וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב ניצחה 0:1 את המבורג בליגה האירופית

האדומים חתמו שלב בתים נהדר עם ניצחון שלישי בבלומפילד, כשגברו 0:1 על המבורג וסיימו ראשונים בבית ג' בניגוד לתחזיות

רק על המעבר החד שעושה הפועל תל אביב לפני כל משחק אירופי, היא ראויה להעפלה לשלב הנוקאאוט. בשבת שחקני הפועל נמלטו בחסות השלוליות מהמגרש המוצף בנצרת עילית. הערב (חמישי) הם כבר התייצבו מול קבוצת צמרת בבונדסליגה הגרמנית בדמות המבורג, וגברו עליה 0:1 על מנת לסיים בראשות בית ג' של הליגה האירופית ולזכות לשיבוץ נוח יותר (על הנייר) בהגרלה מחר בשוויץ. שלושה משחקי בית עם שלושה ניצחונות על קבוצות שנחשבו כעדיפות בעת ההגרלה, ולקינוח ניצחון גדול באוסטריה. מה עוד אפשר לבקש?

שחקני הפועל תל אביב חוגגים. ברני ארדוב
החגיגה לא נגמרת. יבואה עם החברים בגשם/ברני ארדוב

במהלך הקמפיין האירופי נהנתה הפועל תל אביב מיכולת מצוינת של גילי ורמוט, איתי שכטר, אביחי ידין, דגלאס דה סילבה וכמובן וינסנט אניימה, שהובילו לניצחונות מרשימים על סלטיק ופעמיים על ראפיד וינה. הערב היא אולי הרוויחה גם את סמואל יבואה. החלוץ הגנאי, שהושמץ לא אחת בשנה האחרונה, עלה חד ומפוקס, איים על השער והיווה מטרד עבור ההגנה הגרמנית הכבדה. הוא גם כבש סוף כל סוף, אחרי בישול נהדר של גילי ורמוט בדקה ה-28. האדומים דיברו על חיזוק בינואר, ויבואה בכושר יכול להיות הפתרון המושלם עבורם. גם ערן זהבי ודדי בן דיין גילו יכולת טובה, לצד אניימה הנפלא.

החיוכים של הגרמנים נגררו מהאימון אתמול גם למשחק. בניגוד למחליפי בורדו, שבאו להוכיח משהו למאמנם במשחק מול מכבי חיפה, שחקני המשנה של ברונו לבאדיה עשו טובה על המגרש וכוכבים דוגמת מרכוס ברג ומלאדן פטריץ' בעיקר שמרו על הרגליים לקראת משחק הליגה החשוב נגד ורדר ברמן ביום ראשון. רק אלג'רו אלייה ההולנדי, שנכנס כמחליף במחצית השנייה ושיגע את ההגנה האדומה עם המהירות המסחררת, ניסה לעשות משהו עבור האורחים.

הפועל תל אביב יכולה לסכם קמפיין מוצלח בשלב הבתים, בו לא רק עמדה בכבוד מול יריבות עדיפות אלא הצליחה להתעלות ולהציג יכולת משובחת בשלבים רבים. המשחק הערב היה אולי פחות משכנע, אך הוא ממחיש בצורה נהדרת את ההתקדמות של האדומים ואת צורת ההכנה של אלי גוטמן את שחקניו מבחינה טקטית. מחר כבר נדע מי (הקורבן?) הבא בתור.

מהלך המשחק

דקה 5: טעות קשה של קנדה שניסה להחזיר בנגיחה לאחור, השאירה את ינסן לבדו מול אניימה. השוער יצא וחסם את הדרך של המגן, שנפל ברחבה ולא קיבל שריקה.

דקה 7: מתפרצת מהירה של הפועל תל אביב. יבואה הטעה מגן ובשמאל בעט מצוין, אבל הסל הדף לקרן. הגנת המבורג התקשתה להתמודד עם הקרן, והפעם שכטר בעט בסיבוב החוצה.

דקה 15: רינקון בחן את אניימה עם בעיטה מ-20 מטרים, השוער הניגרי קלט ללא קושי.

דקה 20: בן דיין מצא ברחבה את יבואה שהשאיר לזהבי, אבל הבעיטה שלו נבלמה במגן אורח ממש ברגע האחרון.

דקה 23: גול! ורמוט מצא במסירה נהדרת את יבואה, שניצל טעות של ינסן וגילגל לרשת מול הסל המזנק. 0:1 להפועל תל אביב.

דקה 29: איבוד כדור של האדומים איפשר לפטריץ' להשאיר את ברג במצב נהדר, אך השבדי בעט כדור מתוך הרחבה שאניימה הצליח להדוף ביד אחת.

דקה 48: המחליף אלייה הכניס בין שניים לברג, שבעט ונבלם לקרן מהרגל של דה סילבה.

דקה 50: ינסן העביר רוחב משמאל, דה סילבה שם רגל בשנייה האחרונה, אבל כמעט הבקיע שער עצמי.

דקה 57: אלייה השאיר לטשה שטיווח מ-16 מטרים, הכדור הוסט בדרכו לשער ואניימה שוב הצליח להדוף מצוין.

דקה 59: אלייה נותר לבד ברחבה וכבר הכניע את אניימה, אלא שבאדיר המתין על הקו ועם הברך מנע שער.

דקה 60: זהבי השחיל בין רגליו של מתאייסן, אך במקום להקשית מעל הסל שניצב מחוץ לשערו בעט לידיו של השוער.

דקה 67: התקפה נהדרת של הפועל. זהבי העביר לורמוט שהמשיך לבן דיין, זה הגביה בנגיעה משמאל ושכטר נגח כדור שחלף סנטימטרים מהקורה.

דקה 84: בן דיין הניף את רגל שמאל ומ-18 מטרים בעט מעל השער.

דקה 89: בן דיין הרים ללאלה, שנגח בקשת מעל השער.

הרכב הפועל תל אביב: וינסנט אניימה, עומרי קנדה, דגלאס דה סילבה, וואליד באדיר, דדי בן דיין, זוראב מנטשאשווילי, ביברס נאתכו, גילי ורמוט, ערן זהבי (ויקטור מרעי, 81), איתי שכטר (מיכאל זנדברג, 90), סמואל יבואה (מהראן לאלה, 68).

הרכב המבורג: וולפגנג הסל, גי דמל, דויד רוזנהאל, יוריס מתאייסן, מרסל ינסן, פיוטר טרוכובסקי (אלג'רו אלייה, 46), תומאס רינקון, מיקאל טבארס (טונאי טורון, 46), רוברט טשה, מלאדן פטריץ', מרכוס ברג.

שחקני הפועל תל אביב חוגגים עם האוהדים. ברני ארדוב
שלב בתים מושלם. שחקני הפועל והאוהדים/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully