וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוטמן: "עשינו היום היסטוריה"

17.12.2009 / 22:19

מאמן הפועל ת"א חגג את המקום הראשון והניצחון על המבורג, ולא חושב על ההגרלה. דה סילבה: "לא האמינו שנעבור שלב"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

תם ונשלם לו שלב הבתים של הליגה האירופית, וקשה למצוא מישהו בהפועל תל אביב שבאמת האמין בתחילת הדרך כי כך הוא יסתיים. האדומים גברו הערב (חמישי) 0:1 על המבורג הגרמנית בניצחון השלישי בבלומפילד במסגרת בית ג', חלפו על פניה בדרך למקום הראשון ויקוו מחר שההשקעה הייתה שווה, כשיהיו מדורגים בהגרלת שלב הנוקאאוט בשוויץ. הפועל תל אביב כבר ידעה משחקים טובים יותר העונה, אך היא הוכיחה שוב אופי, לא נכנעה ללחץ של האורחים ושער של סמואל יבואה בדקה ה-23 הספיק כדי לאסוף עוד שלוש נקודות לעיני 15 אלף אוהדים נלהבים.

דה סילבה: "היה משחק ענק"

למרות ההעפלה ההיסטורית, שחקני הקבוצה היו מאופקים בחדר ההלבשה, ונרשמו חגיגות מינימליות בלבד. מעבר לכך, בהנהלת הקבוצה חושבים לתת מענקים בסך כמה אלפי שקלים לשחקנים על ההעפלה מהמקום הראשון בבית, ותוך מספר ימים יוחלט האם אכן לצ'פר את השחקנים על ההישג הגדול.

מאמן האדומים, אלי גוטמן, היה מאושר בסיום, ונדמה היה שאפילו הוא מתקשה לעכל את המקום הראשון: "אם הייתם אומרים לי לפני הקמפיין שנסיים את הבית במקום הראשון, הייתי אומר שאתם שיכורים. עכשיו אפשר להאמין בזה, כי זו עובדה", אמר גוטמן. "עשינו היום היסטוריה. אני גאה להיות חלק ממועדון הפועל תל אביב, שהביא גאווה לכדורגל הישראלי. ניצחון על קבוצה כמו המבורג זה לא עניין של מה בכך".

"שיחקנו חצי ראשון יוצא מהכלל", המשיך המאמן. "בחצי השני הם לחצו ולא הצלחנו לצאת קדימה, אבל שחקני ההגנה עשו עבודה יוצאת מהכלל במחצית השניה, וכל הכבוד לקבוצה". המאמן האדום נשאל לגבי הגרלת שלב הבתים הבא שתיערך מחר, וענה בחיוך: "כרגע אני מאושר מעצם הניצחון, ומה שיבוא יבוא".

הבלם דגלאס דה סילבה, אחד המצטיינים בהפועל בשלב הבתים, אמר: "הרבה מאוד אנשים לא האמינו שנעבור שלב, וסיימנו במקום הראשון. היה לנו משחק ענק, הגיע לנו לנצח. זה לא ייאמן. שיחקנו מצוין בכל המשחקים במפעל הזה. אלי גוטמן הכין אותנו כמו שצריך. היה לנו משחק טוב מאוד בהגנה היום ואני שמח שאני מקבל מחמאות על המשחק שלי, אבל כבר ביום שני יש לנו את הפועל רעננה. אנחנו באים מול הקבוצות רעבים, וגם מול הקטנות אנחנו צריכים לבוא באותו רעב. נראה מחר את ההגרלה, ונתכונן לכל משחק כמו שצריך".

השוער וינסנט אניימה, שגילה יכולת מצוינת ומנע שיוויון מהאורחים: "זה ניצחון גדול מאוד. אני שמח, מאושר, ומבין שאני חלק מההיסטוריה של הפועל תל אביב. מה שנקבל בשלב הבא, נתכונן בהתאם".

גילי ורמוט: "אירופה זו אווירה אחרת, זו הרגשה מיוחדת לפני כל משחק. אני שמח שעשינו תשע מתשע בבלומפילד, זה אומר הרבה, ואני שמח שניצחנו קבוצה ברמה כזאת. במחצית השנייה היינו פחות טובים, אבל העיקר שזה נגמר טוב".

לגבי המשך הדרך בליגה האירופית אמר ורמוט: "אמרתי שאני רוצה להגיע כמה שיותר רחוק במפעל הזה, אז אני מקווה לקבל קבוצות מדרג יותר נמוך, כמה שפחות חזקות". על ההתעניינות בו מצד קבוצות באירופה אמר הקשר: "אלו עניינים של הסוכנים שלי. הראש שלי בהפועל תל אביב, אני מאושר ומבסוט כאן. אני שמח שהמאמן נותן לי את המושכות ואני מחזיר לו על המגרש".

שכטר: "כל הקבוצות יעדיפו לקבל אותנו"

ביברס נאתכו: "האמנתי שנעלה, אבל לא האמנתי שנסיים עם 12 נקודות. אני מאוד שמח ומתרגש, שמעתי קצת את הרשימה של הקבוצות בשלב הבא ואת מי שלא נקבל, זה לא יהיה קל. ניצחנו את המבורג, שהיא קבוצה באמת ברמה גבוהה. אני מקווה שהנציחונות האלה רק ימשיכו. לא באנו ואמרנו שאנחנו רוצים תיקו הערב, אלא הלכנו על ניצחון מלכתחילה".

איתי שכטר: "באמת שעשינו היום היסטוריה בבית שממש לא היה קל. כולנו מאושרים. ניצחנו קבוצה מאוד חזקה היום ואנחנו עם הפנים קדימה. לפני ההגרלה בכלל לא חשבנו על המקום הראשון, אלא בסך הכל חשבנו איך אנחנו מתברגים בשלב הבא, והיום עשינו הישג מצוין ואנחנו כבר עם הפנים קדימה לרעננה".

לגבי שערו של סמואל יבואה, אמר שכטר: "אני שמח מאוד בשבילו, הוא עובד קשה באימונים וזה מגיע לו. אני יודע מה זה, שחלוץ לא מבקיע הרבה זמן, ואני מאושר עבורו. זה ייתן לו ביטחון ומאוד יוסיף לחלק הקדמי שלנו".

לגבי המשך הדרך במפעל, הוסיף: "בליגה האירופית עולים שלב-שלב. נחכה להגרלה מחר וכל קבוצה שנקבל יכולה להיות מהאריות של אירופה. ברמות האלה אין עדיפות, כל הקבוצות יעדיפו לקבל אותנו". לבסוף, התייחס החלוץ לגבי מעבר אפשרי לאירופה בעונה הבאה, ואמר: "בעזרת השם אהיה שם".

ערן זהבי: "אני שמח שניצחנו. בטח שהאמנו, אם לא היינו מאמינים זה לא היה קורה. החיסרון של נמניה מאוד גדול עבורנו, אני שמח שאני מצליח להציג יכולת טובה במקומו, ורק רוצה להמשיך לעשות את העבודה שלי על הצד הטוב ביותר.

רוזנהאל: "הגיע להם לנצח"

מנגד, בהמבורג לא ממש ידעו איך לאכול את הקבוצה האדומה ההיא, ששוב הראתה כי משחקיה המוצלחים הם לא פועל יוצא של מזל, או אירוע חד פעמי. "ידענו שהפועל קבוצה טובה והתכוננו טוב למשחק, אבל לא ידענו שהיא תהיה כל כך טובה", אמר מגן הגרמנים, דויד רוזנהאל. "היה לנו קצת חוסר מזל במחצית השניה, אבל בסך הכל הגיע להם לנצח".

מאמן המבורג, ברונו לבאדיה, הוסיף: "אני מאוד מאוכזב. לא פתחנו טוב את המשחק ושמרנו לא טוב. במחצית הראשונה הפועל היתה טובה יותר ובמחצית השניה הדברים השתנו, אבל מגיע להם כל הכבוד ובהצלחה. שיחקנו עם כמה שחקנים מחליפים שהיו צריכים לקבל דקות והעובדה שהיינו טובים יותר במחצית השניה, זה אומר שזו לא היתה טעות. כל הקבוצות בבית הן יריבות חזקות. הפתיע אותי שסלטיק לא עלתה, וקשה לי להעריך לאן הפועל תגיע כי יש יריבות טובות מאוד בשלב הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully