וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה האירופית: פנאתינייקוס הפסידה עוד דרבי

אחרי ההפסד לאולימפיאקוס, פאו וטן קאטה הפסידו 1:0 ליריבה השנואה גלאסטראיי ורייקארד. איינדהובן, רומא וספורטינג עלו

הליגה האירופית מתקרבת לסיום שלב הבתים כאשר לאחר החלק השני של משחקי המחזור החמישי התמונה מתחילה להתבהר. במוקד המשחקים, רומא עשתה את העבודה באולימפיקו עם 1:2 על באזל והבטיחה את העלייה. פולהאם התקרבה גם היא לשלב הנוקאאוט לאחר ניצחון ביתי 0:1 על צסק"א סופיה האומללה.

המשחק הלוהט הגיע מטורקיה, שם גלאטסראיי ניצחה את פנאתינייקוס והבטיחה את ראשות בית ו'. דינמו בוקרשט שמרה על סיכוי קלוש להעפיל לאחר ניצחון 1:2 על שטורם גראץ. בבית ד' ספורטינג ליסבון השאננה כבשה שוויון דרמטי ב-1:1 עם הירנביין והבטיחה את העלייה. הרטה ברלין התקרבה לשלב הבא לאחר ניצחון 0:1 בלטביה על ונטספילס.

עוד קודם לכן שוחקו המשחקים בבתים י'-יב'. שחטאר דונייצק איבדה נקודות ראשונות ב-0:0 הביתי עם ברוז'. טולוז עשתה את העבודה עם 0:1 על פרטיזן ותיאבק עם הבלגים על הכרטיס השני לשלב הנוקאאוט. בבית יא' איינדהובן הבטיחה את ראשון הבית בזכות 0:1 דרמטי על ספרטה פראג. הצ'כים איבדו את המקום השני לקופנהאגן שגברה 0:2 על קלוז'. ורדר ברמן, שהבטיחה את מקומה בשלב הבא, הביסה את נסיונאל 1:4 בבית יב', בזמן שאתלטיקו בילבאו הביסה 0:3 את אוסטריה וינה ועלתה גם היא.

בית ד'

ונטספילס - הרטה ברלין 1:0

ממעמקי המקום האחרון בבונדסליגה וכשהיא במשבר מקצועי חריף, הרטה מצאה עצמה דווקא בליגה האירופית עם ניצחון שני ברציפות. סיסרו בישל לרפאל את שער הניצחון בדקה ה-12 וכובש השער ראה את הכרטיס האדום שלוש דקות לפני הסיום. הקבוצה הגרמנית תהיה בשלב הבא אם לא תמעד במחזור האחרון מול ספורטינג ליסבון.

ספורטינג ליסבון - הירנביין 1:1

הקבוצה הפורטוגלית הגיעה למשחק מהמקום הראשון בבית והרשתה לעצמה לנוח על זרי הדפנה. קרלוס קרבלאל החליף את פאולו בנטו בעמדת המאמן של ספורטינג, אבל בדקה ה-47 הייתה זו הירנביין שעלתה ליתרון מרגלי עוסמה אסעידי. ספורטינג, שהייתה זקוקה לנקודה, השיגה אותה בדקה ה-90 כשהמחליף לאנדרו חרימי הארגנטינאי בעט עם כל הלב לרשת ושלח את קבוצתו לשלב הבא מהמקום הראשון בבית.

בית ה'

רומא - פ.צ. באזל 1:2

בקרב על ראשות הבית, השיגה רומא ניצחון לא קל וגם הבטיחה את עלייתה לשלב הבא. דווקא האורחים עלו ליתרון כשבנג'מין הוגל נגח פנימה לאחר כדור קרן בדקה ה-18. פרנצ'סקו טוטי, שערך את הבכורה האירופית שלו ב-1995 מול נוישאטל השוויצרית, הוכשל ברחבה וכבש בעצמו מהנקודה הלבנה בדקה ה-32. המהפך הושלם 14 דקות בתוך המחצית השנייה כשמירקו ווצ'יניץ' ניצל בישול של דניאלה דה רוסי כדי לקבוע ניצחון לג'אלורוסי בדרך לשלב הנוקאאוט.

פולהאם - צסק"א סופיה 0:1

פולהאם שמחה מאוד לשמוע על התוצאה מהאולימפיקו בעוד היא עשתה את העבודה בביתה. זולטן גרה ההונגרי כבש את השער היחיד במשחק כבר בדקה ה-14 והשאיר את הבולגרים של לובו פנב עם נקודה אחת. פולהאם עלתה למקום השני בבית ותהיה בשלב הבא אם לא תפסיד במחזור האחרון בבאזל.

בית ו'

גלאטסראיי - פנאתינייקוס 0:1

אחרי ההפסד 2:0 לאולימפיאקוס בדרבי, הירוקים מאתונה חייבים להתאושש בקרב מול יריבה שנואה אחרת, גלאטסראיי הטורקית. אלא שבדרבי המאמנים ההולנדים בין פרנק רייקארד להאנק טן קאטה, ידו של הראשון הייתה על העליונה. גלא נהנתה משער עצמי של ז'ילברטו סילבה הוותיק שש דקות בתוך המחצית השנייה וניצחה 0:1. הטורקים הבטיחו את המקום הראשון בבית ואילו פאו זקוקה לנקודה במשחק האחרון באתונה מול דינמו בוקרשט כדי להעפיל מהמקום השני.

דינמו בוקרשט - שטורם גראץ 1:2

הרומנים שמרו על סיכוי קלוש להעפיל לשלב ויזדקקו לניצחון בהפרש שני שערים באתונה. מריוס ניקולאה בצמד (41, 57) הפך שער יתרון מוקדם של מריו סונלייטנר מהדקה הרביעית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

בית י'

שחטאר דונייצק - קלאב ברוז' 0:0

הקבוצה הראשונה שהבטיחה את מקומה בשלב הבא ועוד עשתה זאת עם מאזן מושלם, היא שחטאר דונייצק האוקראינית. אחרי 14 שערי זכות והצגות של שחקני התקפה הברזילאים, סגנית אלופת אוקראינה הרשתה לעצמה לנוח ואיבדה נקודות ראשונות במפעל, שלא מנעו מהקבוצה להבטיח את המקום הראשון בבית. שחטאר, מחזיקת גביע אופ"א, תהיה אחת הקבוצות הפחות מבוקשות לקראת שלב הנוקאאוט. לברוז' מצפה עוד מלחמה על ההעפלה.

טולוז - פרטיזן בלגרד 0:1

עוד לפני המשחק, ביקרו ראשי פרטיזן בלגרד בקברו של אוהד טולוז שנרצח על ידי חוליגנים סרבים לאחר המשחק בין הקבוצות בספטמבר. טולוז, ללא השוער יוהאן פלה שנפצע וייעדר ארבעה חודשים, כבשה בדקה ה-54 מראשי של דניאל בראטן והשאירה את פרטיזן ללא נקודות במפעל. בעוד שבועיים תפגוש הקבוצה הצרפתית את קלאב ברוז' לקרב ראש בראש על העלייה לשלב הבא.

בית יא'

פ.ס.וו איינדהובן - ספרטה פראג 0:1

שער ניצחון דרמטי של ג'ונתן רייס, שדחק מקרוב פנימה לאחר בישול בנגיחה של אורלנדו אנגלאר, טרף את הקלפים בבית. ג'וזף קובאנץ', מאמן ספרטה, זכה עם איינדהובן באליפויות בין השנים 1988-1991 והערב הוא היה קרוב לחלץ נקודה יקרה לאחר משחק חלש, אך ראה את קבוצתו סופגת שער דרמטי ומאבדת את המקום השני לטובת קופנהאגן. בעוד שבועיים, במחזור האחרון, תארח ספרטה את הקבוצה הדנית ותהיה חייבת ניצחון על מנת להעפיל לשלב הבא. תיקו יעלה את הדנים שניצחו במפגש הראשון 0:1.

פ.צ. קופנהאגן - קלוז' 0:2

שתי הקבוצות הנוספות בבית חיפשו להישאר בתמונת העלייה, כשבסיום, הקבוצה המקומית חגגה בפארקן. מרטין וינגארד כבש את הראשון לדנים בדקה ה-37 ודאמה נ'דויה הכפיל כעבור שש דקות בבעיטה חופשית. קלוז' סיימה את דרכה במפעל וקופנהאגן תצא במחזור האחרון לפראג למשחק המכריע.

בית יב'

ורדר ברמן - נסיונאל 1:4

לשחקני נסיונאל אין ממש חשק למסע לגרמניה. מאמנם, מנואל משאדו, נמצא בתרדמת בבית חולים בעקבות סיבוך בניתוח שעבר, ובקבוצה מתקשים להתרכז בכדורגל בימים אלה. ברמן ממש לא התחשבה ביריבה הפורטוגלית הצנועה. מרכוס רוזנברג נגח לשער החשוף בדקה ה-31, וכעבור שלוש דקות הכפיל בדחיקה לאחר טעות חמורה של השוער רפאל ברקאלי. רובן מיקאל צימק לפורטוגלים בכדור חופשי בדקה ה-61. נסיונאל חיפשה שויוון, אבל ספגה את השלישי בדקה ה-84 מראשו של מרסלו מורנו ומרקו מרין חתם בדקה ה-90. השופט הישראלי אלון יפת ניהל את המשחק.

אוסטריה וינה - אתלטיק בילבאו 3:0

הבאסקים החתימו את ילד הפלא החדש שלהם, איקר מוניאין בן ה-16 וחצי, על חוזה עד 2015, והגיעו מצב רוח טוב למשחק באוסטריה, אחרי שגם ניצחו 1:4 את אלמריה בליגה ביום ראשון. בדקה ה-20 טיווחו שחקני בליבאו את המשקוף, לפני שפרננדו יורנטה כבש בניסיון השלישי בבעיטה חלשה לפינה. המגן הצעיר מיקל סן חוזה הכפיל בדקה ה-63 לפני שהמשחק הופסק לדקות ארוכות בשל פריצת אוהדים למגרש וזריקת חפצים מהיציעים. אחרי חידוש המשחק, חמש דקות לסיום, חתם יורנטה עם השני שלו. בילבאו עלתה לשלב הבא. האוסטרים ינסו במחזור האחרון להשיג ניצחון בכורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully