונדים) וג'ייקוב ג'אקס 4 כל אחד, גור פורת וניב ברקוביץ' 2 כל אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully