וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צסק"א מוסקבה ניצחה את מכבי ת"א 72:77

הצהובים ביצעו קאמבק גדול במוסקבה ומחקו פיגור 21, אלא שבדקות האחרונות נעצרו, נתקעו, והמקום הראשון נראה רחוק

כמה קרוב, ככה רחוק. כך, פחות או יותר, ניתן להגדיר את משחק ההפסד של מכבי תל אביב הערב (חמישי), 77:72 במוסקבה לצסק"א המקומית. האופטימיים וודאי ימצאו נחמה בכך שהצהובים הצליחו למחוק בצורה מרשימה פיגור מוקדם בן 21 נקודות על מנת לכפות משחק צמוד בדקות האחרונות, אך הריאליים ידברו על משחק חוץ חשוב נוסף שמכבי תל אביב לא מצליחה לנצח, ועם אופי, כמו שאומרים, לא הולכים למכולת.

הרבע הראשון היה כל כולו צסק"א מוסקבה. הרוסים הציגו הגנה חזקה, קלעו באחוזים גבוהים, שיחקו קבוצתי, ובעיקר חשפו את שלל נקודות התורפה אצל האלופה הישראלית. סגנית אלופת אירופה הלכה לצבע פעם אחר פעם, לנגדון הפציץ מבחוץ, ואחרי עשר דקות הובילה צסק"א 11:27. הרבע השני נפתח באותו מגמה, ובמהלכו פתחו הרוסים את יתרון השיא שלהם - 21 הפרש - אלא שמשם והלאה, מכבי תל אביב החלה לחזור.

זה התחיל עם צימוק ההפרש וירידה לחדרי ההלבשה בפיגור 45:34, והמשיך עם רבע שלישי מצוין. ויז'נייבסקי ואיידסון נתנו את הטון, פרקינס ואנדרסון, שעלו מהספסל, רצו למתפרצות, ולפתע, תוך שצסק"א מתפרקת לחלוטין ונכנסת ללחץ בלתי מוסבר, ההפרש ירד לשתי נקודות בלבד, ולרבע האחרון עלתה סגנית אלופת אירופה ביתרון מינימאלי מבחינתה, 56:58.

הרבע האחרון הלך גם כן צמוד, אלא שבדקות האחרונות שוב בא לידי ביטוי המחסור של מכבי תל אביב בגו-טו-גאי, שממש זעק לשמים. ויז'נייבסקי ואיידסון, שהיו מצוינים והחזירו את מכבי למשחק, נחנקו ברגעי האמת, אלן אנדרסון המשיך את היכולת הרעה, ודייויד בלות'נטאל נתן את אחד ממשחקי הקליעה הגרועים בקריירה שלו. צסק"א, מנגד, הציגה קור רוח, דייקה מהעונשין, מיעטה לבצע טעויות וחגגה בסיום את נצחון הבית החשוב. כעת נראה כאילו מכבי תל אביב יוצאת מהמאבק על ראשות בית ג', אותו תשאיר לרוסים ולקאחה ויטוריה. זה לא נורא, כמובן, אבל שלל הבעיות שהיו למכבי תל אביב ערב המשחק נותרו גם אחריו, ועל אף שהקאמבק הנהדר אכן ראוי להערכה, התוצאה הסופית - בצירוף היכולת בדקות ההכרעה - היא שתיזכר בסופו של דבר.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה עם אנדרו ויז'נייבסקי, צ'אק איידסון, גיא פניני, סטפון לאזמה וד'אור פישר מנגד, העלו הרוסים את את זוראן פלאניניץ', טרז'ן לנגדון, ריימונאס שישקאוסקאס, ויקטור חריאפה וסאשה קאן. צסק"א התחילה עם הרבה התלהבות בשני צידי המגרש, ונקודות קלות של קאן קבעו 2:6 מהיר בפתיחה, כאשר נקודות של חריאפה ושתי שלשות גדולות של לנגדון המצוין העלו את הרוסים ל-4:14, ופיני גרשון הגיב בפסק זמן. לאחר הטיים אאוט העלה גרשון את אלן אנדרסון ודורון פרקינס, אלא שלנגדון המשיך בשלו, וצמד המחליפים בצהוב איבדו שני כדורים ברציפות. ההגנה האורחת נראתה חדירה מתמיד, ובשלב הזה נכנס אפילו לאמפה לפרקט. לקראת תום הרבע עלה גם רביב לימונד, אלא שפרקינס המשיך לבלגן את המשחק הצהוב, וסל של ג'יי אר הולדן העניק לרוסים יתרון מבטיח בתום עשר הדקות הראשונות, 11:28.

הרבע השני התחיל באותה צורה בדיוק, כשצסק"א הלכה לצבע החשוף של האורחת, ונקודות יפות של שישקאוסקאס העלו את האדומים ליתרון השיא שלהם עד אותו רגע, 15:36 מדהים. ההתקפה של מכבי המשיכה להיות סטטית, סאשה קאן המשיך לחגוג בצבע, ודייויד בלות'נטאל ואנדרו ויז'נייבסקי ניסו להחזיר את הצהובים למשחק, ואסיסט יפה של אנדרסון ללאזמה צימק ל-42:27, שתי דקות לסיום הרבע. המומנטום הקטן שייצרו הצהובים נמשך, ודאנק של אנדרסון הוריד את האורחת לחדרי ההלבשה בפיגור מינימאלי מבחינתה, 45:34.

את המחצית השניה פתח גרשון בהרכב נמוך יותר, וזה עבד, כשנקודות של פישר וויז'נייבסקי צימקו את ההפרש ל-7 בלבד, 45:38. הרוסים נכנסו ללחץ בלתי מוסבר, נתקעו בהתקפה, וסל ועבירה של אנדרסון אחרי איבוד כדור נוסף של צסק"א קירב את מכבי לכדי 2 נקודות בלבד. שישקאוסקאס דאג לשמור את היתרון בצד הרוסי, ושלשה שלו קבעה 50:55, חמש דקות לסוף הרבע. ויז'נייבסקי המשיך את הדקות המצוינות שלו, ועם סל יפה בצבע הוריד את הצהובים בפיגור 58:56 בלבד עם העליה לרבע האחרון.

את הרבע המכריע פתחו פלאניניץ' והולדן היטב, ונקודות של קאן מעונשין קבעו 60:66 לצסק"א. אלא שאז ביצע ויקטור חריאפה עבירה טכנית מטופשת, וסל ענק של איידסון השווה ל-66:66. נדנדת הסלים המשיכה כשם שההגנות התקשחו, לשם שינוי, ושלוש דקות לסיום הראה לוח התוצאות 68:68. במצב של 72:73 לזכות צסק"א איבד ויז'נייבסקי כדור קריטי, ונקודות של הרוסים מהעונשין העלו אותם ל-72:75, חצי דקה לסיום. הצהובים יצאו מפסק הזמן עם תרגיל לדייויד בלות'נטאל, שניסה לחדור, אך החטיא. זה, למעשה, היה הסוף. מכבי התקשתה לבצע עבירה, וכשהצליחה, בסופו של דבר, זה כבר היה מאוחר מדי. הרוסים דייקו מהקו, וחגגו בסיום עם 72:77 חשוב.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: צ'אק איידסון 17 נקודות, אנדרו ויז'נייבסקי 16 (9 ריבאונדים), דיאור פישר 10 (5 ריבאונדים), אלן אנדרסון 9 (5 ריבאונדים), דייויד בלות'נטאל (1 מ-7 לשלוש) וסטפון לאזמה 6 כל אחד, גיא פניני 5, מצ'איי לאמפה 2, דורון פרקינס 1, רביב לימונד שיחק ולא קלע.

קלעו לצסק"א: סשה קאן 21 נקודות, ריימונאס שישקאוסקאס (6 ריבאונדים), זוראן פלאניניץ' וטרז'ן לנגדון 13 כל אחד, ג'יי אר הולדן 7, ויקטור חריאפה 6 (8 אסיסטים), אנדריי ורונטסביץ' 4.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully