וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הזמן שלך, אוניל

לירן שבתאי

14.12.2009 / 13:24

מאמן אסטון וילה בנה קבוצה מצוינת שיכולה גם לסדר לו סופסוף הזדמנות בקבוצה גדולה. ליברפול, למשל. לירן שבתאי מסכם מחזור, ואף מילה על תחת

כוס התה שלי

מרטין אוניל. במחזור הפתיחה של עונת 95-96' אסטון וילה ניצחה את מנצ'סטר יונייטד 1:3. דייויד בקהאם הצעיר כבש ליונייטד והפרשן האנגלי אלן האנסן ניפק משפט לפנתיאון - "אתה לא תזכה בשום דבר עם ילדים". מאז חלפו 27 משחקים בין הקבוצות, 27 משחקים בהם אסטון וילה לא ניצחה – נתון שאף קבוצה מלבד יונייטד לא הכתימה בו את הווילה (והשני בליגה). בשבת מרטין אוניל הוביל את ילדיו לניצחון החוץ ה-100 של הווילה בפרמייר ליג. בפרפראזה למשפט האלמותי של האנסן, הצפון אירי בנה קבוצה על טהרת הילדים אשר שברה את הרצף וניצחה את יונייטד 0:1 במשחק אנגלי מודרני, עם טמפו של משקה תוסס וכדורגל טכני ומלהיב.

התקפת מנצ'סטר התקשתה מול אחת ההגנות החזקות בליגה, וצבא השריון הפצוע של פרגי קרס מול טייסי חיל האוויר מבירמינגהאם. קבוצותיו של אוניל תמיד מהירות, חזקות, שלא לומר וולגריות. העונה הוא מהל את וילה עם כישרון – מילנר, שבמשחקים האחרונים הועבר על ידי אוניל למרכז השדה, מצטיין על המגרש, כמו גם אשלי יאנג, השחקן הצעיר של אשתקד, ואגבונלהור החייתי. שלושתם מועמדים מובילים לזכות בתואר השחקן הצעיר. בהגנה אוניל החתים ביום האחרון של מועד העברות את ריצ'רד דאן וג'יימס קולינס הבלתי נלאים, דבר ששוב הוכיח כמה הוא מאמן עם ביצים. מעט מאמנים היו רוכשים ברגע האחרון שני בלמים מרכזיים. מעט מאוד מאמנים היו יוצאים מזה טוב.

אוניל כבר בן 57, בניצחון החוץ האחרון של הוילה באולד טראפורד הוא עוד למד באוניברסיטת בריאן קלף בנוטינגהאם פורסט. השנתיים הקרובות יהיו הצ'אנס האחרון שלו להגיע למועדון על. אוהדי ליברפול ישמחו לראות אותו על הקווים ובאולד טראפורד לא ירימו גבה אם יחליף את פרגי, אך בכל זאת חסר לו הברק כדי להיכנס לאליטת המאמנים. בעולם ויזואלי, אולי חסרה לו גם החליפה שתציג אותו באור שונה במקום הטרנינג. אולם לטוב ולרע זהו מרטין אוניל האמוציונלי, מזכיר באופיו ובדמותו את ויליאם וואלאס, גיבור "לב אמיץ", גנרל שנלחם עם חייליו בשדה הקרב. בטוח שבאנפילד היו שמחים לצאת איתו למלחמה.

מייבש שיער

לעקב האכילס של צ'לסי, פטר צ'ך. מאז מחזור הפתיחה, מהגול של סטיבן האנט, האיש שגרם לצ'ך זעזוע מוח, עברו 10 שעות ו-14 דקות בהן צ'לסי לא ספגה שער ליגה בבית, ודווקא צ'ך היה זה שקטע את הרצף. צ'לסי סיימה בשבת ב-3:3 קצבי ומרהיב מול אברטון. האיש שאחראי במישרין כבר שבועיים על איבוד הנקודות של צ'לסי הוא לא אחר מאשר פטר צ'ך. נקודת התורפה של צ'לסי בכלל וצ'ך בפרט היא - מצבים נייחים. עוד טרם המשחק צ'לסי ספגה 80% מהשערים שלה ממצבים נייחים (מובילה בתחום). לאחריו היו עליות שערים, כשגם בנגיחות צ'לסי ספגה הכי הרבה (6). "יש לנו לפעמים כמה עמידות לא טובות במצבים נייחים", מסביר אנצ'לוטי, "נצטרך לעבוד על כך ולמצוא את העמידה הנכונה ברחבה ובתיבת החמש", הוסיף המאמן לאחר המשחק, כשהוא יודע מאיפה מתחילה הבעיה.

צ'ך זורע פאניקה ברחבה. מחבר בפאנל הצמרת של שוערי העולם, צ'ך כיום נפקד מהשוערים המובילים באנגליה. מאז אותה פציעה נוראית, הקסדה הפכה לקריפטונייט שלו, מקנה לו מראה של מוטנט מחבורת אקס מן ולא לוק של שוער מאיים. וברצינות, לא משנה כמה אדידס מייצרת את מגן הראש למידותיו ובמשקל מופחת, האקססוריז מקשה עליו וכמובן שהאלמנט הפסיכולוגי עצום. דייויד בקאהם אמר פעם ש"כל בגד או אביזר שאני לובש בעל כורחי מציק לי". כאלה הם ספורטאים, כל שינוי קטן מפריע להם. קל וחומר כשמדובר בשוער.

הצ'כי אינו נראה נינוח במיוחד וניכר על פניו החשש בכל הגבהה. לראיה, בגול הראשון של מנצ'סטר סיטי בשבוע שעבר, במהלכו הוא קפץ באמוק על דרוגבה והרחיק ישירות לרייט פיליפס. בגול השני באותו משחק, השוער בן ה-27 העמיד חומה, עמד בצד שלה ואיכשהו עוד הצליח לקבל גול מתחת לידיים. בשבת, מול אברטון הגיע השיא. תחילה, צ'ך שיחק דג מלוח לפני כדור נייח של הטופיז, וכאשר נגע הכדור בקורה, הבין שממשיכים לשחק וזינק רק כדי לכבוש עם הגב ולהעלות את אברטון ליתרון. שער השוויון של סאהה בכלל לקוח מסרט קומי של האחים מרקס. צ'ך יצא על הכדור בלי לומר מילה לדרוגבה מלפניו, האחרון נגח ישירות על הקרקפת של סאהה, שמצידה החזירה את הכדור בהקשתה מעל צ'ך.

בחודש הבא תינזק התקפת הקבוצה קשה. דרוגבה יתעופף לנבחרת הפילים באליפות אפריקה, והנטל יעבור להגנה החזקה בליגה, שלאחרונה התחפשה לסנטה קלאוס וחילקה מתנות לכבוד החג הקרב. עקב האכילס של צ'לסי הוא ללא ספק פטר צ'ך. על מנת לנצח אפילו 0:1 קטן, אנצ'לוטי יצטרך את פטר צ'ך הישן – יציב ושקט.

סקאוט

משחק חוץ קריטי של מנצ'סטר יונייטד בעונת 2006-07 נגד אברטון. כריס איגלס נכנס כמחליף וכובש את שערו הראשון בפרמיירליג והרביעי בניצחון 2:4 של יונייטד על אברטון, במשחק קריטי מהישורת האחרונה בקרב אז מול צ'לסי. היה זה השיא הראשון והאחרון של כריס איגלס בתור שד אדום. מאז עברו שלוש שנים ואיגלס כבר חגג בחודש שעבר 24. אחרי שעזב את הקן והושאל למספר קבוצות, הנשר נחת בטראף מור, המבצר הביתי של ברנלי.

עם החתמתו, המאמן אואן קויל סיפר ש"הוא יכול לשחק בכל תפקיד בהתקפה ונותן לי אופציות משחק. שחקן צעיר בעל כישרון מרגש, זה מה שאנו צריכים". הכישרון של איגלס בא לידי ביטוי גם ב-1:1 נגד פולהאם בטראף מור. איגלס הוביל את משחק ההתקפה של ברנלי, ולבסוף גם היה שותף בשער השוויון המיוחל. הקיצוני האנרגטי נבחר לשחקן המצטיין במשחק ולא חדל מלאיים על השער.

איגלס גדל בנוער של יונייטד, בבית מדרשו של סר אלכס פרגוסון, תחת פיקוחו של האח גיגסי. כמו כל צעיר, האנגלי סומן כיורש לוולשי. מקורטוב הזמן שנכח באולד טראפורד, בין שלוש השאלות, איגלס למד דבר או שניים מגיגסי. מחלץ כדורים עם גופו הכחוש, טריקיונר שיודע מתי משחקים בנגיעה והיכן פורצים בין שחקני ההגנה. ישנם שחקנים מוכשרים וצעירים שמגיעים מקבוצות קטנות וצולחים את הסטרס של הצמרת ויש הזקוקים לשקט ולשלווה כדי לפרוח. כריס איגלס היה צריך להיתקע במנצ'סטר על מנת לדעת זאת. זה בסדר, שכר לימוד לגיטימי. כעת הוא מוביל במדד הרייטינג של ברנלי ונדמה שהעיטם מצא לו קן חמים.

מספרים

קצת מספרים שיספרו מה היה במפגש ה-35 של ליברפול וארסנל בפרמייר ליג. עד אתמול, ארבעת משחקי הליגה האחרונים ביניהן הסתיימו בתיקו, שיא ליגה. בראשון שתי הקבוצות שיחקו על שובר שוויון. לבסוף, כמו בניצחון האחרון של ארסנל בליברפול, באוקטובר 2003, התותחנים ניצחו 1:2 אחרי שחזרו מפיגור והשיגו את ניצחונם ה-22 באנפילד.

כפי שנאמר פה בשבוע שעבר על אנדריי ארשבין, הוא מסוג השחקנים שמנצחים משחקים. שב לזירת הרצח, אורב לטעות הקורבן ודוקר בחדות קרה. איזה טיל. חמישה שערים יש לרוצח בעל פני התינוק מול ליברפול בשני משחקי ליגה בלבד (!), בהחלט שיא. למרות ששברה שיא מועדון עם גול בכל 19 המשחקים האחרונים באנפילד, בניטז נכשל בגדול ברכש. לאו דווקא במה שקנה אלא במה שלא, משמע חלוץ, חלוץ, חלוץ. מהקליבר העולמי, מדרג ב', ואן ניסטלרוי או אגוארו, אין זה רלוונטי, מגנים וקשרים כמו שקנה אינם יכבשו לו את השערים שליברפול משוועת להם. מומלץ לאוהדי ליברפול לפנות את ערבי חמישי. הליגה האירופית מחכה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

במחזור הבא

המפגש המסקרן ביותר במחזור אמצע השבוע אינו קרב צמרת וגם לא שווה כוחות. הוא אליבי לכך שכדורגל זה הרבה יותר מספורט. אברהם גרנט חוזר לגראונד זירו שלו, סטמפורד ברידג', לפגוש את האקסית צ'לסי והפעם אף אחד לא יעז לתהות "אברם מי?". זה לא שאנחנו לבנטיניים מהמזרח התיכון, מי שסבור שרק בפרובינציה הקטנה שלנו יש עניין סביב המפגש בין האקסים טועה.

גרנט הוא כמו זיקית. יודע להתאים את הצבע שלו לכל מקום וסיטואציה, כך עבר מן הקרדיט 80 מיליון לאוברדרפט הרצחני מהאולימפוס ברחוב היוקרתי בלונדון. לאחר התיקו המפתיע 1:1 נגד סנדרלנד בחוץ אמר ש"לא בהרבה פעמיים בחיי שמחתי מנקודה אבל במצב הנוכחי, בדקה ה90 זה טוב", וממש התכוון לכך. ושום מילה על תחת.

לדאבונו, אין טיימינג גרוע יותר לפגוש את צ'לסי, שתבוא להוציא אגרסיות מאחר וה-3:3 נגד אברטון בשבת היה המשחק הרביעי ברציפות בכל המסגרות שהמאפיה של אנצ'לוטי לא מנצחת. פורטסמות פגשה כבר את מנצ'סטר יונייטד והיא עתידה לפגוש החודש את כל הטופ 4, לכן משחקים כמו הניצחון על בארנלי בשבוע שעבר והתיקו 1:1 הלא טריוויאלי באיצטדיון האור בשבת, הם הקרבות אשר יקבעו את גורלה, כמו גם המשחק בין בולטון לווסטהאם יום לפני כן, משחק שיכול להכניס את התחתית לפלונטר או שמא, טוב ש..., שום מילה על תחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully