וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תל אביב התמוגגה מהיכולת של גיבוריה"

18.12.2009 / 10:30

גם התקשורת הגרמנית החמיאה להפועל ת"א על הניצחון על המבורג (0:1). האדומים כבר בונים על הכנסות (15 מיליון שקל), מצפים למכור את דה סילבה (3 מיליון יורו), מאוכזבים מקנדה ומגששים עם סטרול

ברני ארדוב

צפו בתגובות בסיום המשחק
צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

הפועל תל אביב התעוררה היום (שישי) לבוקר שלא חלמה עליו. רק לפני מעט יותר שלושה חודשים האדומים ניסו לעכל את ההגרלה הקשה שקיבלו בבתים של הליגה האירופית, והנה, אחרי סיום המשחקים בבית ג', הפועל חגגה אמש עלייה היסטורית מהמקום הראשון בבית, כשהיא מקדימה את המבורג הגרמנית אחרי שגברה עליה 0:1 בבלומפילד.

גם בתקשורת הגרמנית החמיאו להפועל. "לבאדיה הצהיר כי המבורג הולכת על ניצחון בכל מחיר", נכתב בעיתון המקומי של המבורג, "אבל ההצהרות של המאמן התעלמו מכך שמדובר בקבוצה שהביסה 1:5 את ראפיד וינה וגברה 1:2 על סלטיק. בסוף זה לא קרה, והאוהדים בתל אביב התמוגגו מאושר לנוכח היכולת של גיבוריהם".

ב"sueddeutsche" נכתב כי "גם מחצית שנייה משופרת לא הספיקה מול הקבוצה הישראלית היעילה. הפועל שיחקה ללא ווצ'יצ'ביץ', שחקן קלן לשעבר, אבל עדיין הצליחה להסב עונג לאוהדיה, כשהיא מניעה יפה כדור במרכז המגרש ומציגה נחישות בלתי פוסקת".

אמש גם מגן המבורג דויד רוזנהאל שיבח את האדומים. "ידענו שהפועל קבוצה טובה והתכוננו טוב למשחק, אבל לא ידענו שהיא תהיה כל כך טובה", ומאמן המבורג, ברונו לבאדיה, הוסיף כי "במחצית הראשונה הפועל היתה טובה יותר ובמחצית השניה הדברים השתנו, אבל מגיע להם כל הכבוד ובהצלחה. הפתיע אותי שסלטיק לא עלתה, וקשה לי להעריך לאן הפועל תגיע כי יש יריבות טובות מאוד בשלב הבא".

שבחים גדולים לדה סילבה

מלבד ההעפלה, האדומים היו מרוצים אתמול ממספר דברים. הראשון הוא לא אחר מדגלאס דה סילבה, שהוכיח שוב אתמול את ההתקדמות הגדולה שעשה העונה והיה שוב המצטיין בשורות הקבוצה אתמול. עוד לפני המשחק במהלך השבוע התעניינו בבלם מספר קבוצות ללא פנייה רשמית, אך מה שהפתיע יותר מהכל הוא תג המחיר שקבעה הפועל לבלם, 3 מיליון יורו, או כך לפחות דרש המנכ"ל גבי קצרה בפני אותן קבוצות שהתעניינו בבלם. תג מחיר זה נכון לחלון ההעברות בינואר, כאשר בהפועל כבר ציינו כי הם לא מעוניינים כרגע לשחרר את הבלם, אלא רק בסיום העונה. בקבוצה מניחים כי בקיץ תימצא הקבוצה שתסכים לשים את הסכום הזה על דה סילבה, ואז יסכימו האדומים למכור את הבלם, שמחזיק בחוזה במועדון לעוד שלוש שנים וחצי.

הדבר השני, ואולי היותר קריטי לקראת הפגרה, הוא ההכנסה היפה מהליגה אירופית לקופת המועדון. על פי ההערכות, הפועל הכניסה משלב הבתים, כולל ההעפלה לשלב הבא, סכום המתקרב ל-15 מיליון שקל, שאמור לשמש לכיסוי התקציב הגדול שהעמידה הקבוצה בקיץ, וכן לצירופם של לפחות עוד שני זרים חדשים למועדון. בהפועל גם מרוצים מאוד מההופעה של סמואל יבואה, שכבש אתמול את שער הניצחון. בקבוצה מקווים כי השער יחזיר לגנאי את הביטחון, ואם אכן יבואה יחזור להציג את היכולת שאפיינה אותו עד מחצית העונה שעברה – בקבוצה לא ייאלצו לחפש אחר חלוץ זר אחר.

יש בעיות בהגנה?

הקבוצה אומנם הצליחה אתמול לשמור על רשת נקייה, אבל בצוות המקצועי עדיין קיימת דאגה עקב היכולת הלא טובה של עמרי קנדה. קנדה אמור להחליף את בונדר, שככל הנראה ייעדר משלושת המשחקים הבאים, ובקבוצה מקווים כי קנדה יראה שיפור ככל שהמשחקים יחלפו. "ללא היכולת של דה סילבה ובאדיר, זה יכול היה להסתיים אחרת לגמרי", אמר אחד השחקנים בסיום המשחק. "אנחנו מקווים כי הוא ישתפר, כי הוא עשה אתמול כל כך הרבה טעויות, שבנס לא יצאנו מזה עם שער. בליגה היכולת שלו חייבת להשתפר".

בקבוצה, בכל אופן, עדיין מקווים למצוא תחליף זר שיאפשר להפועל למכור או להשאיל את קנדה בינואר. שמו של אבי סטרול, המוערך מאוד על ידי גוטמן, עלה שוב בימים האחרונים בהפועל. כרגע עלות העסקה של סטרול גבוהה מדי עבור הפועל, שכוללת חוזה גבוה מאוד לעונה הבאה וקניית כרטיס השחקן. במועדון מקווים כי סטרול, שלא מתנגד לשחק אצל האדומים, ישיג שחרור מקבוצתו לוקרן, שבה דווקא החל לקבל דקות משמעותיות במשחקים האחרונים מאז החלפת המאמנים בקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully