וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלבוע/גליל הביסה את נתניה 82:109

גלבוע/גליל הציגה משחק קבוצתי מושלם (30 אסיסטים, 17 שלשות, 69 אחוז ל-2) והביסה בקלילות 82:109 את נתניה

המחזור השמיני בליגת העל ננעל הערב (שני) בגן נר, שם אירחה הפועל גלבוע/גליל עליון את אליצור מכבי נתניה במפגש בין שתיים מהקבוצות המפתיעות ביותר בליגה העונה. אלא שהערב, על אף שהשתיים הגיעו במגמות מעט שונות - החבורה של קטש אחרי הפסד, זו של אלפסי אחרי ניצחון - התברר כי עדיין קיימים פערים די גדולים בין הפתעת העונה מהגלבוע, והפתעת העונה הנוספת, מאיזור השרון. גלבוע/גליל כרגיל הרגישה בבית בגן נר, הפציצה בלי הכרה, ולא ממש התקשתה לנצח בסופו של דבר 82:109 בתצוגת תכלית מרשימה של כדורסל.

המארחת פתחה את המשחק מצוין, כשאייזאה סוואן ודגן יבזורי נתנו את הטון מחוץ לקשת בצורה נהדרת. עודד קטש העלה את גל מקל מהספסל, ובניגוד למשחק שעבר מול בני השרון, הפעם הרכז הצעיר היה נראה יותר מחובר למשחק קבוצתו, ובמהרה פתחו הצפוניים יתרון דו-ספרתי, עליו שמרו במשך רוב הרבע השני. ברבע השלישי הגיע המשחק של המארחת לשיאו, ובו קיבלנו התקפה קבוצתית מושלמת, פרגון עילאי, אחוזים גבוהים וחיבור שבדרך כלל לא מאפיין קבוצות במחזור השמיני של העונה.

מנגד, קשה לבוא בטענות רבות לעולה החדשה מנתניה. הקבוצה של אריק אלפסי פתחה את העונה בצורה טובה ומפתיעה מאוד, אבל בניגוד ליריבתה הערב בגן נר, מקומה האמיתי הוא לא בין ארבע הגדולות של הליגה. בקבוצה שוקלים כבר זמן רב להחליף את קווין ברסוול, והערב הגארד האמריקאי שיחק דקות בודדות בלבד. אין ספק כי אלפסי זקוק לגארד זר נוסף, וככל שימצא אחד כזה בזמן הקרוב, כך נתניה תוכל להתבסס כקבוצה הלא רעה שהיא, וליצור לעצמה זהות אמיתית. עד שזה יקרה, היא יכולה לראות בגלבוע/גליל סוג של מודל לחיקוי: צנועה, סימפטית, מחוברת להפליא, ובקיצר - קבוצת צמרת של ממש.

מהלך המשחק

גלבוע/גליל פתחה בחמישיה עם ג'רמי פארגו, דגן יבזורי, אייזאה סוואן, אלישי כדיר ובריאן רנדל, כשמנגד עלו הנתנייתים עם שמוליק ברנר, דנילו פינוק, טוני וושהאם, ליאור חכמון ומרקו קילינגסוורת'. המארחת התחילה היטב, ושלשות של אייזאה סוואן ודגן יבזורי העלו אותה ל-5:165 אחרי ארבע דקות של משחק. נתניה נותרה במשחק הרבה בזכות מרקו קילינגסוורת', ועודד קטש הגיב כשהכניס את גל מקל לפרקט במקום ג'רמי פארגו, שפתח מעט מהוסס. רכז נבחרת ישראל מיד תפר שלשה, ואחת נוספת של יבזורי מהפינה הורידה את המארחת לסיום הרבע ביתרון 17:26.

סל יפה של חכמון בפתיחת הרבע התבטל אל מול שלשה נוספת של יבזורי הלוהט, ושיתוף פעולה יפהפה בין מקל וכדיר במגרש הפתוח בצוותא נקודות ראשונות של דיון דאוול העלו את הצפוניים ל-21:33, 6 דקות להפסקה. נתניה ניסתה לחזור לעניינים עם דנילו פינוק, שהתחיל להתחמם, אלא שדווקא אז ספג רוברט רות'בארט עבירה טכנית והמאחרת, עם סל יפה של מקל ולאחר מכן אסיסט מאחורי הגב לדאוול, עלתה ל-30:44. נתניה ניסתה לצמק במעט את הפער לקראת ההפסקה, ולחדרי ההלבשה היא ירדה עדיין בפיגור, 48:39.

המארחת התחילה את הרבע השלישי עם ריצת 0:8 מהירה, ודאנק של אלישי כדיר קבע 39:56. המארחת התחילה את הרבע השלישי עם ריצת 0:8 מהירה, ודאנק של אלישי כדיר קבע 39:56. נתניה ניסתה לחזור אבל גלבוע/גליל עברה לשמירת לחץ, כשגם ג'רמי פארגו, לשם שינוי, מוצא את הסל בחלק ההתקפי כדי לקבוע 49:67. הדקות הבאות היו שייכות לאלישי כדיר הנפלא, שהראה עליונות באיזור הצבע, וההפרש רק הלך וגדל עד ל-53:79, מה שהכריח את אריק אלפסי חסר האונים לקחת פסק זמן, ולרדת לסיום הרבע כשהקבוצה שלו בפיגור גדול, 79:56.

הרבע האחרון נפתח באותה צורה בדיוק, ולמעשה סימל את המשכו של הגאברג' טיים. שלשה של אבישי גורדון, שבע דקות לסיום, קבעה 64:89. קטש ניצל את הדקות האחרונות על מנת להעלות גם את ליאור שגב, שצפוי לעזוב, ואפילו את דור אליהו, "האח של", שתרם נקודות יפות. זה נגמר ב-82:109 מדהים למארחת, במשחקה הטוב ביותר העונה.

סטטיסטיקה

קלעו לגלבוע/גליל: אלישי כדיר 19 (9 מ-10 מהשדה), דגן יבזורי 15 (4 מ-5 ל-3), אייזאה סוואן 13 (6 אסיסטים), דיון דאוול 13, ג'רמי פארגו 11 (3 חטיפות, 7 אסיסטים), אבישי גורדון 9 (3 מ-3 ל-3), בריאן רנדל 8, גל מקל 7 (7 אסיסטים), גוני יזרעאלי 7, מוטי מוסקוביץ' 5, דור אליהו 2.

קלעו לנתניה: מרקו קילינגסוורת' 15 (12 ריבאונדים), דנילו פינוק 15, טוני וושהאם 14, ליאור חכמון 13, טוני יאנגר 7, רוברט רות'בארט 6, אוריה גור 5, אלירן גואטה 3, ערן אסנטי 2, שמוליק ברנר 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully