וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקס הלא מיתולוגי

שאול אדר, סטמפורד ברידג'

17.12.2009 / 1:25

הביקור של אברהם גרנט בסטמפורד ברידג' הזכיר בעיקר את ימיו בצ'לסי וגם את ימיו בנבחרת ישראל מול יריבות עדיפות. לכאורה תוצאה מכובדת עם פורטסמות המסכנה, אבל למעשה תוצאה גרועה שנבעה מחוסר העזה מספקת. שאול אדר היה באצטדיון בקבלת הפנים הצוננת

"גבירותי ורבותי", הכריז הכרוז של צ'לסי רגע לפני פתיחת המשחק, "אנא קבלו את מאמן צ'לסי לשעבר, אברם גרנט". זה המנהג באנגליה, מאמנים ושחקני עבר מתקבלים ברוב המקרים באופן ידידותי לעיתים גם אם עברו לקבוצה שנואה. ג'אנפרנקו זולה, היום מאמן ווסטהאם, התקבל בחום על ידי אוהדי צ'לסי וגם קרלו קודוצ'יני השוער שעבר לטוטנהאם, היריבה השנואה ביותר בסטמפורד ברידג', תמיד יתקבל בחום. הקהל הגיב במעט שריקות בוז והרבה מחיאות כפיים רפות ביותר. בקנה מידה אנגלי זו היתה קבלת פנים קרירה אבל לפחות לא מעליבה כמו זו של טל בן חיים, שזכה להתעלמות מוחלטת של הקהל למרות שגם הוא זכה להצגה מיוחדת על ידי הכרוז.

האם אתם מכינים משהו מיוחד לקראת החזרה של אברם, שאלתי בתחילת השבוע את אחד מראשי אתר האוהדים הגדול ביותר של צ'לסי. "כלום". הוא ענה. "הוא מתחת לרדאר שלנו. לא חשבתי על זה אפילו. היכולת האיומה של ההגנה שלנו מטרידה אותי הרבה יותר". העיתונות ניצלה את הסיפור הפיקנטי של חזרת גרנט לקבוצתו הקודמת אבל האוהדים, כפי שהתבטאו בדיון דליל בפורום, לא התרגשו. הדעה הרווחת היתה שבתור ממלא מקום הוא עשה עבודה טובה בייצוב הספינה הכחולה בימי סערה אבל הוא לא מתאים להיות מאמן צ'לסי והעיקר הן שלוש נקודות.

מאמן צ'לסי קרלו אנצ'לוטי עם מאמן פורטסמות אברהם גרנט. Darren Walsh/Contributor, GettyImages
בקנה מידה אנגלי הוא זכה לקבלת פנים קרירה. גרנט עם אנצ'לוטי/GettyImages, Darren Walsh/Contributor

בגודל טבעי

עבור גרנט זה לא היה משחק רגיל. במסיבת העיתונאים הראשונה שלו בפורטסמות הוא חזר ואמר שצ'לסי היתה בעבר, אבל חזר וחזר לימי צ'לסי, לגמר במוסקבה ולפיטורים. מבחינתו זה היה משחק שמותר להפסיד בו אבל כמו שהוכיחה אברטון בשבת, הזדמנות גם לצאת עם נקודה חיונית למאבקי התחתית ולמוראל. צ'לסי אחרי הפתיחה המרשימה נמצאת במיני משבר. ההגנה חסרת ביטחון והקצב המסחרר של תחילת העונה פינה את מקומו להילוך השני שאפיין את צ'לסי לא פעם בעבר. משחק אמצע שבוע בשבוע הקר ביותר בשנה כשהקבוצה מגמגמת, היה העיתוי האידיאלי לחפש נקודות בסטמפורד ברידג'.

מחיאות הכפיים, קלושות שכל יהיו, היו תקדים מבחינת גרנט באצטדיון הזה. זו היתה הפעם הראשונה שבה הוא זכה לקבלת פנים חיובית במקום שבו מיררו האוהדים את חייו. על הקווים הוא נראה פעיל הרבה יותר, צועק, ומכוון ומגיב להחלטות השופט. הפעם אין עליו לחץ של הבוס, שעדיין לא ברור מיהו בכלל, להציג כדורגל אטרקטיבי, אין שמועות שבעל הקבוצה מתערב לו בעבודה ואין שחקנים שהוא צריך להתמודד מולם. הוא רק צריך להשאיר קבוצה על סף קריסה כלכלית ומוסרית בליגה הבכירה עם צוות שחקנים שקובץ ברגע האחרון משאריות שלוקטו מקבוצות הליגה.

במחצית הראשונה נראתה פורטסמות כמו הקבוצה הגרועה בליגה. למרות שהגנה בדרך כלל עם עשרה שחקנים, צ'לסי מצאה את דרכה אל שערו של אסמיר בגוביץ', המצטיין במגרש בקלות. צ'לסי שיחקה בהילוך שני ולא התקשתה לשלוט במשחק. ניקולאס אנלקה, האיש שבהעדרו של דידייה דרוגבה היה הלהוט ביותר להבקיע מול גרנט, כבש בדקה ה-23, הקבוצה המשיכה להגיע למצבי הבקעה ופורטסמות הגיעה למצב מסוכן ראשון רק בדקה ה-34. התקשורת ניסתה לבנות דרמה סביב המשחק, אבל ספק אם רבים מהצופים חשבו שהמסע לסטמפורד ברידג' ביום הקר של השנה בערב נטול אווירה היה שווה את המאמץ.

המחצית השניה העלתה נשכחות. בדקה ה-51 נקבעה בעיטה חופשית לזכות פורטסמות, הכדור פגע בשני שחקני צ'לסי ופרדריק פיקיון הבקיע מקרוב. במוסקבה הבקיעה צ'לסי מול מנצ'סטר יונייטד שער דומה שכלל כדור שפגע בשני שחקני היריבה והחלקה של השוער. השער אתמול היה מקרי לא פחות אבל אחריו נראתה פומפי שונה ואמיצה יותר.

צ'לסי אחרי סדרה של משחקים ללא ניצחון נראתה מבולבלת. הקהל התעורר סוף סוף וצ'לסי העלתה הילוך אבל נראתה פגיעה ולא פעם חסרת ברק. אוהדי פומפי ומאמנה החלו לפנטז על נקודה ואולי יותר, אבל בדקה ה-79 הוכשל ברניסלב איבנוביץ' בקצה הרחבה ופרנק לאמפרד כבש מ-11 מטרים. עד לסיום הגיעה צ'לסי לעוד מצבים אבל הסתפקה בניצחון מינימאלי לא משכנע.

גרנט ראה לא מעט משחקים כאלו מהספסל הביתי במגרש. צ'לסי של תקופתו ניצחה לא מעט משחקים דלים מבעיטה של לאמפרד שפגעה במגן, או הברקה של דרוגבה או פנדל אחרי טעות. לפחות אנצ'לוטי לא ניסה לטעון שזו היתה תצוגה מפוארת של כדורגל אטרקטיבי מצד קבוצתו מול יריבה חלשה. ופומפי חלשה. טל בן חיים, שחקן הרכב פותח, ביצע אתמול (רביעי) שתי טעויות גסות שרק במקרה לא הסתיימו בשערי חובה וגם לא ניצל נגיחה חופשית בכדי להבקיע את השער המפתיע ביותר של השנה. "אם היינו מדייקים במסירה האחרונה היינו יכולים להשיג תוצאה טובה יותר", אמר גרנט באבחנה מדויקת לגבי איכות קבוצתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

סוף סוף דרמה קטנה

המשחק הזכיר את ימי גרנט בצ'לסי וגם את ימיו בנבחרת ישראל מול יריבות עדיפות. לכאורה תוצאה מכובדת אבל למעשה תוצאה גרועה שנבעה מחוסר העזה מספקת. אף אחד לא מצפה מפומפי להתקיף באופן נטול רסן במשחק חוץ, אבל המחצית הראשונה המפוחדת וההססנות שירתו היטב את צ'לסי. זו היתה הזדמנות לתקוף יותר ולהביך את המובילה, אבל פורטסמות שיחקה עם עשרה מגינים בחלקים גדולים של המשחק.

עם שריקת הסיום התפתחה סוף סוף דרמה קטנה על המגרש. גרנט עמד בפתח מנהרת השחקנים כששחקני צ'לסי ירדו מהמגרש. אחדים כמו אנלקה עשו מאמץ מופגן בכדי שלא לפגוש אותו ואילו פרנק לאמפרד התחבק איתו בחום. הביקור הראשון של גרנט בסטמפורד ברידג' אחרי הפיטורים הסתיים לפחות בטעם חיובי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully