וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוזי: "אפשר לחייך ולנשום"

13.12.2009 / 22:10

מאמן חולון היה מאושר אחרי הניצחון הראשון העונה, על בני השרון: "נס חנוכה קטן". בירנבוים: "מה שיוביל אותנו זה ההגנה"

מנהלת ליגת העל בכדורסל

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

יופי של מחזור שמיני קיבלנו הערב (ראשון) בליגת העל. הקבוצה השמחה ביותר שיוצאת משלל המשחקים הערב היא ללא ספק הפועל חולון, שהשיגה את נצחון הבכורה שלה העונה, 74:77 לא קל באולם הפחים על בני השרון. עירוני רמת גן, לעומת זאת, לא הצליחה לנצח לראשונה העונה, ונחלה את הפסדה השמיני ברציפות, 80:69 למכבי חיפה הלוהטת, שלא מפסיקה לנצח. מכבי תל אביב חזרה ממשחק החוץ באשקלון עם 85:102 קליל, בעוד מכבי ראשון לציון עושה קולות של דרך חדשה, כשניצחה בביתה 68:78 את עירוני נהריה. מי יודע, ייתכן ומהערב והלאה, נתחיל לראות מגמות חדשות בליגת העל.

עוזי חושב 1-8

תגידו מזל טוב יפה להפועל חולון. מחזיקת הגביע קטעה הערב את רצף שבעת ההפסדים מפתיחת העונה, כשהציגה הרבה אופי בדרך לניצחון לא פשוט, 74:77 על בני השרון. "אפשר לחייך ולנשום, היה מאוד חשוב שזה יבוא, בעיקר בשביל הבטחון של השחקנים", אמר עמיר עוזי המאושר בסיום המשחק, שאף היווה את נצחונה ה-500 של חולון בליגה העליונה. סיבה נוספת לחגיגה.

"אני חושב שהאנרגיות שלנו על המגרש היו יוצאות מן הכלל, להגיע נחות בלי פורוורד זר ולנצח את בני השרון בריבאונד זה מכובד. אני קורא לזה נס קטן של חנוכה, אבל הקבוצה הזאת צריכה חיזוק ואני מקווה שתהיה אפשרות לחזק אותה. בהנהלה עושים את המקסימום ואני מקווה שזה יקרה".

על הלחץ מהאוהדים בזמן האחרון אמר מאמנה של מחזיקת הגביע: "אני לא חושש מהדברים האלה וזה חלק מהסיכון של מאמן, אני מקווה שיהיה לזה המשך, אני מאוד מקווה שהפועל חולון תעמיד קבוצה קצת יותר ראויה. עם חיזוק קטן מקומות 1-8 לא ברחו לנו, רק שיתנו לי את החיזוק שאני צריך".

מנגד, אחרי הניצחון הנאה על גלבוע/גליל במחזור הקודם, בני השרון חזרה הערב לקרקע. "ברכות להפועל חולון ולעמיר עוזי. הם עבדו קשה ואני יודע ששתו לו פה את הדם. ראיתי את כל המשחקים של חולון וחוץ מהמשחק נגד מכבי, הם עשו עבודה טובה בהרבה משחקים", פרגן דן שמיר לעמיתו בסיום. "הם הצליחו מאוד להפריע לנו בהתקפה והגבוהים שלנו לא נכנסו למשחק. הלכנו רק ליפק אנד רול ולזריקות מבחוץ וזה לא הכוח שלנו. הקלעים שלנו קלעו באחוזים על הפנים - 3 מ-12 ברבע הראשון. לא ביססנו את הפיזיות להבדיל מהם, ותומאס מאוד הזיק לנו בצבע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

אפי מטיף להגנה

בדומה לעמיר עוזי, גם אפי בירנבוים יכול לנשום קצת לרווחה. ראשון לציון שלו השיגה הערב את נצחונה השני בלבד העונה, כשסיימו ב-68:78 ביתי על עירוני נהריה. מאיר טפירו, שעלה הערב מהספסל בדרך ל-14 נקודות, היה לשחקן ה-37 בתולדות הכדורסל הישראלי שעובר את מחסום 4,000 הנקודות. "זה היה קשה מנטלית, בתחילת העונה היו לנהריה בעיות, ואצלנו עשו באזז כאילו מי יודע כמה כסף מתגלגל פה. הם ידעו מההתחלה שהם בתחתית, ואנחנו נקלענו לפה", אמר בירנבוים בסיום.

"בטח שהייתי בלחץ, אני לא עשוי מבטון. אני האחראי על המערכת וכזה משחק הוא קריטי", המשיך בירנבוים, ודיבר על מה שניצח לקבוצה שלו את המשחק. "שינינו דבר או שניים בהתקפה, אבל זה שטויות. קודם כל זה ההגנה, ואם זה ייתן לנו מנוף הלאה זה הדבר הכי חשוב שיש. הדבר הכי חשוב עבורנו, זה לצאת ולדעת שמה שיוביל אותנו בעתיד זה ההגנה. יש לנו מנטליות התקפית, הבעיה שלנו זה להביא הגנה. ברגע שנביא הגנה, הניצחונות יגיעו".

לארי אובאנון הוסיף: "זה היה ניצחון גדול בשבילנו, היינו צריכים את זה. הקבוצה עבדה חזק מאוד השבוע, וראו את זה על המגרש. זה היה חשוב לביטחון שלנו".

מנגד, המאמן המפסיד, יעקב ג'ינו, אמר בסיום: "ראשון ניצחה בצדק. הם העלו הגנה מאוד תוקפנית, הם פוצצו בלי רחמים, כמו שצריך. השופטים מאוד התערבו בניהול המשחק. לראשון לציון יש כישרון התקפי אדיר והיום הם הראו הגנה אגרסיביות. כל הקבוצות ששיחקו מולנו, עדיפות עלינו. אם ראשון עולה עם מגי ואובאנון על הספסל אז הם עדיפים עלינו. זה לא אותה רמה בסגל השחקנים, מבלי להוריד מהשחקנים שלי. אני מאוד מרוצה מהחבר'ה שלי, ידענו שבאנו לעונה קשה. אני לא בהיסטריה מהסיטואציה".

קוז'יקרו מתחיל להרגיש את החיבור

בתוך כל הקבוצות שיצאו הערב ממשברים (או לפחות ניסו לצאת), אחת המשיכה את המומנטום הנהדר שלה, וכמובן שמדובר בסגנית האלופה מחיפה. הקבוצה של אבי אשכנזי לא מפסיקה לנצח, והערב היא הדפה מעליה את עירוני רמת גן, עם 69:80 שלא הוטל בספק בשום שלב של המשחק.

עידו קוז'יקרו, שנתן דקות טובות ברבע השני, היה מרוצה בסיום - לא רק מהמשחק הנקודתי הזה: "זה מתחיל להתחבר אבל מאוד לאט, עדיף לתקן טעויות אחרי ניצחונות ולא הפסדים. יש עוד כמה חבר'ה שעוד לא הבינו את התפקיד שלהם בקבוצה אבל זה דורש המון עבודה וסבלנות. אנחנו, כשחקנים ותיקים, מנסים לעשות את המקסימום כדי לעזור להם, גם אם זה לא תמיד עובד".

מנגד, דני גוט סופר משחק שמיני ברציפות אותו לא הצליח לנצח, ומהערב נותרה עירוני רמת גן הקבוצה היחידה בליגה שעדיין לא ניצחה העונה. "רדפנו אחרי חיפה כל המשחק, מה שתרגלנו במשך השבוע, עוד פעם לא הוצאנו לפועל", אמר בסיום גוט המאוכזב.

"מבחינה אישית אני מאוד מתוסכל, כי עובדים קשה ולא מצליחים להוציא לפועל. מצד שני אני מאמין בקבוצה, והקבוצה מאמינה בשחקנים. נשב ביחד כולנו, ביחד עם הועדה המקצועית, ונחשוב על פיתרון". לקראת השבוע הבא ומשחק התחתית החשוב מול מכבי ראשון לציון, הוסיף המאמן: "אני מקווה מאוד לנצח שם. אנחנו לא רחוקים מלנצח משחקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully