וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולון השיגה ניצחון ראשון העונה, 74:77 על בני השרון

מחזיקת הגביע יכולה סוף סוף לחגוג. מכבי ת"א ניצחה את אשקלון 85:102, חיפה את ר"ג 69:80. ראשל"צ-נהריה 68:78

המחזור השמיני בליגת העל נמשך הערב (ראשון), כשבמוקד המחזור, על הנייר, עמד המפגש המעניין בין עירוני אשקלון למכבי תל אביב. בשנתיים האחרונות השיגה הקבוצה של אריאל בית הלחמי ניצחונות על הצהובים, אלא שהערב היה מדובר בסיפור אחר לגמרי, ולאחר רבע ראשון צמוד, לא התקשתה האלופה לרוץ קדימה עד ל-85:102 בסיום. הפועל חולון, שיכולה להעביר קורס בפתיחת עונה בעייתית, חגגה הערב סוף כל סוף ניצחון בכורה בליגה, כשהשיגה 74:77 ביתי נאה על בני השרון של דן שמיר. מי שלא הצליחה להשיג ניצחון ראשון העונה היא עירוני רמת גן, שהפסידה בפעם השמינית ברציפות, הפעם 80:69 לסגנית האלופה מחיפה. עירוני ראשון לציון הציגה, לשם שינוי, משחק שלם מוצלח מול עירוני נהריה, וחגגה בסיום עם 68:78.

עירוני אשקלון – מכבי תל אביב 102:85

הצהובים פתחו את המשחק בסדרת החטאות, ואחרי שלוש נקודות נשארה מכבי תל אביב על 0 עגול, ואשקלון ניצלה זאת כדי להוביל 0:7. גיא פניני שבר את הבצורת הצהובה עם שתי שלשות, וארבע דקות לתום הרבע הובילו האשקלונים 8:11. פניני המשיך להחזיק את הצהובים במשחק פחות או יותר לבדו, אשקלון נתקעה ולא קלעה סל שדה במשך חמש דקות, והאלופה ניצלה זאת כדי לעלות ליתרון ראשון במשחק, ולרדת לתום הרבע ביתרון 14:17. המארחת המשיכה לא למצוא את הסל גם בפתיחת הרבע השני, ושלשה של בלות'נטאל מהעבר השני העלתה את הצהובים ל-18:25.

בית הלחמי השתולל על שריקה מפופקת, קיבל עבירה טכנית, ומכבי תל אביב ניצלה זאת כדי לרוץ ל-20:35 אחרי שלשה של לימונד. אשקלון עוד הצליחה לצמק במעט, עם דקות טובות של בקסטר וטולברט, אלא שהצהובים הגיבו עם אלן אנדרסון ובעיקר עם רביב לימונד, שהיה מצוין, ואל חדרי ההלבשה ירדה האלופה ביתרון 35:52.

המארחת הצליחו לבצע קאמבק מסוים בפתיחת הרבע השלישי, ונקודות של כריס ווטסון צימקו את ההפרש ל-59:47. ההתקפה הצהובה קצת נתקעה בשלב הזה, כשגם דורון פרקינס שעלה מהספסל התקשה לסחוב את החבורה של פיני גרשון קדימה. למזלו של גרשון, היה לו הערב את רביב לימונד, שתפר שלשה מצוינת נוספת ארבע וחצי לתום הרבע כדי לקבוע 48:64. שלשה של בקסטר מנעה ממכבי תל אביב לברוח שוב, ואחת נוספת עזרה לאשקלונים לעלות לרבע המכריע בפיגור 73:61 "בלבד". לאזמה ובלות'נטאל פתחו את הרבע האחרון בצורה טובה, ושלשה של השני קבעה כבר 65:86, שש וחצי דקות לסיום. ההמשך היה כולו גארבג' טיים אחד ארוך, אותו ניצל גיא פניני כדי לשפר סטטיסטיקה אישית, ובתום המשחק נשארים הצהובים בלתי מנוצחים, 85:102.

קלעו למכבי תל אביב: רביב לימונד 23 נקודות, גיא פניני 21, דייויד בלות'נטאל 14, סטפון לאזמה 12, צ'אק איידסון 10, דיאור פישר ודורון פרקינס (6 אסיסטים) 7 כל אחד, אלן אנדרסון (10 דקות), דרק שארפ, יניב גרין ואנדרו ויז'נייבסקי 2 כל אחד.

קלעו לאשקלון: ג'ימי בקסטר 22 נקודות, קורי קאר 19, כריס ווטסון 15 (6 ריבאונדים), מורן רוט (5 אסיסטים) וברוקס סיילס (9 ריבאונדים) 10 כל אחד, בריאן טולברט 8, אלעד הופמן 1.

הפועל חולון – בני השרון 74:77

המשחק נפתח בשורת החטאות של שתי הקבוצות, לפני שסם קלנסי שבר את הבצורת אחרי שתי דקות מאופסות עם שני סלים רצופים שקבעו 0:4 לבני השרון. מנגד הגיב רביב פיטשון, ההפתעה של עמיר עוזי בחמישייה, עם שלשה ראשונה לחולון שנכנסה לעניינים, ובדקות הבאות נמשך הקצב הנמוך כשפיטשון הצעיר שומר את קבוצתו ביתרון, ובסיום הרבע הראשון הוליכה חולון 13:14. פתיחת הרבע השני הייתה שייכת לאוגונה אוניקווה שחגג מתחת לסלים כשמולו ג'ון תומאס מתקשה עם 1 מ-7 מקו העונשין, והקבוצה מהשרון ברחה ל-19:24. אבל אז התעורר דווין מיטשל, שהצית ריצת 0:9 של מחזיקת הגביע עם הרבה התלהבות בתמיכת הקהל. דן שמיר הזעיק פסק זמן כדי לעצור את הסחף, אבל המומנטום החולוני נמשך בדרך ליתרון 28:34 במחצית.

במחצית השנייה ההתלהבות של המקומיים דעכה עם החורים בהגנה של עמיר עוזי, כשקוקי בלצ'ר הצטרף לאוניקווה כדי להוביל את בני השרון ליתרון 38:39. תומאס התאושש עם כמה מהלכי פוסט לא רעים, ולקראת סוף הרבע התגבר קצב המשחק בהנהגתו של דורי אסף שהוביל את בני השרון ליתרון 53:54 בסיום הרבע השלישי. הקרב הצמוד התחמם ברבע האחרון, בו הגיע סוף סוף טיטוס אייבורי לאולם הפחים עם שתי שלשות חשובות, השנייה בהן קבעה 68:69 לחולון שלוש דקות לסיום.

מנגד המשיכה בני השרון בראשות אוניקווה לעשות את העבודה מהקו, אבל מהלך נהדר של סל ועבירה של מיטשל שתי דקות לסיום הטה את המטוטלת לכיוון חולון שהוליכה 72:75. לאחר מכן קילקל בלצ'ר את המאזן של האורחים מהקו עם שתי החטאות עונשין 40 שניות לסיום, אבל דורי אסף תיקן עם חדירה טובה עשר שניות לסיום שהקטינה ל-74:75. יוני ניר ענה בשתי קליעות עונשין מדויקות מהעבר השני, וחמש שניות לסיום נשלח גם ארז כץ לקו. הגארד הותיק החטיא את הראשונה, ונאלץ להחטיא גם את השנייה, אחריה קטף אייבורי את הריבאונד אבל הצליח להחטיא גם הוא שתיים מהקו, ועם 1.3 שניות על השעון החטיא גם קלסי שתי קליעות עונשין, לקח את הריבאונד, אך החטיא קצת אחרי הבאזר. חולון חוגגת עם ניצחון ראשון, אולי בתקווה לצאת, סוף כל סוף, לדרך חדשה וחיובית יותר. מברוק.

קלעו לחולון: דווין מיטשל 22 נקודות (7 ריבאונדים), ג'ון תומאס 16 (9 ריבאונדים), יוני ניר 12, רביב פיטשון 10, אבי אליהו 9, טיטוס אייבורי 6, יניב יצקן 2, ליאור ליפשיץ ועדי פרג שיחקו ולא קלעו.

אוגונוה אוניקווה 22, קוקי בלצ'ר 15, רון סטיל 13, דורי אסף 11, סם קלנסי (6 ריבאונדים) ושון ג'יימס (4 ריבאונדים) 4 כל אחד, ארז כץ 3, אייזק רוזנפלד 2, בן רייס שיחק ולא קלע.

מכבי חיפה – עירוני רמת גן 69:80

המשחק נפתח עם מבול שלשות, כשמשה מזרחי תרם שתיים מהירות כדי להעלות את החיפאים ל-8:12. חיפה המשיכה לטוס, משה מזרחי המשיך להפציץ מבחוץ, ושלשה נוספת שלו העלתה את הירוקים ליתרון שיא שלהם עד אותו רגע, 10:22. טאג' מקאלו עזר לרמת גן לנסות ולצמק את הפער, אלא שנקודות של עידו קוז'יקרו הורידו את החיפאים ביתרון 20:30 עם תום הרבע הראשון. קוז'יקרו המשיך את היכולת הטובה גם בתחילת הרבע השני, ובצוותא עם סטרונג שמרו השניים על היתרון הדו-ספרתי של הירוקים. ריצ'ארד רובי עלה היטב מהספסל של חיפה, ונקודות של ג'פרסון קבעו כבר 25:45 לסגנית האלופה, ונקודות של שון דניאל צימקו במעט, וחיפה ירדה לחדרי ההלבשה ביתרון 34:51.

ג'פרסון פתח נהדר את המחצית השניה, ושש וחצי דקות לתום הרבע הובילה חיפה 38:58. ג'וליאן קאזו ניסה לצמק במעט את היתרון, וכשגם שון דניאל נכנס קצת לעניינים, הצליחו הרמת גנים לרדת לרבע בפיגור מינימאלי מבחינתם, 62:50. אלא שלדבון ג'פרסון נמאס מהקאבק הרמת גני, ושש דקות לסיום הובילו הירוקים 54:68. משם והלאה זה היה גארבג' טיים אחד ארוך, כשלרמת גן לא היתה תשובה לג'פרסון האדיר, שירד לספסל לקול תשואות הקהל שלוש דקות לסיום. ג'רמי טיילר וטוד גולדן עלו לפרקט, ורמת גן ניצלה זאת כדי לצמק במעט את ההפרש - אך לא יותר. זה נגמר ב-69:80 לסגנית האלופה, שממשיכה במומנטום המוצלח.

קלעו לחיפה: דבון ג'פרסון 24 נקודות (10 ריבאונדים), משה מזרחי 13, עידו קוז'יקרו 11 (13 ריבאונדים), ג'ייסון ריץ' 9, בן סטרונג וג'סי פלוט-רוסה 6 כל אחד, ריצ'ארד רובי 5, ג'רמי טיילר (4 דקות), טוד גולדן ועמית בן דוד 2 כל אחד, דרור חג'ג' (5 אסיסטים) שיחק ולא קלע.

קלעו לרמת גן: טאג' מקאלו 27 נקודות (8 ריבאונדים), ג'וליאן קאזו וג'ייסון תומאס 7 כל אחד, שון דניאל וחן זיגדון 6 כל אחד, אדי בארלו 5, אוטיס היל 4, אור ברנר 3, ברנדון יואינג ואיציק אוחנון 2 כל אחד.

מכבי ראשון לציון – עירוני נהריה 68:78

לראשונה העונה, אפי בירנבוים עלה ללא מאיר טפירו בחמישיה, ונהריה ניצלה זאת כדי לפתוח היטב ועלתה ל-0:8, כשהמארחת לא הצליחה לקלוע בארבע הדקות הראשונות. בירנבוים לקח פסק זמן, והקבוצה שלו חזרה בטירוף, כאשר ריצת 2:16 שלה עזרה לה לרדת לתום הרבע ביתרון 12:20. הכתומים המשיכו בריצה שלהם גם ברבע השני, מנגד יעקב ג'ינו איבד את העשתונות, קיבל עבירה טכנית, והמארחת ניצלו זאת כדי לברוח ל-18:35. נהריה הצליחה לעצור מעט את הריצה של המארחת, כשפול דילייני משחק חזק וטוב. אלא שמאיר טפירו דאג שההפרש יישאר מבטיח, ובמחצית 28:45 לראשון לציון.

אור איתן ניסה להתחיל קאמבק של נהריה ברבע השלישי עם שתי שלשות, אך יהוא אורלנד הראה שגם הוא קולע לא רע מרחוק, וקבע 41:55 לראשל"צ. היכולת ההגנתית הטובה של הכתומים המשיכה, כשדלרון ג'ונסון נכנס לעניינים ועם הבאזר קבע 45:64 למארחת בסוף הרבע השלישי. נהריה פתחה את הרבע הרביעי מצוין, כשעודד שעשוע ושון טגארט נתנו את הטון, ועזרו לאורחת לצמק 67:56 בלבד. ראשון לא נבהלה והלכה לאבי בן שימול ומאיר טפירו, שדאגו לסגור עניין, הפעם ללא מתח או מפחי נפש, לשם שינוי. זה נגמר ב-68:78 לכתומים, שיכולים סוף סוף לנשום לרווחה.

קלעו לראשון לציון: ארון מגי 23 נקודות, מאיר טפירו 14 (6 אסיסטים), דלרון ג'ונסון 12 (9 ריבאונדים), רוד גריזארד 11 (6 ריבאונדים), אבי בן שימול 9 (8 אסיסטים), יהוא אורלנד 7, לארי אובאנון 2.

קלעו לנהריה: פול דילייני 18 נקודות (10 אסיסטים), שון טאגרט ודימרקו ג'ונסון (8 ריבאונדים) 15 כל אחד, אור איתן 11 (8 ריבאונדים), עודד שעשוע 7, ברק פלג 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully