וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובין קאזאן - נא להכיר

מהאיש החזק על הקווים, דרך העשור המזהיר ושתי האליפויות הרצופות ועד הכוכבים הגדולים. זוהי יריבת הפועל תל אביב

רובין קאזאן היא אחת מהקבוצות הקשות ביותר מולן יכולה הייתה הפועל תל אביב להיות מוגרלת בשלב 32 האחרונות של הליגה האירופית. הקבוצה מחבל טטרסטן זכתה לא מזמן באליפות השנייה ברציפות ברוסיה, ניצחה בשלב הבתים של ליגת האלופות את ברצלונה 1:2 בקמפ נואו ותגיע למפגש הכפול עם אלי גוטמן ושחקניו כפייבוריטית גדולה.

היסטוריה:

רובין קאזאן הוקמה בשנת 1958 כמייצגת הגדולה של חבל טטרסטן, אבל לא עשתה לעצמה כל שם בכדורגל המקומי. אחרי פירוקה של ברית המועצות הצטרפה רובין לליגה השנייה ברוסיה ואחרי שנתיים נשרה לשלישית. מאוחר יותר חזרה לליגת המשנה, אותה סיימה במקום הראשון בשנת 2002 ומאז המועדון רושם עוד ועוד הצלחות.

כבר בעונתה הראשונה בליגה הבכירה סיימה במקום השלישי, אחר כך שמרה בדרך כלל על מקומה בצמרת ובשנתיים האחרונות זכתה בשתי האליפויות הראשונות בהיסטוריה שלה. לאורך עונת האליפות הראשונה שלה הופיעו שוב ושוב שמועות וסיפורים על שחיתויות ועל הרצון של השלטונות הרוסיים "לתת לה את האליפות במתנה" לרגל חגיגות ה-1,000 של העיר, אבל הזכייה האחרונה באליפות הוכיחה סופית שמדובר בקבוצה מצוינת.

אצטדיון:

צנטראלני סטדיון, או אם תרצו "האצטדיון המרכזי", הוקם בשנת 1960 והוא מכיל כ-30 אלף מקומות. היציעים מקיפים את כל האצטדיון, אך הם מרוחקים מכר הדשא, המוקף במסלול ריצה. באצטדיון יציע אחד מקורה ובאופן כללי יש לו מראה טיפוסי של אצטדיון מזרח אירופי שהוקם לפני כ-50 שנה.

מאמן:

קורבן ברדייב הוא שם דבר בקבוצה אותה הוא מאמן מאז שנת 2001. כשחקן לבש את מדיהן של קבוצות כקייראט הקזחית ורוסטוב ובעבר הדריך את גרנצ'לרביליהי הטורקית ואת נבחרת טורקמניסטן, מולדתו. ברדייב בן ה-57 הוא מוסלמי מאמין והוא נוהג לשבת על ספסל הקבוצה כשהוא מחזיק שרשרת תפילה. בנוסף להיותו מאמן הקבוצה, הוא משמש גם כסגן נשיא המועדון. בכתבה שנערכה עליו ב"גרדיאן" לפני כשנתיים, כונה "הארי רדנאפ הרוסי" בגלל התחלופה הרבה שהוא נוהג לעשות בשחקני הסגל מדי שנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

הכוכבים:

הכוכב הגדול ביותר של רובין קאזאן היה החלוץ הארגנטינאי אלחנדרו דומינגז, אבל הוא נמכר השבוע לוולנסיה ולכן לא ישחק נגד הפועל תל אביב. צריך לזכור שהליגה ברוסיה הסתיימה לא מזמן ותתחדש באזור סוף מרץ-תחילת אפריל, כך שעדיין ייתכנו שינויים בסגל שלה במהלך הפגרה הרוסית.

כריסטיאן אנסלדי: מגן שיכול לשחק בשני האגפים ושהגיע לקבוצה מניואלס אולד בויס. הוזמן לאחרונה לנבחרת ארגנטינה, במדיה רשם הופעת בכורה בהפסד 2:1 לספרד במשחק ידידות.

סרגיי סמאק: הקפטן והמנוע של הקבוצה במרכז המגרש. בן 33, אבל כוחו עוד במותניו. שיחק בעבר 10 שנים בצסק"א מוסקבה וגם בפ.ס.ז'. בשלבים רבים היה אחד מהשחקנים החשובים של נבחרת רוסיה תחת חוס הידינק.

גוקדניז קרדניז: קשר התקפי שאחראי על היצרתיות של רובין. קשר מאוד כשרוני ששיחק בכל הנבחרות הצעירות של טורקיה וכמובן שגם בבוגרת. בטורקיה שיחק רק בטרבזונספור. עלה לקבוצה 8.7 מיליון יורו. ריצה בעבר 10 חודשי הרחקה בגלל מעורבות בשערוריית הימורים.

אלכסנדר בוחארוב: אחת מהפתעות העונה של העונה הרוסית האחרונה. חלוץ גבה קומה בן 24, שכבש 16 שערים ב-21 משחקי ליגה העונה והיווה בורג חשוב בזכייה השנייה ברציפות באליפות. הוזמן לאחרונה לנבחרת רוסיה.

בליגה:

הקבוצה זכתה באליפות שנייה ברציפות אחרי שהשיגה 63 נקודות (19 ניצחונות, 6 תוצאות תיקו ו-5 הפסדים ב-30 משחקים). הקדימה ב-8 נקודות את השנייה בטבלה, ספרטק מוסקבה. כבשה 62 שערים - יותר מכל קבוצה אחרת, ספגה 21 שערים - פחות מכל קבוצה אחרת.

יתרונות וחסרונות

יתרונות: היתרון הגדול של קאזאן הוא שמדובר בקבוצה עם דרך ועם בעל בית מבחינה מקצועית, שלא מתחלף. גם אם שחקנים באים והולכים, קורבן בדרייב נשאר וכך גם השיטה והבסיס. בהשוואה להפועל תל אביב, גם התקציב של הקבוצה הטטרית הוא יתרון גדול ואחרי השקעה גדולה מצד השלטונות המקומיים לפני שנתיים במטרה לזכות באליפות, הקבוצה גם הרוויחה הרבה כסף בקמפיין שלה בליגת האלופות והיא מסוגלת לרכוש שחקנים במיליוני יורו.

חסרונות: החיסרון הקבוע של נציגות רוסיה בשלבי ההכרעה הוא שבפברואר הליגה המקומית עדיין מצויה בפגרה ואת זה תנסה הפועל תל אביב לנצל. בנוסף, מכיוון שהעונה הסתיימה זה עתה ובינואר ייפתח חלון ההעברות האירופי, עדיין לא ברור מי מחברי הסגל יישאר, כשאלחנדרו דומינגז לדוגמה, כבר חתם בוולנסיה, אבל ייתכן שהוא לא האחרון שעוזב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully