וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרשון: "זה יהיה המשחק הכי טוב של ליאור"

איתן נוח

9.12.2009 / 20:28

מאמן מכבי תל אביב מצפה להצגה של שחקנו לשעבר במדי קאחה ויטוריה. אליהו: ”אני לא מתעסק באיך הקהל יקבל אותי”

יותם רונן

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

אחרי ארבעה ניצחונות רצופים ביורוליג תגיע מחר (חמישי) מכבי תל אביב לעימות ישיר על המקום הראשון בבית ג' כשקאחה ויטוריה תתארח ביד אליהו (20:45, חמש פלוס).

הצהובים זוכרים היטב את משחקם הקודם מול הבאסקים, אז רשמו את הפסדם היחיד העונה באירופה (86:81), ויודעים שבמידה ויצליחו לנצח הפעם ייתכן שגם להפרש תהיה משמעות, כיוון שהפסד מחר בפחות מחמש נקודות יעניק לויטוריה יתרון במפגשים הישירים מול האלופה הישראלית במידה והשתיים יסיימו את הבית עם מאזן זהה.

ויטוריה חזרה לעצמה בשבוע שעבר אחרי ההפסד הביתי לצסק"א מוסקבה עם ניצחון ביתי על רומא המידרדרת, אבל לתל אביב הגיע דושקו איבנוביץ' עם סגל חסר מאוד, ללא בראד אולסון, וולטר הרמן, ולדימיר מיקוב ומרסליניו הוארטס, והמאמן המונטנגרי יקווה לתוצרת משופרת מליאור אליהו שינסה לשחזר את יכולתו מהמשחק הקודם מול קבוצתו לשעבר אחרי תקופה פחות טובה. לפני המשחק יקבל אליהו גביע הוקרה מראשי מכבי תל אביב.

גרשון: "המשחק חשוב גם לשלב הבא"

"המשחק מחר הוא מאוד חשוב ומאוד קובע, גם את השלב הבא", אמר גרשון במסיבת העיתונאים לקראת המשחק. "אנחנו צריכים לקבל בשלב הבא גם קבוצה ספרדית, וזו לא יכולה להיות ויטוריה, כך שאם נהיה ראשונים אז ריאל מדריד וברצלונה שגם יהיו ראשונות לא יהיו איתנו, ויישאר לנו להתמודד למשל עם מלאגה, שהיא הרע במיעוטו".

"אני חושב שהשנה יש יותר קבוצות טובות", המשיך גרשון. "אני חושב שבשנה שעברה היו יותר הבדלים בין הקבוצות. קבוצות מרכז יורוליג בשנה שעברה התחזקו, וגם אנחנו התחזקנו, לדעתי אנחנו יותר טובים מהשנה שעברה. לדעתי קבוצות שבאות לכאן היום קשה להן יותר. בקבוצות יש לחץ לעבור לשלב הבא, ואין משחקים קלים, משחקים הם יותר מלחיצים. הלחץ לעבור שלב גדול יגרום ליותר משחקים שיהיו קרבות".

על מכת הפציעות של יריבתו אמר גרשון: "עד כמה שאני מכיר את החיים בכדורסל, אין ואקום, מישהו ייכנס וייקח את הזריקות של מי שיחסר. ברמות האלה אין ואקום, ועונה של יורוליג היא עונה ארוכה, וכל הקבוצות לוקחות בחשבון פצועות".

על המפגש עם ליאור אליהו אמר גרשון: "ליאור היה שחקן דומיננטי, ושם יש עוד שלושה שחקני פנים טובים. הוא בא עכשיו למגרש ביתי, הוא ירגיש נוח, מחר יהיה המשחק הכי טוב שלו עד עכשיו. יש פה אווירה מרגשת ואני מקווה שזה לא ישפיע על המשחק. יש לנו רצון ואני מקווה שנתפקד מחר כמו שצריך".

פניני: "חייבים להיות אינטנסיבים מההתחלה"

גיא פניני ייחס גם הוא חשיבות לקהל ואמר: "זה יהיה משחק שונה ממה שהיה בויטוריה, שתי הקבוצות השתפרו והשתנו. זה משחק על המקום הראשון ועם האווירה והקהל, אני מאמין שיהיה פה הר געש. אנחנו צריכים לבוא עם הרבה אנרגיות ולנצח את המשחק".

"אין ספק שהניצחון בשבוע שעבר נותן הרבה ביטחון", המשיך פניני, "אבל כל משחק מתפתח בצורה שונה. בשבוע שעבר ניצחנו ברבע הרביעי, מחר זה יכול להיות שונה לגמרי. אנחנו חייבים להיות אינטנסיבים מההתחלה כי זו קבוצה מאוד אגרסיבית עם גבוהים טובים. לא משנה מי חסר להם, מי שיהיה פה יימלא את המקום של מי שחסר, יש להם סגל מצוין".

דיאור פישר הוסיף: "אני מקווה להמשיך באותו קצב ובאותה היכולת של התקופה האחרונה. ויטוריה היא הקבוצה היחידה שהצליחה לנצח אותנו עד כה, וההפסד שם היה נורא מתסכל. עכשיו זה משחק ביתי עברונו מול הקהל שלנו שאני מאמין שידחוף אותנו וזה יהיה שונה".

"אני לא מרגיש לחץ מיוחד לקראת המשחק באופן אישי", המשיך פישר. "אני פשוט עולה ועושה את העבודה שלי. ברור שזה יהיה משחק מיוחד עבור ליאור אליהו, הוא חוזר לבית שלו ולאולם שהוא רגיל אליו, אבל מיד אחרי לחיצת הידיים שלו בפתיחה אנחנו נעשה הכול בשביל לנצח אותו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

איבנוביץ': "משחק חשוב על המקום הראשון"

אצל הבאסקים עמד כמובן ליאור אליהו במוקד העניין התקשורתי, ולקראת המשחק אמר הפורוורד הישראלי: "תמיד כיף להיות פה. זה מאוד מרגש. אני מתרגש מאוד ולא ממש מצליח למצוא את המילים. אני לא מתעסק באיך הקהל יקבל אותי, אני מקווה שהוא יקבל אותי בצורה יפה".

על קבוצתו הנוכחית אמר אליהו: "הגעתי למקום חדש, זה הרבה להיות לבד, ובעיות כאלה ואחרות, אבל התאקלמתי קצת בבית, יש לי את הפינה שלי, ואני בטוח שעם הזמן אני ארגיש יותר נוח. לצערי עברתי שתי פציעות, אומנם לא קשות, אבל עדיין נעדרתי פעמיים לתקופה של שבועיים, אני מקווה שיצאתי מזה"

על המשחק מחר אמר אליהו: "מכבי בבית זה סיפור אחר, הייתי שלוש שנים איתם וגם שיחקתי נגדם. זה אחרת לשחק בנוקיה, הקהל ידחוף אותם, הם מכירים טוב את הסלים ותהיה פה חגיגה. ברור שאני מקווה לשחזר את היכולת מולם כמו במשחק הראשון, אבל יהיה משחק קשה מחר. אנחנו מגיעים ללא שלושה פצועים ועוד שחקן שלא הגיע בגלל בעיות ויזה, אלה ארבעה שחקנים שהם כולם שחקני חוץ, אבל אנחנו לא מחפשים תירוצים ונעשה הכול שחסרונם לא יורגש".

כאמור, ויטוריה הגיעה לישראל בסגל חסר במיוחד. המאמן דושקו איבנוביץ' התייחס לנושא ואמר: "למרות שאנחנו בסגל חסר, השחקנים שלי נותנים את הכל בכל משחק ויודעים גם לחפות על השחקנים שאינם. אין ספק שיהיה משחק קשה מול מכבי, הם קבוצה מצויינת עם משחק מעבר מצוין. יש להם ספסל עמוק, אבל לקבוצה שלי זה משחק חשוב מאוד על המקום הראשון. אני מודע לכך שאנחנו הקבוצה היחידה עד עכשיו שניצחה את מכבי תל אביב, אבל מאז דברים השתנו וזה לא יהיה פשוט".

על אליהו אמר איבנוביץ': "עבור ליאור זה משחק עם הרבה לחץ וזה טבעי, כי הוא חוזר לקבוצה בה הוא שיחק ולמגרש שהוא שיחק בו, אבל אני חושב שהוא מוכן למשחק הזה. ליאור סבל מפציעה לאחרונה ולכן לא שיחק, אבל מחר הוא יוכל לשחק ואני מאמין שהוא ישחק טוב. אתם יודעים שהגנה זה לא הצד החזק של ליאור, אבל מבחינתי הגנה צריכה לבוא מהראש ולא מהרגליים. ליאור בחור חכם ואני מאמין שעם הזמן הוא ישתפר".

הסנטר טיאגו ספליטר המשיך: "לשחק מול מכבי בתל אביב הופך את המשחק לקשה יותר. אנחנו מכירים את האוהדים של מכבי, זה אולם מאוד ביתי עם אוהדים שלא שותקים לאורך כל המשחק ועושים הרבה מאוד רעש. אנחנו בסגל חסר ולכן נצטרך להיות מרוכזים לאורך כל ה-40 דקות כי מכבי קבוצה מאוד טובה עם שחקנים אתלטיים ואסור להוריד הילוך מולם. זו השנה הראשונה של ליאור מחוץ לישראל ולוקח לו קצת זמן להתרגל. הוא כבר הוכיח שהוא שחקן טוב ואני בטוח שבעתיד נראה למה הוא מסוגל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully