וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחמט: בוריס גלפנד זכה באליפות גביע העולם

הישג היסטורי לשחמטאי הישראלי ברוסיה. יו"ר איגוד השחמט, אביב בושינסקי: "אין להשוות בין הענף לענפים איזוטריים"

עוד הישג ענק לקהילת השחמט הישראלית. לאחר זכייתה של מרסל אפרויימסקי באליפות העולם בשחמט עד גיל 14 לבנות, זכה הערב (שני) רב האמן הישראלי בוריס גלפנד מראשון לציון באליפות גביע העולם בשחמט, המתקיימת בחאנטי מאנסיק שברוסיה. זכייתו של גלפנד נחשבת להישג הגדול ביותר של שחמטאי ישראלי אי פעם.

בדרכו לגמר גבר הישראלי בן ה-41 על שחקנים מרוסיה, צרפת ואף ניצח את מי שנחשבת לשחקנית הטובה בעולם, יהודית פולגאר מהונגריה. במשחק הגמר ניצח גלפנד בשובר שיוויון את אלוף העולם לשעבר, רוסלאן בפנומרייב מאוקראינה. משחק הגמר הסתיים בתיקו 2, ובשובר השיוויון נצח גלפנד בסופו של דבר 5:7.

בזכות הניצחון, קיבל גלפנד כרטיס כניסה להשתתפות באליפות העולם הקרובה, שתתקיים בשנה הבאה בהשתתפות שמונת השחקנים הטובים בעולם. יו"ר איגוד השחמט הישראלי, אביב בושינסקי, ניצל את ההזדמנות בכדי לתקוף את מדיניותה של הממשלה ותקציביה בכל הנוגע לענף: "שוב הוכח שאין להשוות בין ענף השחמט, הישגיו והכבוד שהוא מעניק לישראל, לבין ענפים איזוטריים שמשום מה המדינה לעיתים גוזרת גזירה שווה בינם לבין השחמט, וממעטת להעביר תקציבים ראויים".

בושינסקי המשיך ואמר: "גם הנימוק המגוחך של המדינה, שמאחר שהשחמט אינו משוחק באולימפיאדה, אין הוא יכול להנות מסיוע ראוי, אינו מכבד את מי שבסופו של דבר יכול לשאוב גאווה אדירה מהישגים כגון אלה. אני בטוח שכולם לרבות הפוליטיקאים, יתקשרו לברך את גלפנד אבל איש לא יציע עזרה אמיתית בסיוע כספי לענף שכה משווע לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully