וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגנטינה: כולם נגד בנפילד

הקבוצה הצנועה מחפשת תואר היסטורי במחזור הסיום מול בוקה (א', 22:00, ספ' 2), אך הציבור מחזיק אצבעות לניואל'ס השנייה

מחזור סיום דרמטי בארגנטינה זהו דבר שכבר הפך לנוהל. מדי עונה (פעמיים בשנה, הודות לשיטה הדרום אמריקאית הייחודית) מחזיקה הליגה הארגנטינאית את חובביה במתח ממש עד לרגע האחרון, וגם העונה זהות האלופה תתברר רק מחר (ראשון, 22:00, שידור משולב בספורט 2) כאשר בנפילד המוליכה, לה 41 נקודות, תתארח בבומבונרה אצל בוקה ג'וניורס, והשנייה ניואל'ס אולד בויס (39 נקודות) תארח ברוסאריו את סן לורנצו. תיקו של באנפילד בצירוף ניצחון ביתי של ניואל'ס, יכפה על הקבוצות משחק פלייאוף מכריע, שכן ליחס השערים אין כל חשיבות.

הרוחות בין שתי הטוענות לכתר התלהטו במהלך השבוע האחרון, כאשר הוחלפו האשמות הדדיות לגבי תמיכת השופטים. שתי הקבוצות נעזרו העונה לא אחת באנשי המשרוקית, אבל מאמן בנפילד, חוליו פלסיוני, טען כי ניואל'ס היא זו שזכתה לעזרה מאסיבית, בעוד שחקני ה'לפרוסוס' (המצורעים) סברו אחרת. הלך הרוח בארגנטינה נוטה לטובת ניואל'ס, כאשר אוהדי הקבוצות האחרות (מלבד היריבה הגדולה רוסאריו סנטרל) מעדיפים קבוצה עם מסורת, קהל גדול והיסטוריה כאלופה על פני 'אל טלאדרו' (המקדח) מבנפילד.

בוקה ג'וניורס - בנפילד

בכלל, תחושות הקיפוח מציפות את בנפילד בשבועות האחרונים. הקבוצה הצנועה שעדיין לא זכתה באליפות וקהל האוהדים שלה הוא מהצנועים בליגה הבכירה, חשה כי בתקשורת מעדיפים לראות את היריבה מרוסאריו משיגה תואר אליפות שישה (הפעם האחרונה הייתה לפני חמש שנים).

"אני בהחלט מרגיש שהעיתונאים נגדנו", טען כריסטיאן לוקטי, שוער וקפטן בנפילד. "הפסדנו רק משחק אחד, יש לנו את מלך השערים של הטורניר (סנטיאגו סילבה עם 14 כיבושים) ואנחנו יותר מראויים לאליפות, אבל מסתבר שכולם חושבים אחרת. תוקפים אותנו מהמחזור השישי ומחכים לנו בפינה, אבל עמדנו עד עכשיו בלחץ. בכל השנים האחרונות האלופה לקחה פחות מ-40 נקודות, לנו יש כבר 41".

מי שלמעשה עוררה את בנפילד לחפש אליפות היסטורית היא הירביה השנואה בדרום בואנוס איירס, לאנוס, שזכתה באליפות ראשונה שלה ב-2007 וחגגה... כן, כן, בבומבונרה של בוקה. בנפילד בונה בהתקפה על מלך השערים סנטיאגו 'הטנק' סילבה, ובן ארצו האורוגוואי סבסטיאן פרננדז, אך עיקר כוחה בהגנה, המונהגת על ידי השוער לוקטי והבלם הוותיק סבסטיאן מנדז, שהגיע הקיץ מסן לורנצו ויחד עם חבריו דאג לספיגת תשעה שערי חובה בלבד.

מי שכמובן לא תרצה לאפשר לקבוצה נוספת לחגוג לה בבית תואר היסטורי היא בוקה ג'וניורס, שניצחה רק ארבעה משחקים ביתיים העונה וחווה טורניר גרוע. בוקה לא תיטול חלק במשחקי הליברטדורס, ולראשונה מאז 1983 לא תייצג את ארגנטינה בגביע החשוב אף אחת מחמש הגדולות (בוקה, ריבר פלייט, אינדפנדיינטה, ראסינג קלוב וסן לורנצו). אגב, בפעם הקודמת שביקרה בנפילד בבומבונרה, לפני כחצי שנה, היא ניצחה 2:3.

ניואל'ס - סן לורנצו

בניגוד לבנפילד, שמסתמכת על שחקני רכש ולא נהנית מתמיכה אדירה של קהל מאחוריה, לניואל'ס אולד בויס יש בסיס מקצועי והיסטורי. בלם העבר רוברטו סנסיני, שחקן ניואל'ס ונבחרת ארגנטינה בעבר וכמובן אוהד הקבוצה משחר ילדותו, הצליח להפוך סגל בינוני וחסר ברק לכזה שמאיים על האליפות ומציג שילוב בין צעירים לוותיקים. ניואל'ס לא הציגה כדורגל מדהים לאורך הטורניר, אך גילתה יציבות, השיגה שישה ניצחונות רצופים וידעה ללקט נקודות גם במשחקים בהם נראתה רע.

ניואל'ס, המשחקת בדרך כלל עם שלושה בלמים, נשענת בחלק הקדמי על הכשרון מאורו פורמיקה, היחיד שמספק יצירתיות ומזכיר את הימים הגדולים של האליפויות הקודמות, ולפניו בחוד חורחה אצו'קארו מפראגוואי ומי שנחשב לתגלית הטורניר, חואקין בוגוסיאן האורוגוואי, לו 11 שערי ליגה.

"נלחמות על התואר שתי קבוצות טובות, ואף אחד לא עשה שום דבר עבורנו כדי שנגיע לכך", הצהיר הקשר המחונן פורמיקה. "אני בטוח שלבנפילד יהיה קשה בבומבונרה. בכל מקרה, אנחנו קמים מדי יום עם התחושה שאנו יכולים להיות האלופים. אני גם יודע שהרבה אוהדים של קבוצות אחרות בארגנטינה מחזיקים לנו אצבעות".

סן לורנצו, היריבה מחר, היא אחת מאכזבות העונה. הקבוצה של דייגו סימאונה נראתה טוב בפתיחת הטורניר, אך אז התרסקה בגביע הסודאמריקנה ומשכה את המומנטום השלילי גם לליגה. הנסיגה ביכולת גם גרמה לכך שסנלו לא תופיע בליברטדורס, כך שבקבוצה כבר החלו בתוכניות לטורניר הבא, בתקווה לשיפור אישי ביכולת של כמה שחקנים מהם ציפו להרבה יותר.

משחקים נוספים:

ארחנטינוס ג'וניורס - הורקאן 1:5
לארחנטינוס: נסטור אורטיגוסה (7 בפנדל), חואן מרסייר (40), גבריאל האוצ'ה (68, 72 ו-86). להורקאן: אלחנדרו קווינטאנה (83)

לאנוס - אינדפנדיינטה 0:0

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully