וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: הלפרין ואולימפיאקוס לוהטים

פיראוס מחצה את מלאגה 68:89, הישראלי קלע 14. צסק"א הביסה את רומא 57:72 בחוץ, ברצלונה ניצחה את ציבונה

פרט למשחק המסקרן בית מכבי תל אביב לקאחה ויטוריה שייאבקו על ראשות בית ג', נערכו הערב (חמישי) חמישה משחקים נוספים ברחבי היורוליג, כשבמוקד עמד הקרב על המקום הראשון בבית ב', בו הגיעה מלאגה להר הגעש הרותח של אולימפיאקוס בפיראוס, והובסה 89:68. עוד באותו בית התעמתו אפס פילזן ופרטיזן בלגרד למשחק הדרמטי של הערב, בסיומו ניצחו הסרבים הסימפטיים 92:93.

במשחק נוסף בבית ג' נדדה צסק"א מוסקבה המשתפרת לרומא, והעמיקה את המשבר של האיטלקים עם ניצחון 57:72 מרשים. בבית א' המשיכו שתי הגדולות לטייל מול שתי הנמושות של הבית, כשברצלונה הבלתי מנוצחת ניצחה בקרואטיה 66:80 את ציבונה המקומית, בעוד סיינה שבה מקובנה עם 72:83 על ז'לגיריס.

בית ג'

רומא - צסק"א מוסקבה 72:57

מאז התבוסה הכואבת ביד אליהו התעשתה צסק"א עם שלושה ניצחונות רצופים, כולל אחד מרשים במיוחד בויטוריה, ושבוע לפני שהיא תקבל הזדמנות לנקום בצהובים במוסקבה המשיכה הערב אלופת רוסיה גם בבירת איטליה, ובלי הרבה בעיות. רומא, שהפסידה עד הערב שלוש פעמים ברציפות, לא הצליחה לצאת מהמומנטום הרע גם בביתה מול הרוסים, והחלומות שלה על סיום באחד משלושת המקומות הראשונים בבית נראים קלושים עד מאוד.

אחרי פתיחה טובה של 16:24, רצה צסק"א עם רבע שני מפלצתי של 6:17, תוך שהיא מציגה הגנה מדהימה. ההמשך היה מאוד דומה: רומא ניסתה לחזור, אך דייקה באחוזים נוראיים מהשדה בצד אחד, ולא הצליחה לעצור את המשחק הקבוצתי המוצלח של צסק"א מצד שני. הרומאים עוד הצליחו להמתיק במעט את הגלולה בעשר הדקות האחרונות אך זה לא הספיק. זה נגמר, כאמור, ב-57:72 נאה של צסק"א, שקיבלה ארבעה שחקנים בדאבל פיגרס, כולל 13 של סאשה קאן וטרז'ן לנגדון. הרוסים אף נהנו מאחוזים נהדרים מחוץ לקשת (10 מ-16), וכך לרומא באמת לא היה סיכוי. את הרומאים הוביל אנדרה האטסון עם 18.

בית ב'

אולימפיאקוס - מלאגה 68:89

אחרי שפתחה את העונה עם חמישה ניצחונות רצופים ביורוליג למרות הקרטוע המתמשך שלה בליגה הספרדית, נעצרה מלאגה גם בזירה האירופית בשבוע שעבר עם הפסד ביתי מפתיע לפרטיזן, והערב היא הגיעה לפיראוס במצב לא אידיאלי, על אף שידעה כי מדובר בקרב שעשוי להכריע את גורל הבית הזה. אחרי רבע ראשון לא רע מצד האנדלוסים, שהובילו 16:20, הגיע הרבע השני הגדול של המארחת מפיראוס, שנעזרה ביכולת מצוינת של לינאס קלייזה כדי להוביל 35:46 במחצית.

יותם הלפרין, שנמצא בכושר מצוין בתקופה האחרונה, התחמם במהלך הרבע השלישי ודאג לשמור על היתרון היווני, כאשר הדהירה של המארחת נמשכה גם בעשר הדקות האחרונות, שהפכו לגאברג' טיים אחד ארוך. זה נגמר ב-68:89 נפלא לאולימפיאקוס, שעושה צעד גדול אל עבר המקום הראשון בבית. קלייזה הוביל את האדומים עם 15 נקודות ו-10 ריבאונדים, כאשר הלפרין הוסיף 14 באחוזים טובים. ניקולה וויצ'יץ' סיים עם 12 ב-18 דקות. מנגד, 18 של עומאר קוק לא עזרו לספרדים, ששוב נקלעים למומנטום שלילי.

פרטיזן בלגרד - אפס פילזן 92:93

הטורקים המפוצצים בכישרון מתחילים להתחבר אחרי פתיחת עונה איומה, ואחרי שני ניצחונות שהחזירו אותם למאזן של 3:3 הם הגיעו הערב לבלגרד למשחק מפתח במאבק על המקום השלישי, אלא שמהעבר השני חיכתה להם הקבוצה הלוהטת של הבית, שגברה בשני המחזורים האחרונים על מלאגה ואולימפיאקוס, מה שהציב גם אותה במאזן של 3:3 ובעמדה מצוינת להתמקם בגאון במקום השלישי.

כיאה להקדמה, קיבלנו משחק הכי צמוד שאפשר, החל מהרבע הראשון (19:20 לפילזן), דרך המחצית (46:48 לטורקים), ועד הדקות האחרונות. אף קבוצה לא הצליחה לבנות לעצמה יתרון גדול במהלך המשחק ולשמור עליו. לקראת הסיום, סל של קאיה פקר העלה את הטורקים ל-88:90, אלא שמנגד, אלכנסדר מאריץ', עם משחק מדהים, השווה ל-90:90. משם והלאה זה היה קרב עונשין, ובמצב של 91:92 לזכות פילזן, לקח דושאן קצ'מאן הצעיר אחריות, ויצא גדול. נכבאר עוד קיבל הזדמנות לנצח את המשחק מהצד השני, אך החטיא מבחוץ והסרבים הצעירים והנפלאים חגגו שוב. מאריץ' סיים משחק נדיר עם 34 נקודות (13 מ-16 מהשדה) ו-16 ריבאונדים, בעוד בו מקאלב הוסיף 17. יכולת טובה של איגור ראקוצ'ביץ', עם 24 נקודות, לא הספיקה לאפס.

בית א'

ציבונה זאגרב - ברצלונה 80:66

פרט לעובדה שברצלונה היא היחידה שטרם נוצחה עד כה ביורוליג, הקטלאנים גם מציגים יכולת מפחידה, ואחרי שקרעו את סיינה באיטליה 65:84 הם מחצו את פנרבחצ'ה 55:89 במחזור הקודם. הערב זה אמנם הלך קצת יותר קשה מול הקרואטים המוכשרים, אבל בסופו של דבר הצליחה הקבוצה המרשימה מברצלונה לשמור על מאזנה המושלם, ועל מרווח ביטחון מסיינה. הקטלאנים פתחו והגדילו את יתרונם באופן מתון, כשאל חדרי ההלבשה הם ירדו ביתרון 37:45, עם מחצית גדולה של חואן קרלוס נבארו.

עשרים הדקות הבאות לא היו שונות במיוחד, כשהפעם היה זה פראן ואסקז שדאג לשמור את היתרון הספרדי בחיים, כל הדרך עד השריקה האחרונה. נבארו הוביל את המנצחים עם 20, ואסקז הוסיף 19, וטרנס מוריס סיים עם 11 ו-9 ריבאונדים. מנגד, 19 של ג'מונט גורדון לא הספיקו למפסידים, שזכו לשחקן אחד נוסף בלבד בספרות כפולות (לאו ראדוסביץ', 10).

ז'לגיריס קובנה - סיינה 83:72

המאבק מול בארסה על המקום הראשון בבית אמנם נראה קשה מאוד עבור סיינה, כך שכרגע הטוסקנים מתמקדים בהבטחת המקום השני, אליו הם התקרבו מאוד עם ניצחון חשוב ולא מסובך מדי בליטא, על ז'לגיריס המקומית, שעדיין מתקשה לצאת מהמשבר הקשה אותו היא עוברת. קבוצת הפאר האיטלקית פתחה היטב, והובילה 17:24 בתום הרבע הראשון. האורחת המשיכה לרוץ גם בעשר הדקות הבאות, הרבה בזכות דקות מצוינות של קשישטוף לברינוביץ', ואל חדרי ההלבשה ירדה סיינה ביתרון מבטיח, 32:49.

במהלך הרבע השלישי הצליחו המארחים לצמק במעט, כשטדאס קלימאביצ'יוס וטראוויס ווטסון נתנו את הטון, אלא שאת עשר הדקות האחרונות פתחו האיטלקים עם 1:9 מהיר, ולמעשה סגרו עניין. דייויד הוקינס הוביל את סיינה עם 20, בעוד קשישטוף לברינוביץ' המצוין הוסיף 16 וטרל מקינטייר סיים עם 10 ו-9 אסיסטים. את המפסידים הוביל טראוויס ווטסון עם 17 ו-17 ריבאונדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully